Zysk w dobrym stylu

Ile na salon?
Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Branża mody męskiej w Polsce rozwija się bardzo dynamicznie. Mnogość miejsc, w których możemy nabyć ubrania oraz ogromna liczba produktów powoduje, że na rynku odzieżowym fundamentalne znaczenie ma marka. W Polsce klienci są również bardzo wrażliwi na cenę. Szczególnie w branży odzieży męskiej firmy regularnie rywalizują cenami. Często ma ona większe znaczenie niż kraj pochodzenia danego produktu czy idąca za tym jakość oferty.

 Z naszej perspektywy połączenie regularnych rabatów niezależnie od sezonu oraz dobrej reklamy to strategia krótkoterminowa. W długim terminie jakość ma szczególne znaczenie. W firmie Recman towarzyszy nam niezwykła dbałość o każdy detal, zarówno podczas tworzenia kolekcji, jak i jej dystrybucji i ekspozycji. Rynek odzieżowy nie jest łatwy, a branża odzieży męskiej w ostatnich latach przechodzi transformację. Mężczyźni są coraz bardziej świadomi i dbają o wygląd zewnętrzny. Częściej interesują się modą i aktualnymi trendami, doceniają jakość oferowanych produktów – tłumaczy Wojciech Tulwin, dyrektor marketingu marki Recman. 

Dbałość o oferowane produkty przekonała do współpracy z marką Recman Artura Kozłowskiego, który prowadzi swój salon od 2011 roku. Obecnie prowadzę dwa salony Recman w galerii Revia Park w Zamościu oraz w Tomaszowie Lubelskim. Od zawsze interesowałem się modą męską. Kiedy narodził się w mojej głowie pomysł na otwarcie własnego biznesu, to właśnie marka Recman przykuła moją uwagę. Istotne było dla mnie to, czy marka, którą będę reprezentować, oferuje produkty wysokiej jakości i czy są one szyte w Polsce. Marka Recman w swojej ofercie miała to czego oczekiwałem mówi Artur Kozłowski. 

Franczyzobiorca z Zamościa wcześniej pracował w salonach samochodowych Volvo oraz Renault. Wymagana dobra prezencja miała wpływ na jego zainteresowanie modą. Na co dzień dbałem o swój wizerunek poprzez odpowiedni strój. Stawiałem pierwsze kroki w dobieraniu zestawów składających się z garniturów, marynarek, spodni, koszul, krawatów i obuwia. Zatem moda oraz umiejętności związane z obsługą klienta były mi doskonale znane od samego początku mojej kariery zawodowej tłumaczy Artur Kozłowski. 

Wojciech Tulwin zaznacza, że o otwarciu sklepu w konkretnej lokalizacji decyduje głównie koszt wynajęcia lokalu. – Wspieramy naszych partnerów w negocjacjach, co pozwala uzyskać atrakcyjne warunki wynajmu. Optymalna powierzchnia na salon Recman wynosi między 80 a 100 m2. Indywidualnie dla każdego sklepu przygotowujemy projekt wystroju wnętrza. W kwestii wyposażenia partnerzy mogą korzystać z firm, które polecamy, jednak nie jest to konieczne – mówi Tulwin.

Kwota inwestycji jest zależna od miasta i stanu lokalu, w którym powstanie sklep oraz jego lokalizacji (galeria handlowa czy lokal przy ulicy). Wynosi średnio od 80 tys. zł do 150 tys. zł, a w przypadku lokali w stanie deweloperskim w galeriach handlowych nawet 200-250 tys. zł. Franczyzobiorca nie musi zamawiać ani kupować towaru lub płacić za niego kaucji. Recman jako franczyzodawca jest właścicielem towaru i dba o asortyment w każdym salonie .

Marka Recman, która obecnie liczy 74 salony franczyzowe, nadal koncentruje się na systematycznym poszerzaniu sieci. Cały czas pracujemy nad ekspansją marki za granicę, szczególne zależy nam na rejonie krajów bałtyckich: Litwie, Łotwie i Estonii. Jednym z naszych długofalowych celów jest również rozwój kanału e-commerce. Regularnie wykorzystujemy potencjał nowych możliwości reklamowych online, co pozwala na dotarcie do szerszej grupy odbiorców – dodaje Wojciech Tulwin. 

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200
Author
Maryla Pałasz
dziennikarz

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €