Z miłości do mody
Violetta Czerkawska salon Made in G prowadzi wspólnie z mężem w Toruniu. Ile trzeba zainwestować w otwarcie sklepu odzieżowego marki premium?
Violetta Czerkawska, która od kilku miesięcy prowadzi swój salon Made in G Fast Fashion w Toruniu, bardzo chwali sobie współpracę z GPoland. Jak przyznaje, od zawsze była związana z handlem, a moda była jej wielką pasją. Otwarcie własnego salonu było jedynie kwestią czasu. Salon prowadzi wspólnie z mężem, doświadczonym biznesmenem. – Mąż trafił na markę GPoland w internecie. Wybraliśmy markę odzieżową ze średniej półki, aby ceny dla mieszkańców Torunia były w miarę przystępne. Od rozpoczęcia rozmów z franczyzodawcą do otwarcia salony minęło kilka miesięcy. Wszystko poszło sprawnie i zgodnie z planem – mówi Violetta Czerkawska, franczyzobiorca GPoland.
Franczyzobiorca podkreśla zaangażowanie franczyzodawcy w pomoc na każdym etapie współpracy. Violetta Czerkawska zapewnia, że wyspecjalizowani w konkretnych dziedzinach menedżerowie, doskonale wiedzą, jak profesjonalnie poprowadzić klienta przez wszystkie etapy franczyzy. Franczyzodawca przygotowuje biznesplan, wylicza zyski i straty, pomaga w znalezieniu odpowiedniej lokalizacji. – Wymagana powierzchnia lokalu to 70-90 m2, tyle potrzeba, aby towar w sklepie mógł być odpowiednio wyeksponowany. Jeśli franczyzobiorca nie ma własnego salonu, to pomagamy w negocjacjach cenowych z galeriami handlowymi lub w wynajmie odpowiedniego miejsca w mieście. Ale i od tego mamy odpowiednich specjalistów. Dział rozwoju w tej kwestii monitoruje rynek, aby nie fundować sobie niepotrzebnych niespodzianek – tłumaczy Monika Szurgot development manager GPoland.
Violetta Czerkawska bardzo docenia cykl systematycznych szkoleń. Co dwa tygodnie przechodzi szkolenia, natomiast raz w miesiącu może liczyć na wizytę koordynatora sieci Made in G, dzięki któremu jest na bieżąco z nowinkami. – Widzę wielkie zainteresowanie ze strony franczyzodawcy. Nie pozostawia nas samych sobie. Na każde pytanie dostajemy odpowiedź. Szkolenia obejmują wszystkie istotne kwestie: od wystroju salonu po profesjonalną obsługę klienta – dodaje Violetta Czerkawska. Franczyzodawca służy pomocą także na etapie rekrutacji pracowników. Violetta Czerkawska zwraca uwagę, że poprzeczka jest stawiana wysoko. – Należy pamiętać, że koncept Made In G to znane i cenione marki. W salonie każdy klient musi być dobrze obsłużony, dlatego tak ważne jest zaangażowanie, wiedza i pasja do mody pracowników sklepu – tłumaczy Czerkawska.
Przyszli franczyzobiorcy Made in G mają do wyboru cztery modele współpracy: Made in G Premium (ofertę salonów stanowią kolekcje marek premium, m.in.: Emporio Armani, Elisabetta Franchi, Patrizia Pepe, Liu Jo, Twinset, Laurel czy Pinko); Made in G Accessories (butiki z luksusowymi markami akcesoryjnymi, m.in.: Furla, Coccinelle, Pollini, Calvin Klein, Love Moschino czy Ralph Lauren); Made in G Denim (koncept skupiony na kategorii marek Denim – Casual, m.in.: Tom Tailor, s.Oliver, Rifle Jeans oraz Salsa Jeans) oraz Made in G Fast Fashion (pomysł na salon z ofertą marek z sektora tzw. fast dashion, m.in.: Rinascimento, Imperial, czy Naf Naf).
A jakie są koszty inwestycji? Te zależą od modelu. Jeśli franczyzobiorca będzie chciał otworzyć sklep monorandowy to musi być przygotowany na inwestycję w wysokości mniej więcej 1 mln zł.. Sieć salonów M in G jest już już niższa w inwestycji. Natomiast otwarcie sklepu M in G Premium i Accessories to wydatek co najmniej 500 tys. zł. Fast Fashion i koncept Denim – 300 tys. zł.
ZOBACZ W KATALOGU
4F
Stoiska depozytowe z odzieżą sportową
Blue Shadow
Sklepy z odzieżą damską
Bridal Space
Salony mody ślubnej
Cipo&Baxx
Sklepy z odzieżą casual
Gatta
Sklepy z bielizną i wyrobami pończoszniczymi
Greenpoint
Sklepy z odzieżą casual
Molton
Sklepy z odzieżą damską
Moodo
Sklepy z odzieżą damską
Pako Jeans
Sklepy z odzieżą męską
Reporter Young
Sklepy z odzieżą młodzieżową
Top Secret
Sklepy z odzieżą damską
Wyróżnione franczyzy
Żabka
Sklepy typu convenience
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Nest Bank
Placówki bankowe
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Santander
Placówki bankowe
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
So Coffee
Kawiarnie
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Inne koncepty z branży moda
4F
Stoiska depozytowe z odzieżą sportową
Blue Shadow
Sklepy z odzieżą damską
Bridal Space
Salony mody ślubnej
Cipo&Baxx
Sklepy z odzieżą casual
Gatta
Sklepy z bielizną i wyrobami pończoszniczymi
Greenpoint
Sklepy z odzieżą casual
Molton
Sklepy z odzieżą damską
Moodo
Sklepy z odzieżą damską
Pako Jeans
Sklepy z odzieżą męską
Reporter Young
Sklepy z odzieżą młodzieżową
Top Secret
Sklepy z odzieżą damską
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Biznes na szkle, nie na plastiku
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski,...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.


