Odważny krok

Marka rośnie w siłę
Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Piotr Gałązka jest dyrektorem biura WGN w Szczecinie. Biuro działa w Grupie WGN już 7 lat i ma na swoim koncie wiele sukcesów, jak transakcje sprzedaży nieruchomości premium i komercyjnych. Franczyzobiorca w 2014 roku zdobył tytuł Orła Brokera WGN za całokształt pracy, rozwój biura oraz za wyniki. Od zeszłego roku Piotr Gałązka prowadzi również WGN Development czyli oprócz pośrednictwa nieruchomościami zajmuje się inwestycjami deweloperskimi.   
– Zanim trafiłem pod skrzydła WGN przez trzy lata prowadziłem swój biznes. Byłem małym przedsiębiorcą, który zdecydował się na zmianę perspektywy biznesowej. Siedem lat temu postanowiłem dołączyć do marki już znaczącej. WGN był doskonałem wyborem. Od samego początku działalności mogłem liczyć na pomoc franczyzodawcy. Szkolenia, pomoc help desk, pomoc prawna, czy pomoc przy realizacji umów. A szkolenia, które odbywają się co sześć miesięcy, ciągle rowijają moje umiejętności – mówi Piotr Gałązka. 

Franczyzobiorca zaznacza, że franczyzodawca przywiązuje wagę do lokalizacji oraz estetyki lokalu. – Konkretne wymagania, które stawia franczyozdawca uważam za wielki plus. Dobra lokalizacja oraz wygląd miejsca mają przełożenie na zaufanie klientów – dodaje Piotr Gałązka. A koszty inwestycji? Franczyzobiorca twierdzi, że były niskie w porównaniu do osiągniętych w zamian korzyści. – WGN nauczył mnie wszystkiego. W tej chwili nie jestem maklerem, a deweloperem. WGN stawia przede wszytkim na rozwój. Marka dała mi narzędzia, które mnie odpowiednio ukierunkowały. Dzięki nim zdobyłem konieczną wiedzę, aby z sukcesem porwadzić swoją działaność – dodaje. 

Piotra Gałazka zaznacza, że najważniejsza jest konsekwencja w działaniu. Potencjalny franczyzobiorca, który chciałby osiągnąć sukces w branży nieruchomości musi posiadać tę cechę. Zaangażowanie powinno dotyczyć każdego etapu prowadzonej działności: od inwestycji w ładne, estetyczne biura po zbudowanie dobrego zespół ludzi. Franczyzobiorca podkreśla, że doświadczenie z pewnością jest pomocne w branży. – Tak, doświadczenie jest mile widziane. Ale WGN bardzo dobrze szkoli przyszłych franczyzobiorców. Franczyzodawca nauczył mnie jak rekrutować pracowników – mówi Piotr Gałązka.

Grupa WGN od 1992 roku ma doświadczenie w rozwoju sieci franczyzowej. Jakie warunki należy spełniać, aby zostać franczyzobiorcą marki? Franczyzodawca dużą wagę przywiązuje do doświadczenia w prowadzenia działalności gospodarczej. – Przyszły franczyzobiorca musi rozumieć, że to jest jego biznes. Jeśli włoży dużo pracy, będzie on generował satysfakcjonujące zyski. Wymagane jest także minimum średnie wykształcenie i doświadczenie w usługach – dodaje Leszek Michniak, właściciel marki WGN.

Minimalna kwota inwestycji to 10 tys. zł – dotyczy to tych kandydatów, którzy posiadają już w pełni wyposażony lokal na potrzeby usług. Co zawiera się w tej sumie? Opłata za przystąpienie do sieci, która wynosi 3 tys. zł, natomiast wysokość opłaty franczyzowa i marketingowa uzależnione jest od wielkości miasta i ustalana indywidualnie z kandydatami. Nie ma opłat od obrotów ani kar za działalność konkurencyjną po zakończeniu współpracy. Partner otrzymuje m.in.: wzory ok. 200 dokumentów, niezbędnych do  prowadzenia działalności, dostęp do oprogramowań oraz przechodzi wiele szkoleń.

Jak zapewnia franczyzodawca, franczyzobiorcy osiągają przychody z wynagrodzeń prowizyjnych od przeprowadzonych transakcji już w 2-3 miesiącu działalności. Korzystają z bazy nieruchomości (około 40 tys.), więc w krótkim czasie od otwarcia biura są w stanie przeprowadzić pierwsze transakcje, a tym samym uzyskać pierwsze przychody.

Marka WGN liczy 72 biur franczyzowych w tym cztery własne.

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200
Author
Maryla Pałasz
dziennikarz

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €