Franczyza dla komunikatywnych

Sprzedaż produktów Husse to biznes oparty na bezpośrednich relacjach. Kto najlepiej sprawdzi się w roli franczyzobiorcy marki?
W ciągu ostatnich pięciu lat rynek karm premium dla psów w Polsce wzrósł o blisko 50 proc. i wydaje się być bardzo perspektywiczny. – Z roku na rok obserwujemy wzrost świadomości konsumentów w zakresie zdrowego żywienia psów i kotów. Gdy rozpoczynaliśmy sprzedaż w Polsce w 2008 roku, bardzo często musieliśmy tłumaczyć klientom podstawowe zalety żywienia psów karmami z segmentu premium. W tej chwili zdecydowanie więcej właścicieli psów ma świadomość zasad zdrowego żywienia zwierząt i poszukuje wysokiej jakości produktów – mówi Piotr Cieślik, dyrektor zarządzający Husse Polska.
Firma Husse wywodzi się ze Szwecji. Rozpoczęła działalność w latach 90. w Sztokholmie. Niedługo potem rozpoczęła ekspansję na kolejnych rynkach europejskich. W 2008 roku sklepy z karmą i kosmetykami dla zwierząt pojawiły się w Polsce.
Jedynym sposobem na pozyskanie produktów Husse jest złożenie zamówienia u franczyzobiorcy bądź dystrybutora, który działa na określonym terenie. Aktualnie w sieci Husse działa 51 franczyzobiorców i ponad 150 dystrybutorów. Partnerzy sprzedają produkty właścicielom czworonogów, hodowcom, treserom czy schroniskom dla zwierząt.
Sprzedaż produktów Husse to biznes oparty na bezpośrednich relacjach z klientami, dlatego w roli franczyzobiorców najlepiej sprawdzą się osoby komunikatywne i lubiące kontakt z ludźmi. Bardzo cenne jest również doświadczenie w sprzedaży oraz zamiłowanie do czworonogów.
Współpracę z Husse można nawiązać na dwa sposoby – jako franczyzobiorca bądź jako dystrybutor, czyli osoba współpracująca z franczyzobiorcą. Kwota inwestycji, którą powinien dysponować potencjalny biorca licencji, wynosi zazwyczaj 40-50 tys. zł (uzależniona jest od wielkości terytorium, na którym chce on działać). W przypadku współpracy dystrybucyjnej koszty rozpoczęcia działalności są znacznie niższe i nie przekraczają 5 tys. zł. Poza tym franczyzobiorca powinien dysponować magazynem do przechowywania towaru (na początku może to być np. garaż) oraz samochodem, którym będzie rozwoził karmę.
Franczyzodawca zapewnia partnerom trzydniowe szkolenie wstępne z zakresu prawidłowego żywienia zwierząt, oferty produktów marki Husse, organizacji sprzedaży oraz zasad prowadzenia franczyzy.
– Zdarzają się sytuację, że franczyzobiorca osiąga rentowność operacyjną już w pierwszym miesiącu działalności. Całkowity zwrot z inwestycji zależy od wielu czynników, ale przy poprawnie prowadzonym biznesie nie powinno to zająć dłużej niż 12-18 miesięcy – stwierdza Piotr Cieślik.
W ramach opłaty licencyjnej franczyzobiorca otrzymuje też komplet materiałów marketingowych potrzebnych do rozpoczęcia działalności oraz wzorcowy zestaw produktów. Partnerzy biorą też udział w praktycznych coachingach sprzedażowych prowadzonych w terenie przez doświadczonych biorców licencji oraz przedstawicieli firmy.
ZOBACZ W KATALOGU
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Willisch
Lodziarnie

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Alior Bank Partner
Placówki bankowe
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej