Biznes z procentami
Franczyzodawca sklepów z alkoholem Al. Capone uważa, że branżę czekają problemy. Czy da się je rozwiązać?
– Nasza branża musi być elastyczna nie tylko wobec zmian gustów konsumentów, którzy coraz częściej sięgają po produkty premium oraz alkohole niszowe, ale przede wszystkim musi stosować się do zmian w prawie. Nowe przepisy dotyczące zakazu handlu w niedzielę, jak również ograniczenia handlu alkoholem w nocy, osłabiają zyski i tłumią branżę, która właśnie w weekend czerpie największe dochody – mówi Rafał Kleszczyk, dyrektor ds. marketingu Al. Capone. – Najbliższe kilka lat pokaże, że trzeba będzie się skonsolidować, aby przetrwać. Uważam, że na rynku pozostaną 3-4 duże sieci, liczące kilkaset placówek i jestem pewien, że jedną z nich będzie Al. Capone. Nasi klienci wybierają Al. Capone ze względu na szeroki asortyment, począwszy od dużego wyboru piw rzemieślniczych a kończąc na gruzińskiej brandy czy japońskiej whisky w konkurencyjnych cenach. Nasi specjaliści za ladą doradzą w wyborze alkoholi z całego świata.
Sklep monopolowy we franczyzie
Al. Capone to sieć sklepów oferujących alkohol ze średniej i wyższej półki cenowej. Na inwestycję w punkt marki potencjalny franczyzobiorca musi przeznaczyć mniej więcej 155 tys. zł. Potrzebny będzie mu także lokal o powierzchni 100 m2, z parkingiem, w miejscowości powyżej 8 tys. mieszkańców. Co istotne, franczyzodawca wymaga od licencjobiorcy pełnego zaangażowania w uruchamiany biznes. Franczyzobiorca ma poszerzać wiedzę dotyczącą asortymentu, brać udział w szkoleniach i degustacjach, a także być w stałym kontaktcie z opiekunem sklepu.
Opłata za przystąpienie do sieci wynosi 25 tys. zł, w zamian przedsiębiorca otrzymuje wizualizację zewnętrzną sklepu, projekt wnętrza, odzież firmową. Korzysta również z polityki handlowej sieci, która obejmuje promocje, warunki handlowe i zakupy pakietowe niedostępne dla pojedynczego sklepu. To wszystko przekłada się na niższe koszty zaopatrzenia, a w konsekwencji wyższe marże dla partnerów. Właściciele sklepów franczyzowych mogą liczyć również na dodatkowe bonusy posprzedażowe. Korzystają również ze szkoleń branżowych, a także z sieciowych akcji marketingowych. Opłata na fundusz marketingowy to 1 proc. miesięcznie od sprzedaży netto. Franczyzodawca twierdzi, że inwestycja w sklep zwraca się średnio po dwóch latach.
Pierwszy sklep pod marką Al. Capone został otwarty w Tarnowie w 2014 roku. Dziś w sieci działają 22 sklepy franczyzowe i 17 własnych.
ZOBACZ W KATALOGU
Wyróżnione franczyzy
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Nest Bank
Placówki bankowe
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Żabka
Sklepy typu convenience
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Santander
Placówki bankowe
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
So Coffee
Kawiarnie
Inne koncepty z branży art. spożywcze i FMCG
Ale Animale Polskie Sklepy Zoologiczne
Sklepy zoologiczne
Auchan
Sklepy spożywcze
Candy Pop
Sklepy ze słodyczami i przekąskami
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Chorten
Sklepy spożywcze
Czas na Herbatę
Sklepy z herbatą i akcesoriami
Delikatesy Centrum
Supermarkety spożywcze
Duży Ben Market Alkoholowy
Sklepy z alkoholem
Husse
Karma i produkty dla psów i kotów
Intermarché (Grupa Muszkieterów)
Supermarkety spożywcze
Mistrz Piekarz
Przyczepy z pieczywem
Oskroba
Sklepy piekarnicze
Pierrot Woda Źródlana
Dystrybucja wody i napojów
Piko24
Sklepy autonomiczne
Polska Sieć Handlowa Lewiatan
Sklepy spożywcze
Stokrotka
Supermarkety spożywcze
Unikat Woda i Napoje
Dystrybucja wody i napojów
Żabka
Sklepy typu convenience
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Biznes na szkle, nie na plastiku
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski,...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.


