Wiarygodny franczyzodawca

Pieniądze na start
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Stava jest pierwszą w Europie franczyzą w branży dowozów posiłków. Usługi gastro-kurierskie oferowane przez oddziały franczyzowe pomagają restauracjom rozwijać biznes w oparciu o dowozy. Obecnie do sieci franczyzowej Stava należy 21 oddziałów kurierskich w Polsce.

Stava dysponuje oprogramowaniem, które w 100 proc. automatycznie rozdziela zlecenia kurierom. Dzięki temu firma unika konieczności zaangażowania kosztownych dyspozytorów, jednocześnie redukując liczbę potrzebnych na mieście kurierów od 30 do 50 proc.

Partner promotion – discover more
Sponsored • Example Partner

Potencjalny franczyzobiorca Stavy potrzebuje kapitału w wysokości 50-75 tys. zł. W tym zawiera się już opłata licencyjna, zależna od wielkości miasta. Wydatki początkowe obejmują przede wszystkim zakup pojazdów oraz wyposażenia dla kierowców: smartfonów, terminali płatniczych, toreb termicznych oraz oczywiście wyposażenia biura. – Na start placówki wystarczą cztery samochody, które licencjobiorca może wziąć w leasing. Wtedy wydatki na flotę to kilka tysięcy złotych wkładu własnego plus miesięczne raty – mówi Grzegorz Aksamit, prezes zarządu Stava.

Z czasem franczyzobiorcy są zobowiązani do rozbudowy oddziału, dokupowania kolejnych aut i zatrudniania nowych pracowników. Należy więc liczyć się z tym, że całkowity kapitał, wymagany na budowę oddziału, wyniesie od 75 tys. zł do 400 tys. zł.

Franczyzobiorca przechodzi szkolenia w już działających placówkach. Uczy się, jak wygląda praca dostawcy, koordynatora, sprzedaż usług, jak funkcjonuje cały oddział. Licencjobiorcy zarabiają na zrealizowanych dostawach zamówień z restauracji. Pierwsze umowy z lokalami podpisują pod okiem franczyzodawcy, później już sami szukają klientów. Ale korzystają też z bazy, którą buduje centrala firmy. – Jako centrala podpisujemy kontrakty np. z dużymi sieciami. Nasi franczyzobiorcy obsługują później restauracje tych marek na swoim terenie – wyjaśnia Grzegorz Aksamit.

Stava szacuje, że polskich miast, w których opłacalne jest uruchomienie oddziału, jest ok. 60. Dlatego firma planuje też rozwój za granicą. .

Szukamy pierwszego franczyzobiorcy w Niemczech. Wierzymy, że zostając członkiem Polskiej Organizacji Franczyzodawców będziemy mogli dzięki zdobytej wiedzy i sieci kontaktów rozwijać się jeszcze szybciej mówi Paweł Aksamit.

Polska Organizacja Franczyzodawców powstała w 2000 roku. Misją organizacji jest stworzenie najlepszych warunków dla rozwoju franczyzy w Polsce, zwłaszcza w dziedzinie zagadnień prawnych i finansowych. POF jest animatorem rynku. Promuje franczyzę i biznes na swoim. W ciągu 19 lat istnienia organizacji polski rynek franczyzy wzrósł z 95 do ponad 1200 marek franczyzowych. Polska Organizacja Franczyzodawców jest członkiem Europejskiej Federacji Franczyzy (od 2010 roku) i Światowej Rady Franczyzy (od 2011 roku).
–  Polska Organizacja Franczyzodawców zrzesza globalne marki takie jak McDonald’s czy Carrefour, ale nasza branża się zmienia. Coraz ważniejszą rolę odgrywają w niej franczyzodawcy rozwijający autorskie, lokalne pomysły. Idealnym tego przykładem jest Stava, innowacyjna firma będąca liderem swojej branży. Bardzo się cieszymy, że takie podmioty dołączają do naszej organizacji –  mówi Monika Dąbrowska, prezes Polskiej Organizacji Franczyzodawców.

Anna Smolińska
Author
Anna Smolińska
dziennikarz

ZOBACZ W KATALOGU

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €