Czas na lody

Lodziarnia pod szyldem Bosko – według zapewnień franczyzodawcy – może być rentowna od pierwszego miesiąca. Pod warunkiem, że otworzy się ją we właściwym momencie.
Szyld Bosko-Lody Produkcji Własnej po raz pierwszy pojawił się w Lublinie w 2015 roku. Rok później właściciele zdecydowali, że marka na tyle już okrzepła na lokalnym rynku, że można rozwijać ją dalej, przy pomocy franczyzy. Dziś lody Bosko mają w całej Polsce 16 lokalizacji, cztery własne i 12 franczyzowych. Lodziarnie działają m.in. w Kielcach, Radomiu, Zamościu, Sopocie, Gdyni.
– Obecnie najbardziej zależy nam na otwarciach w zachodnich rejonach kraju, np. w Poznaniu, Zielonej Górze, Szczecinie – wylicza Hubert Adaszewski, właściciel marki Lody Bosko. – Nie skupiamy się jednak tylko na dużych miastach, bo mniejsze to także bardzo dobre rynki. Mamy świetnie funkcjonujące lodziarnie np. w Legionowie czy Pułtusku. Dzięki niższym kosztom prowadzenia działalności rentowność bywa tam lepsza niż w niejednej aglomeracji.
Swoje lodziarnio-kawiarnie koncept chce otwierać w lokalizacjach przyulicznych, w centrach miast, rynkach, przy głównych ulicach. Optymalna wielkość pomieszczeń to 100-120 m2. W lokalu musi się znaleźć przestrzeń na część produkcyjną, bo lody produkowane są na miejscu.
– Lody muszą być świeże, dlatego nie dowozimy ich z centrali do palcówek franczyzowych – podkreśla Hubert Adaszewski.
Oprócz lodów w lokalach serwowane sa też m.in. kawy, herbaty, koktajle, gofry, desery. Koszt przygotowania lodziarni do otwarcia to ok. 500 tys. zł netto. W tej kwocie zawiera się remont i adaptacja lokalu, zakup sprzętu i pełnego wyposażenia, pierwsze zatowarowanie, wydatki na marketing na starcie oraz jednorazowa opłata licencyjna (50 tys. zł). Franczyzodawca pomaga licencjobiorcom m.in. w ocenie potencjału lokalizacji, negocjacjach umowy najmu, udostępnia receptury lodów, gwarantuje szkolenia produktowe, z obsługi klienta, zarządzania punktem i personelem. Miesięczna opłata franczyzowa wynosi 5 proc. od obrotu, nie ma opłaty marketingowej. Szacunkowy czas zwrotu z inwestycji to dwa lata. Licencjodawca zapewnia, że lodziarnio-kawiarnia może stać się rentowna już od pierwszego miesiąca działania, pod warunkiem, że dobrze wybierze się moment otwarcia.
– Mamy takie założenie, że otwieramy nasze placówki wyłącznie w kwietniu lub maju – mówi Hubert Adaszewski. – Dzięki temu mają przed sobą pełny sezon i od początku mogą się spodziewać wysokich obrotów. Jeśli ktoś myśli więc o otwarciu lokalu pod naszym szyldem, to teraz jest własnie dobry czas, by rozpocząć rozmowy i przygotowania.
Franczyzobiorcy dostają wyłączność terytorialną na dane miasto lub dzielnicę (w przypadku dużych miast). Na tym terenie mogą otwierać kolejne punkty. Mogą to być np. placówki mobline, jak riksze czy food trucki, albo stacjonarne, np. w galeriach handlowych.
– Oczekujemy, aby franczyzobiorcy osobiście angażowali się w prowadzenie biznesu, zwłaszcza na początku – podkreśla Hubert Ad aszewski. – Z upływem czasu, gdy placówka okrzepnie już na rynku, można cedować obowiązki na zatrudnionych kierowników, menedżerów.
ZOBACZ W KATALOGU

Am Am Kebab

Atelier Herosima

Bafra Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem

Berlin Döner Kebap

Beza Krówka Lody rzemieślnicze

Bike Café

Browar Korona

BuBu Bubble Tea

Cafe Słodziak

Candy Pop

Carat Kebab

Chinkalnia

Cochise Burger

Cofix Poland

Crazy Bubble

Cudo Vegan Sushi

Cukiernia Sowa

Cukrem i Solą

Da Grasso

DG Restauracje

Dobra Pączkarnia

Domino’s Pizza

Donuterie

Doskoi

Express Pizza American Style

FABBRICA Italian Comfort Food

Falla

Felix Chicken

Fit Cake

Good Chicken

Gorąco Polecam. Smaki z Piekarni

Grande Pizza

Gruby Benek

Hotdogzna

Japanos

Kashka

Kiss Kim Chi

Koku Sushi

Krowa Mać Burgers

Kurcze Pieczone

Langos

Le Pain Quotidien

Lodolandia & Kołacz

Lody Bonano

Lody Lida

Lviv Croissants

Maxipizza

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Meron

Ministerstwo Śledzia i Wódki

Mniami Ice Cream

Mr. Kebab

New York Hot Dog

New York Pizza Department
Pizzerie

Niewinni Czarodzieje Trzyzero

Night Burger

Pączkownia Smak Sprzed Lat

Pijalnia Wódki i Piwa

Pijalnie Czekolady E.Wedel

Pizza Factory

Pizza Hut

Pizzeria Stopiątka

Prosiak Polski Kebab & Fast Food

Przybij Piątaka

Ramen Shop by Sushi Kushi

Sahar Kebab

Salsiccia Pizzeria Napoletana

Sayuri Sushi

So Coffee

Stava

Steiku Haoss

Subway

Sulaiman Kebab

Sushi Bistro

Sushi Burrito

Sushi Kushi

Sushiroll Bistro – restauracje sushi

Szaszłykowo

Taco Bar

Tawerna Pepe Verde

The White Bear Coffee

Tibesti 2Go

Totti Pizza Rzymska

U Lodziarzy Wytwórnia Lodów Polskich

United Chicken

Wendy’s

Willisch
Lodziarnie

Young Burger

Yum Yum Kebab

ZapieCKanki

Zapiekankarnia – Zapiekanki, Bajgle, Pizza, Pasta

ŻarWok
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Willisch
Lodziarnie

Alior Bank Partner
Placówki bankowe
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej