Lody z automatu

Coraz więcej franczyzobiorców Mini Melts decyduje się na inwestycję w maszyny vendingowe. Można je kupić lub wydzierżawić.
Marka Mini Melts, sprzedająca lody mrożone ciekłym azotem, ma już ponad 400 punktów. Tym samym franczyzodawca zrealizował swoje tegoroczne plany jeśli chodzi o rozwój sieci.
Współpracę z konceptem można nawiązać albo w systemie partnerskim, albo franczyzowym.
– Dużym zainteresowaniem cieszy się nasz system partnerski. Odbieramy mnóstwo telefonów od właścicieli kawiarni, lodziarni czy cukierni, którzy chcą poszerzyć swoją ofertę o nasze lody – mówi Marek Kordaszewski, prezes zarządu Mini Melts. – W tej chwili punkty partnerskie to ok. 60 proc. naszej sieci sprzedaży.
W systemie partnerskim centrala Mini Melts udostępnia nieodpłatnie urządzenie do mrożenia lodów. Partner pokrywa tylko koszty zatowarowania. Natomiast franczyzobiorcy kupują lub dzierżawią od licencjodawcy stoisko do sprzedaży lodów. Mają do wyboru kilka formatów (wersje Kiosk, Compact i mniejsze Mini, Mini Compact i Mini Glass. Licencjobiorcy najczęściej decydują się na dzierżawę stoisk. Wydatki, na jakie muszą się wówczas przygotować na starcie to ok. 10-15 tys. zł. W tej kwocie zawiera się kaucja, roczna opłata za dzierżawę i koszty pierwszego zatowarowania stoiska.
Kolejną propozycją dla franczyzobiorców są automaty vendingowe.
– Zalecamy, by stawiać je w miejscach, gdzie prowadzenie stoiska z obsługą będzie mało opłacalne, ale z drugiej strony lokalizacja ma jednak potencjał klientów. Mogą to być galerie handlowe, baseny itp. – wyjaśnia Marek Kordaszewski.
W tej chwili pod szyldem Mini Melts stoi już ok. 40 automatów, nie tylko w Polsce, ale też m.in. w Austrii, Estonii, na Łotwie. Maszyny vendingowe można kupić lup wydzierżawić. Koszt zakupu to ok. 20 tys. zł netto. Popularniejsza jest jednak dzierżawa.
– Opłata wynosi ok. 500 zł miesięcznie, ale jest uzależniona m.in. od ilości wynajmowanych przez jedną osobę maszyn, od ich lokalizacji – informuje Marek Kordaszewski. – W przypadku tej formy prowadzenia biznesu ważna jest skala, czyli im więcej maszyn mamy, tym bardziej rosną nasze możliwości i obroty. Co ważne, automaty pracują przez cały rok, nie tylko w sezonie.
Mini Melts rozwija też nowy kanał sprzedaży – to realizacja zamówień składanych przez sklep on-line, z dowozem do domu.
ZOBACZ W KATALOGU

Am Am Kebab

Atelier Herosima

Bafra Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem

Berlin Döner Kebap

Beza Krówka Lody rzemieślnicze

Bike Café

Browar Korona

BuBu Bubble Tea

Cafe Słodziak

Candy Pop

Carat Kebab

Chinkalnia

Cochise Burger

Cofix Poland

Crazy Bubble

Cudo Vegan Sushi

Cukiernia Sowa

Cukrem i Solą

Da Grasso

DG Restauracje

Dobra Pączkarnia

Domino’s Pizza

Donuterie

Doskoi

Express Pizza American Style

FABBRICA Italian Comfort Food

Falla

Felix Chicken

Fit Cake

Good Chicken

Gorąco Polecam. Smaki z Piekarni

Grande Pizza

Gruby Benek

Hotdogzna

Japanos

Kashka

Kiss Kim Chi

Koku Sushi

Krowa Mać Burgers

Kurcze Pieczone

Langos

Le Pain Quotidien

Lodolandia & Kołacz

Lody Bonano

Lody Lida

Lviv Croissants

Maxipizza

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Meron

Ministerstwo Śledzia i Wódki

Mniami Ice Cream

Mr. Kebab

New York Hot Dog

New York Pizza Department
Pizzerie

Niewinni Czarodzieje Trzyzero

Night Burger

Pączkownia Smak Sprzed Lat

Pijalnia Wódki i Piwa

Pijalnie Czekolady E.Wedel

Pizza Factory

Pizza Hut

Pizzeria Stopiątka

Prosiak Polski Kebab & Fast Food

Przybij Piątaka

Ramen Shop by Sushi Kushi

Sahar Kebab

Salsiccia Pizzeria Napoletana

Sayuri Sushi

So Coffee

Stava

Steiku Haoss

Subway

Sulaiman Kebab

Sushi Bistro

Sushi Burrito

Sushi Kushi

Sushiroll Bistro – restauracje sushi

Szaszłykowo

Taco Bar

Tawerna Pepe Verde

The White Bear Coffee

Tibesti 2Go

Totti Pizza Rzymska

U Lodziarzy Wytwórnia Lodów Polskich

United Chicken

Wendy’s

Willisch
Lodziarnie

Young Burger

Yum Yum Kebab

ZapieCKanki

Zapiekankarnia – Zapiekanki, Bajgle, Pizza, Pasta

ŻarWok
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Willisch
Lodziarnie
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej