Jakość wygrywa z ceną

– Klientki zwracają coraz większą uwagę na jakość kosmetyków, a rzadziej kierują się ceną – mówi Anna Gocałek, dyrektor handlowy marki Organique.
Gdzie najlepiej otworzyć sklep Organique?
Z naszego doświadczenia wynika, że nasza marka najlepiej broni się w dużych miastach i w galeriach handlowych. Warto jednak zwrócić uwagę, że przy lokalizacjach z mniejszym trafikiem koszty prowadzenia działalności są znacznie niższe, a więc i takie sklepy przynoszą zyski. Placówki pod szyldem Organique można otwierać zarówno w formie sklepów, jak i wysp handlowych. W zależności od lokalizacji i wybranego formatu kwota inwestycji wynosi od 60 do 150 tys. zł. Nasz architekt dostosowuje projekty do wymogów konkretnego miejsca. Sklepy mają powierzchnię 25-40 m2, ale zdarzają się odstępstwa, jeśli jakaś lokalizacja jest dla nas szczególnie istotna. Jeżeli franczyzobiorca tego potrzebuje, wspieramy go w negocjacjach z galeriami handlowymi. Ponieważ sami dostajemy też wiele ofert z centrów handlowych, często jesteśmy w stanie zaproponować nowym partnerom atrakcyjne lokalizacje.
Jakie wymagania stawiacie kandydatom na franczyzobiorców?
Na pewno cenne jest doświadczenie w branży kosmetycznej lub chociaż zainteresowanie tą branżą. To sprawia, że partner rozumie rynek i wie jak się po nim poruszać. Przekazujemy naszym franczyzobiorcom pełne know-how, które umożliwia im efektywne prowadzenie biznesu. Prowadzimy regularne szkolenia dla konsultantek, wspieramy w trakcie otwarcia placówki zarówno pod kątem wykonawczym, prawnym, jak i operacyjnym. Jeśli jest taka potrzeba pomagamy także w procesie rekrutacyjnym. Poza tym zapewniamy franczyzobiorcom oprogramowanie, podręcznik operacyjny, projekt lokalu. Organizujemy eventy dedykowane konkretnym licencjobiorcom, wspieramy ich w lokalnych akcjach marketingowych.
Ile wynosi opłata za przystąpienie do sieci?
Jednorazowa opłata wstępna wynosi 10 tys. zł. Nie ma miesięcznych opłat franczyzowych, składka na budżet reklamowy jest uzależniona od wysokości obrotów.
Jak szybko można liczyć na zwrot z inwestycji?
W 90 proc. przypadków inwestycja zwraca się po 9-12 miesiącach. Kategoria kosmetyków naturalnych bardzo prężnie się rozwija. Dosłownie z każdym miesiącem coraz bardziej widać umacnianie się trendu na wybieranie naturalnych i dobrych jakościowo produktów. Klientki zwracają coraz większą uwagę na jakość kosmetyków, a rzadziej kierują się ceną.
Rozmawiała Monika Wojniak-Żyłowska
ZOBACZ W KATALOGU
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Willisch
Lodziarnie
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej