Licencja w turystyce
Od początku roku Travelplanet otwiera po 3-4 biura tygodniowo. Czy w branży turystycznej zarabia się sezonowo czy przez cały rok?
W sieci Travelplanet działa obecnie ok. 160 salonów. Część z nich we franczyzie, część w systemie partnerskim, który pozwala zachować biurom własny szyld, do którego należy dołączyć tabliczkę „autoryzowany partner Travelplanet”.
– Każdy moment jest dobry na decyzję o wejściu do sieci. Kolejne nasze biura otwierają się przez cały rok – zapewnia Bartłomiej Szymczak-Pomianowski, menedżer ds. rozwoju sieci franczyzowej Travelplanet. – Od początku tego roku tygodniowo otwieramy 3-4 placówki.
Jak mówi przedstawiciel Travelplanet, w większości na przejście pod szyld marki decydują się biura turystyczne już działające na rynku, niezrzeszone do tej pory w żadnej sieci. Ok. 30 proc. to natomiast placówki otwierane od podstaw, zwykle przez dotychczasowych pracowników branży, którzy chcą przejść na swoje.
– Samodzielnie działającym biurom jest na rynku coraz trudniej – mówi Bartłomiej Szymczak-Pomianowski. – Rozpoznawalna marka daje gwarancję wzrostu liczby klientów. Mamy franczyzobiorców, którzy prowadząc wcześniej samodzielne biuro, byli już bliscy decyzji o jego zamknięciu. A odkąd dołączyli do naszej sieci sytuacja diametralnie się zmieniła, są nawet w dwudziestce naszych najlepiej działających placówek.
W dużym i małym mieście
Biura Travelplanet funkcjonują w różnej wielkości miejscowościach.
– Dobrze radzą sobie np. placówki zlokalizowane w mniejszych miejscowościach, będących sypialniami dużych miast, jak chociażby w okolicach stolicy: Grójec, Grodzisk Mazowiecki, Błonie, Brwinów – wylicza menedżer ds. franczyzy Travelplanet.
Konkretne lokalizacje też są bardzo różne: duże centra handlowe i mniejsze osiedlowe galerie, ale wiele jest również biur w lokalizacjach przyulicznych. Sieć opiera się tu na doświadczeniu franczyzobiorców i ich znajomości lokalnego rynku.
Wstępna opłata licencyjna wynosi 3,5 tys. zł. Wchodząc do sieci trzeba też podpisać weksel zabezpieczający na 100 tys. zł. Właściciel biura dostaje wytyczne co do tego, jak powinien je urządzić, by spełniało standardy marki. Według informacji franczyzodawcy można to zrobić już za 10-20 tys. zł. W przypadku współpracy partnerskiej trzeba kupić tylko zewnętrzny baner oraz urządzić witrynę zgodnie z wymogami sieci.
Nie ma żadnych miesięcznych opłat franczyzowych. Franczyzobiorcy zarabiają na prowizji od sprzedanych ofert, która jest wypłacana co miesiąc, niezależnie od tego, czy klienci wpłacili całe kwoty za wyjazd, czy tylko zaliczki. Partnerzy obsługują nie tylko klientów, którzy osobiście przychodzą do biura, lecz także tych pozyskanych on-line (poszczególne biura obsługują czat na stronie internetowej Travelplanet i tą drogą także zbierają zamówienia).
Franczyzobiorcy i partnerzy Travelplanet uzyskują dostęp do oferty kilkudziesięciu touroperatorów. Razem z pracownikami przechodzą szkolenia w centrali firmy, trwające dwa tygodnie.
– Poznają standardy sieci, kwestie systemowe, ścieżki sprzedaży, zapoznają się z nasza pełną ofertą, odbywają spotkania ze wszystkimi działami w firmie – informuje Bartłomiej Szymczak-Pomianowski.
Franczyzodawca zapewnia, że sezonowość w turystyce od jakiegoś czasu jest coraz mniej odczuwalna i sprzedaż ofert odbywa się przez cały rok.
– W tej chwili jest to już biznes całoroczny – przekonuje Bartłomiej Szymczak-Pomianowski. – Duża część klientów kupuje wakacje w first minute. Bywało tak, że sprzedażowo listopad był lepszy od lipca. Wiele osób musi wcześnie planować urlopy, bo tego wymaga pracodawca. Już zimą mamy pełną ofertę na lato, a latem – na kolejną zimę.
ZOBACZ W KATALOGU
Wyróżnione franczyzy
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Żabka
Sklepy typu convenience
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Nest Bank
Placówki bankowe
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
So Coffee
Kawiarnie
Santander
Placówki bankowe
Inne koncepty z branży Podróże i wypoczynek
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Biznes na szkle, nie na plastiku
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski,...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.


