Dobry miesiąc dla spaghettii

Pieniądze na start
Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Najnowsze lokale marki Makarun Spaghetti and Salad powstały w Łodzi, Kaliszu oraz Bydgoszczy.
– Pierwszy weekend mamy za sobą i przyznam, że nie spodziewałem się, że pójdzie nam aż tak dobrze – mówi Patryk Grygorczuk, menedżer Makaruna w Bydgoszczy. – W dniu otwarcia nakarmiliśmy pond pół tysiąca ludzi. W kolejne dni też było powyżej setki gości. Około połowę naszych klientów stanowią ludzie młodzi. Zjawiają się głównie wieczorami, kiedy wyruszają na miasto. Natomiast popołudniami stołują się u nas przeważnie rodziny z dziećmi czy pracownicy biur.

Jak szacuje franczyzodawca, inwestycja w stacjonarny lokal franczyzowy Makaruna powinna zmieścić się w widełkach od 110 do 190 tys. zł netto. Ale sieć przygotowała też tańszy format, dla inwestorów o mniej zasobnych portfelach. To przenośne pawilony o powierzchni 16 m2. Koszt uruchomienia tego modelu wynosi ok. 100 tys. zł. Ten format – jak zapewnia licencjodawca  sprawdza się np. przy dworcach, stacjach metra, ruchliwych centrach handlowych. Jednorazowa opłata za przystąpienie do sieci wynosi 16 tys. zł. Miesięczna opłata franczyzowa to 800 zł plus 4 proc. od obrotu, do tego dochodzi opłata marketingowa w wysokości 333 zł.
W ostatnim czasie koncept przeszedł spore zmiany. Pod koniec ubiegłego roku marka zainwestowała w opracowanie nowego designu. Unowocześniła logo, zmieniła wystrój lokali, wprowadziła w niektórych z nich live cooking, „odchudziła” nieco swoje dania. Właściciele przyznają, że było to przygotowanie do ekspansji w bardziej wymagających lokalizacjach. Zmiany miały na celu także pozyskanie nowych grup klientów i zdystansowanie się nieco od wizerunku spaghetterii dla studentów (takie właśnie są korzenie konceptu).

Makarun ma obecnie 27 spaghetterii w 16 miastach. Marka zapowiada kolejne otwarcia, i to nie tylko w Polsce. Jeszcze w czerwcu ruszy pierwszy punkt w Algierii. Latem zostanie uruchomiony nowy lokal w Lublinie. Natomiast już we wrześniu odbędzie się otwarcie Makaruna w Dubaju, w nowym pasażu handlowo-gastronomicznym The Pointe Jumeirah, wybudowanym na największej z trzech sztucznych wysp, usypanych na wodach Zatoki Perskiej, czyli na Palmie Jumeirah. Trwają też rozmowy z przedsiębiorcami z Czech i Rumunii.

Poza rozwijaniem sieci franczyzowej, marka otwiera także punkty własne w Krakowie. Pierwszy powstał w centrum biurowym Orange Office Park w Krakowie.

Na początku tego roku inwestorem strategicznym marki Makarun Spaghetti and Salad został Gastromall Group.

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200
Author
Monika Wojniak-Żyłowska
dziennikarz

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €