Biznes na gorące dni

Interes od ręki
Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Liczba placówek zmienia się dynamicznie. Do końca czerwca podpiszemy mniej więcej 100 nowych umów. Codziennie prowadzimy rozmowy z potencjalnymi partnerami i spotykamy się z przedstawicielami galerii handlowych, gdzie ustawimy nasze punkty. Każdego dnia podpisujemy 3-4 nowe umowy. Nie zwalniamy tempa nawet na chwilę – mówi Marcin Olesiak, prezes Sweet Gallery, właściciel marki Lodolandia, Rajskie Lody Tajskie, Kołacz na Okrągło i Bafra Kebab. Punkty sprzedaży funkcjonują na zewnątrz obiektów handlowych, dzięki czemu nie dotyczy ich problem niehandlowych niedziel. Oprócz tego Sweet Gallery celuje w miasta od 7 tys. mieszkańców. Jak twierdzi prezes spółki, lody i słodkie desery sprawdzają się wszędzie, dlatego firma nie omija nawet najmniejszych miejscowości.

Spółka Sweet Gallery stawia na proste zasady prowadzenia biznesu. Podstawą wszystkich konceptów jest mobilność i dzięki temu elastyczność. – Możemy szybko reagować na potencjał zakupowy lokalizacji i w razie potrzeby ją zmienić. To daje ogromną przewagę nad placówkami stacjonarnymi, które zazwyczaj wymagają remontu i adaptacji do danego konceptu oraz uzależnione są od kosztów najmu – komentuje Marcin Olesiak.

Przyczepy Lodolandia, Rajskie Lody Tajskie, Kołacz na Okrągło i Bafra Kebab są w pełni wyposażone i gotowe do pracy natychmiast po podpisaniu umowy. Inwestycja w biznes zamyka się w 139 tys. zł, ale wystarczy mieć już 10 tys. zł, żeby otworzyć punkt (przyczepę można wziąć w leasing). Franczyzobiorca rozpoczyna pracę zaraz po dwudniowym szkoleniu – z wiedzy o produkcie i obsługi klienta. Zwrot inwestycji w koncept następuje najpóźniej po drugim sezonie..

Biznes, który oferuje Sweet Gallery podzielony jest na dwa sezony – wiosenno-letni oraz jesienno-zimowy. – Stworzyliśmy koncept, który pozwala zarabiać przez cały rok. Od 1 kwietnia do 30 września sprzedajemy lody, gofry i zimne napoje, a przez resztę roku węgierskie kołacze. Punkty przechodzą szybki rebranding – maszyna do lodów zastępowana jest urządzeniem do wypiekania kołaczy. Zmianie ulega też elewacja zewnętrzna punktu, a wszystko trwa kilka godzin. Partner już następnego dnia może rozpoczynać sprzedaż nowych produktów – mówi Marcin Olesiak.

Od 2017 roku Sweet Gallery prowadzi intensywny rozwój za granicą pod marką Ice and Roll (Lodolandia) i Cake and Roll (Kołacz na Okrągło). W tej chwili obie sieci działają już na Słowacji, w Niemczech, we Francji, na Majorce i w Wielkiej Brytanii. W sumie razem poza Polską funkcjonuje ok. 40 punktów Sweet Gallery. Firma za granicą pozyskuje masterfranczyzobiorców i tzw. ambasadorów marki, którzy odpowiedzialni są za pozyskiwanie franczyzobiorców. – Przedstawiciele zagraniczni otrzymują ogromne wsparcie ze strony centrali. Mamy cztery osoby w Warszawie, które jeżdżą po świecie, pozyskując lokalizacje dla nowych franczyzobiorców – mówi Marcin Olesiak.

Niedawno Sweet Gallery nawiązała współpracę z Carrefourem we Francji. Podobnie jak w Polsce, punkty sprzedaży Ice and Roll oraz Cake and Roll będą otwierane w otoczeniu centrów handlowych.

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200
Author
Magdalena Kurda
doradca we franczyzie

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €