Zysk w dobrym stylu
Sieć Recman liczy 74 sklepy franczyzowe. Ile trzeba zainwestować w salon z odzieżą męską?
Branża mody męskiej w Polsce rozwija się bardzo dynamicznie. Mnogość miejsc, w których możemy nabyć ubrania oraz ogromna liczba produktów powoduje, że na rynku odzieżowym fundamentalne znaczenie ma marka. W Polsce klienci są również bardzo wrażliwi na cenę. Szczególnie w branży odzieży męskiej firmy regularnie rywalizują cenami. Często ma ona większe znaczenie niż kraj pochodzenia danego produktu czy idąca za tym jakość oferty.
– Z naszej perspektywy połączenie regularnych rabatów niezależnie od sezonu oraz dobrej reklamy to strategia krótkoterminowa. W długim terminie jakość ma szczególne znaczenie. W firmie Recman towarzyszy nam niezwykła dbałość o każdy detal, zarówno podczas tworzenia kolekcji, jak i jej dystrybucji i ekspozycji. Rynek odzieżowy nie jest łatwy, a branża odzieży męskiej w ostatnich latach przechodzi transformację. Mężczyźni są coraz bardziej świadomi i dbają o wygląd zewnętrzny. Częściej interesują się modą i aktualnymi trendami, doceniają jakość oferowanych produktów – tłumaczy Wojciech Tulwin, dyrektor marketingu marki Recman.
Dbałość o oferowane produkty przekonała do współpracy z marką Recman Artura Kozłowskiego, który prowadzi swój salon od 2011 roku. – Obecnie prowadzę dwa salony Recman w galerii Revia Park w Zamościu oraz w Tomaszowie Lubelskim. Od zawsze interesowałem się modą męską. Kiedy narodził się w mojej głowie pomysł na otwarcie własnego biznesu, to właśnie marka Recman przykuła moją uwagę. Istotne było dla mnie to, czy marka, którą będę reprezentować, oferuje produkty wysokiej jakości i czy są one szyte w Polsce. Marka Recman w swojej ofercie miała to czego oczekiwałem – mówi Artur Kozłowski.
Franczyzobiorca z Zamościa wcześniej pracował w salonach samochodowych Volvo oraz Renault. Wymagana dobra prezencja miała wpływ na jego zainteresowanie modą. – Na co dzień dbałem o swój wizerunek poprzez odpowiedni strój. Stawiałem pierwsze kroki w dobieraniu zestawów składających się z garniturów, marynarek, spodni, koszul, krawatów i obuwia. Zatem moda oraz umiejętności związane z obsługą klienta były mi doskonale znane od samego początku mojej kariery zawodowej – tłumaczy Artur Kozłowski.
Wojciech Tulwin zaznacza, że o otwarciu sklepu w konkretnej lokalizacji decyduje głównie koszt wynajęcia lokalu. – Wspieramy naszych partnerów w negocjacjach, co pozwala uzyskać atrakcyjne warunki wynajmu. Optymalna powierzchnia na salon Recman wynosi między 80 a 100 m2. Indywidualnie dla każdego sklepu przygotowujemy projekt wystroju wnętrza. W kwestii wyposażenia partnerzy mogą korzystać z firm, które polecamy, jednak nie jest to konieczne – mówi Tulwin.
Kwota inwestycji jest zależna od miasta i stanu lokalu, w którym powstanie sklep oraz jego lokalizacji (galeria handlowa czy lokal przy ulicy). Wynosi średnio od 80 tys. zł do 150 tys. zł, a w przypadku lokali w stanie deweloperskim w galeriach handlowych nawet 200-250 tys. zł. Franczyzobiorca nie musi zamawiać ani kupować towaru lub płacić za niego kaucji. Recman jako franczyzodawca jest właścicielem towaru i dba o asortyment w każdym salonie .
Marka Recman, która obecnie liczy 74 salony franczyzowe, nadal koncentruje się na systematycznym poszerzaniu sieci. – Cały czas pracujemy nad ekspansją marki za granicę, szczególne zależy nam na rejonie krajów bałtyckich: Litwie, Łotwie i Estonii. Jednym z naszych długofalowych celów jest również rozwój kanału e-commerce. Regularnie wykorzystujemy potencjał nowych możliwości reklamowych online, co pozwala na dotarcie do szerszej grupy odbiorców – dodaje Wojciech Tulwin.
ZOBACZ W KATALOGU
4F
Stoiska depozytowe z odzieżą sportową
Blue Shadow
Sklepy z odzieżą damską
Bridal Space
Salony mody ślubnej
Cipo&Baxx
Sklepy z odzieżą casual
Gatta
Sklepy z bielizną i wyrobami pończoszniczymi
Greenpoint
Sklepy z odzieżą casual
Molton
Sklepy z odzieżą damską
Moodo
Sklepy z odzieżą damską
Pako Jeans
Sklepy z odzieżą męską
Reporter Young
Sklepy z odzieżą młodzieżową
Top Secret
Sklepy z odzieżą damską
Wyróżnione franczyzy
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Nest Bank
Placówki bankowe
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Żabka
Sklepy typu convenience
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
So Coffee
Kawiarnie
Santander
Placówki bankowe
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Inne koncepty z branży moda
4F
Stoiska depozytowe z odzieżą sportową
Blue Shadow
Sklepy z odzieżą damską
Bridal Space
Salony mody ślubnej
Cipo&Baxx
Sklepy z odzieżą casual
Gatta
Sklepy z bielizną i wyrobami pończoszniczymi
Greenpoint
Sklepy z odzieżą casual
Molton
Sklepy z odzieżą damską
Moodo
Sklepy z odzieżą damską
Pako Jeans
Sklepy z odzieżą męską
Reporter Young
Sklepy z odzieżą młodzieżową
Top Secret
Sklepy z odzieżą damską
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Biznes na szkle, nie na plastiku
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski,...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.


