Licencja w turystyce

W sieci raźniej
Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

W sieci Travelplanet działa obecnie ok. 160 salonów. Część z nich we franczyzie, część w systemie partnerskim, który pozwala zachować biurom własny szyld, do którego należy dołączyć tabliczkę „autoryzowany partner Travelplanet”.
– Każdy moment jest dobry na decyzję o wejściu do sieci. Kolejne nasze biura otwierają się przez cały rok – zapewnia Bartłomiej Szymczak-Pomianowski, menedżer ds. rozwoju sieci franczyzowej Travelplanet. – Od początku tego roku tygodniowo otwieramy 3-4 placówki.
Jak mówi przedstawiciel Travelplanet, w większości na przejście pod szyld marki decydują się biura turystyczne już działające na rynku, niezrzeszone do tej pory w żadnej sieci. Ok. 30 proc. to natomiast placówki otwierane od podstaw, zwykle przez dotychczasowych pracowników branży, którzy chcą przejść na swoje.
– Samodzielnie działającym biurom jest na rynku coraz trudniej – mówi Bartłomiej Szymczak-Pomianowski. – Rozpoznawalna marka daje gwarancję wzrostu liczby klientów. Mamy franczyzobiorców, którzy prowadząc wcześniej samodzielne biuro, byli już bliscy decyzji o jego zamknięciu. A odkąd dołączyli do naszej sieci sytuacja diametralnie się zmieniła, są nawet w dwudziestce naszych najlepiej działających placówek.

W dużym i małym mieście

Biura Travelplanet funkcjonują w różnej wielkości miejscowościach.
– Dobrze radzą sobie np. placówki zlokalizowane w mniejszych miejscowościach, będących sypialniami dużych miast, jak chociażby w okolicach stolicy: Grójec, Grodzisk Mazowiecki, Błonie, Brwinów – wylicza menedżer ds. franczyzy Travelplanet.
Konkretne lokalizacje też są bardzo różne: duże centra handlowe i mniejsze osiedlowe galerie, ale wiele jest również biur w lokalizacjach przyulicznych. Sieć opiera się tu na doświadczeniu franczyzobiorców i ich znajomości lokalnego rynku.

Wstępna opłata licencyjna wynosi 3,5 tys. zł. Wchodząc do sieci trzeba też podpisać weksel zabezpieczający na 100 tys. zł. Właściciel biura dostaje wytyczne co do tego, jak powinien je urządzić, by spełniało standardy marki. Według informacji franczyzodawcy można to zrobić już za 10-20 tys. zł. W przypadku współpracy partnerskiej trzeba kupić tylko zewnętrzny baner oraz urządzić witrynę zgodnie z wymogami sieci.
Nie ma żadnych miesięcznych opłat franczyzowych. Franczyzobiorcy zarabiają na prowizji od sprzedanych ofert, która jest wypłacana co miesiąc, niezależnie od tego, czy klienci wpłacili całe kwoty za wyjazd, czy tylko zaliczki. Partnerzy obsługują nie tylko klientów, którzy osobiście przychodzą do biura, lecz także tych pozyskanych on-line (poszczególne biura obsługują czat na stronie internetowej Travelplanet i tą drogą także zbierają zamówienia).

Franczyzobiorcy i partnerzy Travelplanet uzyskują dostęp do oferty kilkudziesięciu touroperatorów. Razem z pracownikami przechodzą szkolenia w centrali firmy, trwające dwa tygodnie.
– Poznają standardy sieci, kwestie systemowe, ścieżki sprzedaży, zapoznają się z nasza pełną ofertą, odbywają spotkania ze wszystkimi działami w firmie – informuje Bartłomiej Szymczak-Pomianowski.

Franczyzodawca zapewnia, że sezonowość w turystyce od jakiegoś czasu jest coraz mniej odczuwalna i sprzedaż ofert odbywa się przez cały rok.
– W tej chwili jest to już biznes całoroczny – przekonuje Bartłomiej Szymczak-Pomianowski. – Duża część klientów kupuje wakacje w first minute. Bywało tak, że sprzedażowo listopad był lepszy od lipca. Wiele osób musi wcześnie planować urlopy, bo tego wymaga pracodawca. Już zimą mamy pełną ofertę na lato, a latem – na kolejną zimę.

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200
Author
Monika Wojniak-Żyłowska
dziennikarz

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €