Biznes z procentami

Interes na co dzień
Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Nasza branża musi być elastyczna nie tylko wobec zmian gustów konsumentów, którzy coraz częściej sięgają po produkty premium oraz alkohole niszowe, ale przede wszystkim musi stosować się do zmian w prawie. Nowe przepisy dotyczące zakazu handlu w niedzielę, jak również ograniczenia handlu alkoholem w nocy, osłabiają zyski i tłumią branżę, która właśnie w weekend czerpie największe dochody – mówi Rafał Kleszczyk, dyrektor ds. marketingu Al. Capone. – Najbliższe kilka lat pokaże, że trzeba będzie się skonsolidować, aby przetrwać. Uważam, że na rynku pozostaną 3-4 duże sieci, liczące kilkaset placówek i jestem pewien, że jedną z nich będzie Al. Capone. Nasi klienci wybierają Al. Capone ze względu na szeroki asortyment, począwszy od dużego wyboru piw rzemieślniczych a kończąc na gruzińskiej brandy czy japońskiej whisky w konkurencyjnych cenach. Nasi specjaliści za ladą doradzą w wyborze alkoholi z całego świata.

Sklep monopolowy we franczyzie

Al. Capone to sieć sklepów oferujących alkohol ze średniej i wyższej półki cenowej. Na inwestycję w punkt marki potencjalny franczyzobiorca musi przeznaczyć mniej więcej 155 tys. zł. Potrzebny będzie mu także lokal o powierzchni 100 m2, z parkingiem, w miejscowości powyżej 8 tys. mieszkańców. Co istotne, franczyzodawca wymaga od licencjobiorcy pełnego zaangażowania w uruchamiany biznes. Franczyzobiorca ma poszerzać wiedzę dotyczącą asortymentu, brać udział w szkoleniach i degustacjach, a także być w stałym kontaktcie z opiekunem sklepu.

Opłata za przystąpienie do sieci wynosi 25 tys. zł, w zamian przedsiębiorca otrzymuje wizualizację zewnętrzną sklepu, projekt wnętrza, odzież firmową. Korzysta również z polityki handlowej sieci, która obejmuje promocje, warunki handlowe i zakupy pakietowe niedostępne dla pojedynczego sklepu. To wszystko przekłada się na niższe koszty zaopatrzenia, a w konsekwencji wyższe marże dla partnerów. Właściciele sklepów franczyzowych mogą liczyć również na dodatkowe bonusy posprzedażowe. Korzystają również ze szkoleń branżowych, a także z sieciowych akcji marketingowych. Opłata na fundusz marketingowy to 1 proc. miesięcznie od sprzedaży netto. Franczyzodawca twierdzi, że inwestycja w sklep zwraca się średnio po dwóch latach. 

Pierwszy sklep pod marką Al. Capone został otwarty w Tarnowie w 2014 roku. Dziś w sieci działają 22 sklepy franczyzowe i 17 własnych. 

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200
Author
Anna Smolińska
dziennikarz

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €