Kawiarnia w dużym mieście

Organic Coffee & more to koncept przeznaczony tylko dla dużych miast. Dlaczego?
Kawiarnia to marzenie wielu z tych, którzy myślą o uruchomieniu własnego biznesu. Co zresztą widać na rynku, który pełen jest nie tylko sieciowych, ale i niezrzeszonych lokali. Dlatego podejmując decyzję o wejściu w tę branżę warto znaleźć dla siebie atrakcyjną niszę. Jedną z takich możliwości jest franczyza marki Organic Coffee & more.
– Nasza oferta jest skierowana do klientów, zwracających uwagę na jakość tego, co jedzą i piją – mówi James Hancock, franczyzodawca Organic Coffee & more.
Kawiarnie oferują – jak zapewniają właściciele – wyłącznie napoje oraz żywność ekologiczną certyfikowaną, czyli bez szkodliwych pestycydów i innych związków chemicznych. W menu są m.in.: kawy, herbaty, koktajle, kanapki, sałatki, ciasta, tarty.
– Przy czym menu jest w standardowych cenach, charakterystycznych dla sieciowych kawiarni, mimo że żywność ekologiczna jest droższa od konwencjonalnej – podkreśla James Hancock.
Rynek dla eko
Franczyzodawca nie ukrywa, że jego koncept przeznaczony jest dla dużych miast.
– Tam jest większa kultura korzystania z oferty, jaką proponujemy, większa świadomość żywieniowa i ekologiczna, dlatego nasza marka dedykowana jest do takich właśnie lokalizacji – wyjaśnia James Hancock.
Lokal na ekokawiarnię powinien mieć powierzchnię od 50 do 100 m2 (choć można też otworzyć format tylko z opcją take away i wówczas wystarczy nawet 10 m2 powierzchni). Szacunkowe koszty inwestycji mieszczą się w widełkach od 100 do 200 tys. zł. Jednorazowa opłata za przystąpienie do sieci wynosi 16 tys. zł. Miesięczna opłata franczyzowa to 5 proc. od obrotu oraz dodatkowo 2 proc. na marketing. Franczyzodawca zapewnia m.in. pomoc w znalezieniu lokalizacji i ocenie jej potencjału, kompleksowy projekt technologiczny oraz aranżacyjny, listę elementów wyposażenia baru i zaplecza, zrobioną na potrzeby konkretnej kawiarni, dostęp do dostawców produktów, szkolenia, centralny marketing marki.
Grzegorz Sidorczuk prowadzi franczyzowy lokal Organic Coffee & more w Lublinie, w samym centrum miasta.
– Wcześniej pracowałem w korporacji farmaceutycznej, ale ten etap mojego życia dobiegł końca – opowiada Grzegorz Sidorczuk. – Już od jakiegoś czasu myślałem o własnej kawiarni. Od początku zakładałem, że jeśli ją otworzę, to we franczyzie, bo nie miałem żadnego doświadczenia w gastronomii.
Markę Organic Coffee & more poznał na lubelskim zlocie food trucków. Skontaktował się z franczyzodawcą i we wrześniu ubiegłego roku uruchomił lokal.
– Na rynku kawiarnianym konkurencja jest bardzo duża. Wystarczy powiedzieć, że w promieniu kilometra od naszego lokalu jest sześć innych kawiarni – przyznaje franczyzobiorca. – Ale marka Organic Coffee & more zdecydowanie się wyróżnia filozofią i ekologicznym charakterem menu. Koncept świetnie trafił w niszę, która z roku na rok coraz bardziej się rozrasta, bo trend na zdrowe żywienie jest w naszym społeczeństwie coraz silniejszy.
Obecnie pod szyldem Organic Coffee & more działa osiem kawiarni. W tym roku w planach są dwa kolejne otwarcia.
ZOBACZ W KATALOGU

Am Am Kebab

Atelier Herosima

Bafra Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem

Berlin Döner Kebap

Beza Krówka Lody rzemieślnicze

Bike Café

Browar Korona

BuBu Bubble Tea

Cafe Słodziak

Candy Pop

Carat Kebab

Chinkalnia

Cochise Burger

Cofix Poland

Crazy Bubble

Cudo Vegan Sushi

Cukiernia Sowa

Cukrem i Solą

Da Grasso

DG Restauracje

Dobra Pączkarnia

Domino’s Pizza

Donuterie

Doskoi

Express Pizza American Style

FABBRICA Italian Comfort Food

Falla

Felix Chicken

Fit Cake

Good Chicken

Gorąco Polecam. Smaki z Piekarni

Grande Pizza

Gruby Benek

Hotdogzna

Japanos

Kashka

Kiss Kim Chi

Koku Sushi

Krowa Mać Burgers

Kurcze Pieczone

Langos

Le Pain Quotidien

Lodolandia & Kołacz

Lody Bonano

Lody Lida

Lviv Croissants

Maxipizza

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Meron

Ministerstwo Śledzia i Wódki

Mniami Ice Cream

Mr. Kebab

New York Hot Dog

New York Pizza Department
Pizzerie

Niewinni Czarodzieje Trzyzero

Night Burger

Pączkownia Smak Sprzed Lat

Pijalnia Wódki i Piwa

Pijalnie Czekolady E.Wedel

Pizza Factory

Pizza Hut

Pizzeria Stopiątka

Prosiak Polski Kebab & Fast Food

Przybij Piątaka

Ramen Shop by Sushi Kushi

Sahar Kebab

Salsiccia Pizzeria Napoletana

Sayuri Sushi

So Coffee

Stava

Steiku Haoss

Subway

Sulaiman Kebab

Sushi Bistro

Sushi Burrito

Sushi Kushi

Sushiroll Bistro – restauracje sushi

Szaszłykowo

Taco Bar

Tawerna Pepe Verde

The White Bear Coffee

Tibesti 2Go

Totti Pizza Rzymska

U Lodziarzy Wytwórnia Lodów Polskich

United Chicken

Wendy’s

Willisch
Lodziarnie

Young Burger

Yum Yum Kebab

ZapieCKanki

Zapiekankarnia – Zapiekanki, Bajgle, Pizza, Pasta

ŻarWok
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Willisch
Lodziarnie

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej