Interes rośnie w siłę

– Do końca 2019 roku zamierzamy otworzyć kolejnych 10 punktów franczyzowych – mówi Michał Schnell, założyciel Agencjawirtualna.pl.
Agencjawirtualna.pl jest pierwszą w Polsce wirtualną agencją oferującą franczyzę dla osób, które chciałby prowadzić własną agencję marketingową. Jak narodził się pomysł na biznes?
Zaczynaliśmy jeszcze w erze pozycjonowania firm w książkach telefonicznych PKT.PL. Zbieraliśmy reklamy do książki w wersji drukowanej oraz przekształcaliśmy treści na potrzeby elektronicznej wersji. Dysponując doświadczeniem i wiedzą zdecydowaliśmy się otworzyć własną działalność, która bardzo dobrze rozwinęła się na rynku lokalnym. Właśnie ten sukces, chcieliśmy przekuć we franczyzę.
Gdzie szukacie franczyzobiorców?
W miastach powyżej 20 tys. mieszkańców. Przyszły franczyzobiorca musi prowadzić własną działalność gospodarczą, albo mieć chęć jej założenia. Doświadczenie w sprzedaży nie jest wymagane, ale nie ukrywamy, że byłoby bardzo pomocne w trakcie prowadzenia agencji. Na pewno ułatwiłoby start własnego biznesu.
A ile wynoszą koszty przystąpienia do franczyzy?
Opłata licencyjna wynosi 19,9 tys. zł, natomiast opłata miesięczna – 399 zł. Franczyzobiorca przy pełnym zaangażowaniu w pracę jest w stanie zarobić miesięcznie ok. 20 tys zł. A w trakcie rozwoju działalności i pozyskiwania większej liczby klientów, zarobki będą wyższe.
Jak oceniacie państwo aktualną kondycję państwa branży? Jakie nowe trendy pojawiają się na rynku?
Rynek marketingu internetowego jest rozpędzony i cały czas będzie przyspieszał. Specjaliści prognozują znaczny wzrost przychodów. Szczególnie duży wzrost zauważalny będzie na poziomie reklamy mobilnej oraz social media. Według najnowszych badań, ludzie spędzają dużo więcej czasu w internecie, niż oglądając telewizję. Z tego powodu przewidzieć można, że firmy będą wydawać mniej pieniędzy na reklamy telewizyjne, a więcej na video sieciowe, media społecznościowe i reklamy internetowe.
Reklama Social media nabiera ciągle na znaczeniu i ma to odzwierciedlenie w budżetach firm. Wydatki na reklamę online do końca 2020 roku mają wzrosnąć o 54 proc. Na reklamę tradycyjną firmy będą wydawać jedynie o 4 proc. więcej swoich budżetów. Dobrze przemyślana kampania w mediach społecznościowych może być doskonałym kanałem przynoszącym sprzedażowe korzyści naszemu biznesowi.
Co stanowi największe utrudnienie w otwarciu punktu franczyzowego?
Zainteresowanie ofertą franczyzy agencjawirtualna.pl jest bardzo duże. Przyszli partnerzy zdają sobie sprawę, że w rynku marketingu internetowego tkwi duży potencjał. Największym przeszkodą dla osób, które chciałby posiadać własną agencję marketingową jest wstępna opłata licencyjna. Wiele firm jest dopiero na początku swojej drogi biznesowej i nie posiada takich środków, dlatego postanowiliśmy stworzyć drugą propozycję współpracy, którą już w najbliższym czasie zaprezentujemy w naszej ofercie.
Jakie macie plany na drugą połowę 2019 roku?
Agencjawirtualna.pl nastawiona jest na ciągły rozwój sieci partnerskiej. Nasze plany przewidują, że do końca 2019 roku otworzymy kolejnych 10 punktów franczyzowych. Nasze główny cel to budowanie świadomości marki agencjawirtualna.pl poprzez wysoką jakość świadczonych usług. Marketing internetowy jest w fazie rozwoju, dlatego staramy się podążać za najnowszymi trendami, a co za tym idzie, rozwijać naszą ofertę.
Rozmawiała Maryla Pałasz
ZOBACZ W KATALOGU
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Willisch
Lodziarnie
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej