Franczyzobiorca ma wybór
Właścicielka konceptu Family Shop dała potencjalnym franczyzobiorcom wybór. Własny sklep mogą otworzyć bez konieczności uiszczania opłaty franczyzowej. Co tracą, a co zyskują?
Magdalena Sulwińska, właścielka konceptu Family Shop. Sklep z Odzieżą Nową i Używaną, szuka potencjalnych franczyzobiorców przede wszystkim w małych miastach. Czy jeśli ktoś chce otworzyć własny sklep odzieżowy musi mieć doświadczenie w handlu? Franczyzodawca zaznacza, że nie. – Na pewno doskonale prowadzą sklepy osoby pracowite i zaangażowane. Trzeba mieć wysoką motywację i siłę, żeby właściwie doglądać biznesu, przez który przewija się duża liczba klientów. Na szczęście jest wielu przedsiębiorców, którzy chcą dobrze zarobić i nie boją się pracy. Błędy, na które uczulam, to zbyt wysoka cena ubrań. Klient, który za podobne pieniądze może kupić ciuch w popularnej sieciówce, raczej nie będzie szukał czegoś używanego w tej samej cenie – tłumaczy Magdalena Sulwińska.
Do tej pory franczyzobiorca był zobowiązany do uiszczenia opłaty franczyzowej w wysokości 6 tys. zł. Teraz może stać się właścicielem sklepu bez konieczności tej wpłaty. – W ramach opłaty wstępnej oferowałam wykonanie reklamy zewnętrznej, projekt i wydruk ulotek w liczbie 5 tys. sztuk, szkolenie z prowadzenia sklepu, również ponosiłam koszt pierwszego transportu towaru – mówi Magdalena Sulwińska. – Niedawno postanowiłam zminimalizować koszty, wprowadzając możliwość wyboru pakietu. Sklep Family Shop można otworzyć bez opłaty franczyzowej, ale kwestie związane z m.in. z reklamą zewnętrzą leżą już po stronie franczyzobiorcy – dodaje właścielka konceptu.
Obecnie obowiązuje opcja całkowitej wymiany towaru już w momencie sprzedaży 40 proc. zatowarowania sklepu. – 60 proc. zostaje, a ja już wymieniam całość. W dodatku nie określam czasu, w jakim sprzedaż ma nastąpić. Nasza sieć to tzw. franczyza miękka, franczyzobiorca nie ma obowiązku trzymać się sztywnych reguł, nie narzucam, jak ma być prowadzony sklep – komentuje franczyzodawca.
A co z lokalem? Franczyzodawca zapewnia, że potencjalny partner może liczyć na pomoc w jego wyborze. – Staramy się wesprzeć na tym etapie współpracy. Ale najczęściej jest tak, że franczyzobiorcy zgłaszają się do nas już z wybranym miejscem. Zdajemy sobie sprawę, że oni najlepiej znają okolicę. Wiedzą, które miejsca są najczęściej odwiedzane – tłumaczy Magdalena Sulwińska.
Właścicelka konceptu zapewnia, że towar, który trafia do sklepu jest w dobrej cenie, o wysokiej jakości i starannie wyselekcjonowany. Franczyzodawca gwarantuje także terminowość dostaw i dogodne warunki rozliczeń. – Każdy przedsiębiorca ustala z nami indywidualnie wyłączność terytorialną. Oczywiście zapewniamy również wsparcie marketingowe i doradztwo. Pomagamy też w uzyskaniu dofinansowania ze środków pomocowych na rozpoczęcie prowadzenia działalności gospodarczej – mówi Magdalena Sulwińska.
ZOBACZ W KATALOGU
4F
Stoiska depozytowe z odzieżą sportową
Blue Shadow
Sklepy z odzieżą damską
Bridal Space
Salony mody ślubnej
Cipo&Baxx
Sklepy z odzieżą casual
Gatta
Sklepy z bielizną i wyrobami pończoszniczymi
Greenpoint
Sklepy z odzieżą casual
Molton
Sklepy z odzieżą damską
Moodo
Sklepy z odzieżą damską
Pako Jeans
Sklepy z odzieżą męską
Reporter Young
Sklepy z odzieżą młodzieżową
Top Secret
Sklepy z odzieżą damską
Wyróżnione franczyzy
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Żabka
Sklepy typu convenience
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Nest Bank
Placówki bankowe
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
So Coffee
Kawiarnie
Santander
Placówki bankowe
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Inne koncepty z branży moda
4F
Stoiska depozytowe z odzieżą sportową
Blue Shadow
Sklepy z odzieżą damską
Bridal Space
Salony mody ślubnej
Cipo&Baxx
Sklepy z odzieżą casual
Gatta
Sklepy z bielizną i wyrobami pończoszniczymi
Greenpoint
Sklepy z odzieżą casual
Molton
Sklepy z odzieżą damską
Moodo
Sklepy z odzieżą damską
Pako Jeans
Sklepy z odzieżą męską
Reporter Young
Sklepy z odzieżą młodzieżową
Top Secret
Sklepy z odzieżą damską
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Biznes na szkle, nie na plastiku
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski,...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.


