Pizza od Speedy Romano

Miejsce na biznes
Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Pizza to główna specjalność Wojtexu. Flagowa marka, należąca do firmy to przecież pizzerie Biesiadowo, których działa w Polsce ponad 100. Teraz właściciel Wojtexu, Wojciech Goduński, rusza z nowym konceptem franczyzowym. To pizzerie Speedy Romano, realizujące zamówienia wyłącznie w dowozie.
– Pomysł narodził się z potrzeby rynku – mówi Wojciech Goduński. – Po pierwsze przychodziło do nas wiele osób, które chciały uruchomić pizzerię, ale właśnie tylko w opcji „na dowóz”, która jest niższa w inwestycji. Po drugie na rynku gastronomicznym jest coraz trudniej o pracowników. A Speedy Romano można prowadzić mając zaledwie dwóch pracowników, albo wspólnie z członkiem rodziny.

Koncept jest przeznaczony dla miast liczących od 10 tys. mieszkańców. Na pizzerie wystarczy już lokal wielkości 25 m2. Konkretna lokalizacja nie jest istotna – lokal nie musi być w centrum, ani przy uczęszczanych ulicach, bo przecież goście nie będą w nim bywać (nie trzeba więc inwestować w salę konsumpcyjną). Spokojnie można poszukać pomieszczeń na peryferiach, co pozwoli na pewno zaoszczędzić na czynszu. Ale to nie wszystko. 
– Jeśli franczyzobiorca podpisze z nami umowę na pięć lat, to wyposażymy jego pizzerię we wszystkie niezbędne urządzenia. Ich wartość może sięgnąć nawet 50 tys. zł, a my dajemy je franczyzobiorcom za przysłowiową złotówkę – dodaje Wojciech Goduński. – Franczyzobiorca ma za zadanie przystosować pomieszczenie na kuchnię, zatowarować lokal oraz kupić ulotki i banery reklamowe.

Oczywiście licencjobiorcy powinni też zainwestować w samochód, potrzebny do dostarczania zamówień. Albo skorzystać z propozycji franczyzodawcy, który daje im możliwość długoterminowego najmu auta. Partnerzy dostaną też z centrali telefony i tablety konieczne do pracy oraz otrzymają dostęp do systemu zamówień on-line. – Chcemy, aby nasi franczyzobiorcy angażowali się w prowadzenie biznesu, choć nie muszą osobiście pracować w pizzeriach – podkreśla Wojciech Goduński. – Zwłaszcza przy obecnych problemach z personelem atutem naszego konceptu jest fakt, że nie jest potrzebne doświadczenie w gastronomii. Także jeśli chodzi o pizzermenów. Pizzerie będą pracować na mrożonym cieście, robionym na bazie naturalnych składników. Dzięki temu dosłownie każdy może się nauczyć przygotowywać pizzę.

Menu pizzerii można będzie poszerzyć m.in. o spaghetti, pierogi, burgery, zupy. Nie ma opłaty za przystąpienie do sieci, natomiast miesięczna opłata franczyzowa to 4 proc. od obrotu.
Do końca tego roku franczyzodawca chciałby uruchomić ok. 20 lokali Speedy Romano, a w ciągu trzech lat planuje otwarcie 300 pizzerii.

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200
Author
Monika Wojniak-Żyłowska
dziennikarz

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €