Przepis na pączki

Produkcja pełną parą
Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Stara Pączkarnia działa na polskim rynku od 2013 roku. Jak sama nazwa wskazuje, jej specjalnością są pączki, wyrabiane i wypiekane na miejscu. Obecnie działa 37 punktów marki, z czego cztery zostały otwarte w tym roku.
– Kolejne siedem jest w trakcie przygotowań do otwarcia. Ich uruchomienie planujemy na II i III kwartał tego roku – mówi Karolina Danowska, zastępca dyrektora ds. rozwoju Starej Pączkarni. – W przygotowaniu są pączkarnie w Łodzi, Przemyślu, Osinowie Dolnym, a także w Olsztynie i Krakowie. Lada dzień uruchomione zostaną również nowe sezonowe punkty w Międzyzdrojach i Mielnie. Rok 2019 chcielibyśmy zakończyć okrągłą liczbą 50 działających punktów.

Marka celuje w duże miasta, liczące ok. 100 tys. mieszkańców lub w miejscowości turystyczne, gdzie występuje duża rotacja potencjalnych klientów. Punkty są lokowane przy ruchliwych deptakach, w centrach miast, przy szlakach pieszych prowadzących do dworców, urzędów i innych mocno uczęszczanych przez klientów miejsc.
– Potencjalni franczyzobiorcy zgłaszają się do nas sami. Zauważają nas w jakimś mieście, widzą kolejkę ustawiającą się przed okienkiem pączkarni, dzwonią i tak zaczyna się współpraca – wyjaśnia Karolina Danowska. – Większość punktów została otwarta właśnie na fali sukcesu poprzednich. Wielu z naszych dotychczasowych franczyzobiorców zdecydowało się na otwarcie więcej niż jednej placówki.
Optymalna powierzchnia lokalu na pączkarnię to ok. 60 m2. Powinien mieć duże witryny, przez które klient będzie mógł oglądać cały proces produkcji. Franczyzodawca szacuje, że całkowita kwota inwestycji to 100-150 tys. zł netto. W tej sumie zawiera się linia technologiczna, obrendowanie, pełne wyposażenie w niezbędne akcesoria, odzież dla pracowników oraz koszty przystosowania lokalu do produkcji. Kwota obejmuje również opłatę licencyjną, która wynosi 18 tys. zł. Bieżące opłaty franczyzowe naliczane są od miesięcznego obrotu netto i wynoszą 5 proc., plus kolejne 2 proc. na marketing.
– W ramach współpracy franczyzowej koordynujemy przygotowanie lokalu, od podpisania umowy najmu do oficjalnego otwarcia, wdrażamy partnera we wszystkie aspekty naszej działalności, te dotyczące produkcji, a także związane z zarządzaniem i prowadzeniem biznesu – wylicza Karolina Danowska.– Na każdym etapie przygotowania i współpracy partnerzy mogą korzystać z doświadczenia i pomocy naszych specjalistów w dziedzinie projektowania, technologii, doradztwa gastronomicznego, prawa oraz analiz biznesowych. Częścią pakietu franczyzowego są też szkolenia: poglądowe, przeprowadzane w funkcjonującym już punkcie oraz szkolenie z produkcji i z obsługi klienta, realizowane w lokalu partnera. Ponadto przez cały okres współpracy franczyzobiorcy mają dostęp do e-Centrum Obsługi Franczyzowej, w którym znajduje się podręcznik operacyjny, instrukcje, receptury, wytyczne, a także system zamówień, dzięki któremu partner nie musi się martwić o zaopatrzenie. Placówki w całej Polsce są zaopatrywane sieciowo przez jednego dostawcę.

Pączkarnie, w zależności od lokalizacji i wielkości, produkują dziennie od 300 do ponad 2 tys. pączków. Według wyliczeń franczyzodawcy zwrot z inwestycji powinien nastąpić do 12 miesięcy od otwarcia działalności, choć są punkty, którym udało się to nawet szybciej niż w pół roku. Trzeba jednak pamiętać, że w tej branży odczuwalna jest sezonowość.
– W miesiącach letnich pączkarnie zlokalizowane w dużych miastach notują spadek zainteresowania, natomiast w okresie jesienno-zimowym ich obroty wyraźnie wzrastają – mówi Karolina Danowska. – W miejscowościach turystycznych tendencja jest odwrotna: sezon letni jest tam znacznie lepszy, a na zimę część lokali, czyli te umiejscowione nad morzem, jest zamykana.

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200
Author
Monika Wojniak-Żyłowska
dziennikarz

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €