Pizza z silną marką
Osiem lat temu Leszek Murawski zaryzykował, pożyczył pieniądze i otworzył własną pizzerię. Szybko okazało się, że ryzyko się opłaca.
Wśród konceptów, oferujących otwarcie pizzerii na licencji, franczyzobiorcy mają szeroki wybór. Na tej liście są m.in. Biesiadowo, New York Pizza Department, Gruby Benek, Domino’s Pizza. Największa obecnie franczyzowa sieć pizzerii w Polsce to Da Grasso. Średnio rocznie marka otwiera 8-10 nowych lokali, obecnie ma ich wszystkich ponad 180. I to nie tylko w dużych, ale też w naprawdę niewielkich miastach.
Leszek Murawski swoją pierwszą pizzerię uruchomił w 2011 roku w Wysokiem Mazowieckiem, które liczy ok. 9 tys. mieszkańców.
– Ale za to powiat jest spory, bo ma ok. 60 tys. mieszkańców – mówi Leszek Murawski. – Decydując się wtedy na inwestycję, postawiłem wszystko na jedną kartę. Po pierwsze nie miałem doświadczenia w gastronomii. Po drugie otwarcie sfinansowałem nie za gotówkę, ale z dotacji otrzymanej z Urzędu Marszałkowskiego i z kredytu. Lokal jest duży, 300 m2 plus 100 m tarasu, więc i i inwestycja była duża, ok. 0,5 mln zł. Ale miałem wtedy 25 lat, wysokie aspiracje, nie bałem się ryzyka.
Szybko okazało się, że ryzyko popłacało. Lokal ruszył pełną parą. Franczyzobiorca zapewnia, że od początku nie dołożył nawet złotówki do jego funkcjonowania. Po niespełna dwóch latach otworzył kolejną pizzerię w Olsztynie, a później trzecią w Łomży.
– Po pięciu latach tę w Olsztynie sprzedałem, ale nie dlatego, że nie przynosiła zysków. Wręcz przeciwnie, działała bardzo dobrze. Zdecydowały po prostu sprawy rodzinne – podkreśla Leszek Murawski.
W prowadzenie pizzerii zaangażował też członków rodziny. Biznes rozkręcił się na tyle, że teraz franczyzobiorca szuka lokalizacji pod budowę własnego budynku w Zambrowie, w którym chce otworzyć kolejną pizzerię.
– Da Grasso jest rozpoznawalną marką, która oferuje uczciwe warunki współpracy dla franczyzobiorców – podkreśla Leszek Murawski. – Co nie zmienia faktu, że samemu też trzeba ciężko pracować. Ja przez rok po uruchomieniu pierwszej pizzerii praktycznie nie wychodziłem z lokalu. Wracałem do domu tylko po to, aby wziąć prysznic i się przespać. Za to dziś jestem już na tym etapie, że większość obowiązków mogę oddelegować doświadczonym współpracownikom.
Da Grasso przed zawarciem umowy franczyzy przedstawia kandydatom na licencjobiorców kalkulację kosztów przyszłej inwestycji. Minimalna kwota, jaką należy na to przewidzieć – przy założeniu że lokal funkcjonował wcześniej jako placówka gastronomiczna – wynosi 150 tys. zł. Opłata licencyjna to 12 tys. zł, bieżąca opłata franczyzowa uzależniona jest od wybranych pakietów menu, a jej podstawowy koszt to 1464 zł. Koszty marketingowe oscylują w granicach 300 zł miesięcznie. Da Grasso przed uruchomieniem każdego lokalu przygotowuje także biznesplan, uwzględniający stopień rentowności planowanej inwestycji.
ZOBACZ W KATALOGU
Wyróżnione franczyzy
Nest Bank
Placówki bankowe
Żabka
Sklepy typu convenience
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Santander
Placówki bankowe
So Coffee
Kawiarnie
Inne koncepty z branży gastronomia
Am Am Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Bafra Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Berlin Döner Kebap
Restauracje szybkiej obsługi
Bestpresso
Automaty vendingowe do kawy i przekąsek
Beza Krówka Lody Rzemieślnicze
Lodziarnie
Bike Café
Mobilne kawiarnie rowerowe i lodziarnie
BuBu Bubble Tea
Bary z bubble tea
Burger King®
Restauracje szybkiej obsługi
Cafe Słodziak
Kawiarnie
Chinkalnia
Restauracje gruzińskie
Cochise Burger
Burgerownie
Cofix Poland
Kawiarnie
Costa Coffee
Kawiarnie
Cukrem i Solą
Bary/przyczepy z szybkim jedzeniem i kawą
DG Restauracje
Restauracje, bary, kawiarnie w wielu formatach
Dobra Pączkarnia
Cukiernie
Domino’s Pizza
Pizzerie
Doskoi
Restauracje japońskie
Express Pizza American Style
Pizzerie
FABBRICA Italian Comfort Food
Restauracje włoskie
Fit Cake
Cukiernie bez cukru, glutenu, laktozy
Fruitisimo
Bary z sokami
Gruby Benek
Pizzerie
Islak Burger
Burgerownie
KawoWiniarnia
Kawiarnie-winiarnie
Koku Sushi
Restauracje sushi
Krowa Mać Burgers
Burgerownie
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Le Pain Quotidien
Piekarnie-restauracje
Lody Bonano
Lodziarnie
Lviv Croissants
Piekarnie typu fast-food z croissantami
Maxipizza
Pizzerie
McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi
Migavka
Restauracje comfort food
Ministerstwo Śledzia i Wódki 2.0
Kluby z alkoholem i przekąskami
Mniami Ice Cream
Przyczepy gastronomiczne z lodami i deserami
Mokra Włoszka
Pizzerie
Mr. Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
New York Pizza Department
Pizzerie
Niewinni Czarodzieje Trzyzero
Restauracje-kluby eventowe
Night Burger
Burgerownie
OJOO
Kawiarnie samoobsługowe
Pączkownia Smak Sprzed Lat
Mobilne cukiernie
PapaGyros
Grecki street food
Pijalnia Wódki i Piwa
Agencje płatnicze
Pijalnie Czekolady E.Wedel
Kawiarnie
Pizza Hut
Pizzerie
Pizzeria Stopiątka
Pizzerie
Przybij Piątaka
Puby
Sahar Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Sayuri Sushi
Restauracje sushi
So Coffee
Kawiarnie
Stava
Dostawa posiłków i zakupów
Sulaiman Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Sushi Bistro
Restauracje sushi
Sushi Kushi
Restauracje sushi
Sushi Poke Go
Restauracje sushi
SushiRoll Bistro
Restauracje sushi
The Real Pizza Company
Pizzerie
The White Bear Coffee
Kawiarnie
Tibesti 2Go
Pizzerie
Tokyo Chessecake Bakery
Cukiernie
T-Pizza
Pizzerie
U Lodziarzy Wytwórnia Lodów Polskich
Lodziarnie
United Chicken
Restauracje szybkiej obsługi
Wendy’s
Restauracje szybkiej obsługi
Willisch
Lodziarnie
ZapieCKanki
Bary z zapiekankami
ŻarWok
Restauracje chińsko-amerykańskie
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Subskrybuj magazyn pomysłów na biznes
Rozważasz otwarcie firmy? Zrób sobie prezent na święta i zasubskrybuj magazyn "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się...
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...


