Depilacja umawiana przez internet
– Chcemy otworzyć ponad 100 gabinetów franczyzowych w Polsce. Na inwestycję trzeba mieć co najmniej 45 tys. zł – mówi Michał Dworniczuk, zarządzający marką Depilacja.pl w Polsce.
Pomysł stworzenia konceptu Depilacja.pl wziął się podobno z obserwacji zachowania internautów…
W dużym skrócie: tak. Tomasz Kucharski i Paweł Tymczyna, założyciele firmy, w pierwszej kolejności stworzyli autorskie rozwiązanie, które pozwoliło na wykorzystanie mechanizmów marketingowych znanych z e-commerce do sprzedaży usług wykonywanych w świecie rzeczywistym.
Osobną kwestią były usługi, które można w ten sposób odmienić. Tomasz Kucharski był współtwórcą Groupon Polska i jego długoletnim dyrektorem finansowym. Oferty zabiegów depilacji cieszyły się w serwisie olbrzymią popularnością, więc postawili właśnie na nie.
Na czym dokładnie on polega? Wszak wydepilować nóg czy pach nie da się przez internet?
To prawda. Ale w internecie można pozyskać klientów zainteresowanych usługą depilacji. Blisko 90 proc. klientów, którzy trafiają do gabinetów Depilacja.pl dowiedziało się o nas z internetu. Wiemy, gdzie i jakie reklamy umieszczać, żeby odzew z nich był jak największy. Jeśli internauta kliknie w nasz baner i zostawi dane kontaktowe, to w ciągu kilku minut zadzwoni osoba z infolinii i opowie szczegółowo o naszej ofercie, wytłumaczy na czym polega zabieg i zaproponuje kupno pakietu. A jeśli klient się na to zdecyduje, wówczas konsultantka zaproponuje wykonanie usługi w dogodnym terminie i dogodnej lokalizacji. Tych mamy w Polsce obecnie 23, ale wraz z rozwojem sieci franczyzowej ich liczba będzie się zwiększać.
Właśnie startujecie z franczyzą. Z kim chcecie podjąć współpracę?
Szukamy franczyzobiorców przede wszystkim wśród właścicieli salonów urody, gabinetów dermatologicznych, wszelkich miejsc, które będą kompatybilne z gabinetem depilacji. Ale nie tylko. Współpracować z nami mogą również osoby bez doświadczenie w branży beauty czy w biznesie. Wystarczy niewielki, około 10-metrowy lokal i mieć na start przynajmniej 45 tys. zł. Laser do depilacji można kupić – wówczas inwestycja wzrasta do 150 tys. zł – albo wziąć w leasing. Miesięczna rata wynosi 2 tys. zł netto. Franczyzowe gabinety pod marką Depilacja.pl będą wyposażone w urządzenia wyprodukowane specjalnie dla nas. Są to najskuteczniejsze, najbezpieczniejsze dla zdrowia i najbardziej niezawodne lasery dostępne obecnie na rynku. Poza tym, co bardzo istotne dla naszych potencjalnych franczyzobiorców, w ramach know-how dzielimy się nie tylko wiedzą o tym, jak otworzyć i prowadzić rentowny gabinet depilacji, ale przede wszystkim pomagamy pozyskać klientów poprzez nasze działania w internecie. Rolą franczyzobiorcy będzie tylko właściwie ich obsłużyć.
Czy franczyzobiorca musi pracować na co dzień w swoim gabinecie?
Niekoniecznie. Może zatrudnić kosmetologa do wykonywania zabiegów. Na początku działania wystarczy jedna osoba, jednak z czasem, gdy salon będzie obsługiwać więcej zabiegów – potrzebne będą dwie. Jeśli franczyzobiorca zdecyduje się obsługiwać klientów samodzielnie, wówczas inwestycja szybciej się zwróci. Przeciętny salon notuje mniej więcej 27 tys. zł przychodu miesięcznie. Po odjęciu kosztów stałych prowadzenia biznesu, franczyzobiorca może liczyć na 15 tys. zł zysku. Zwrot z inwestycji następuje najczęściej po 8-12 miesiącach od rozpoczęcia współpracy.
Usługą depilacji laserowej są zainteresowanie wyłącznie kobiety?
Głównie panie w wieku 24-50 lat. Najczęściej kupują roczny pakiet Komfort, który obejmuje depilację pach, bikini, łydek, ud i pośladków. Jest to seria dziewięciu zabiegów, które powinny być powtarzane co sześć tygodni, aby zapewnić jak najwyższą skuteczność. Wśród klientów przybywa też i panów, głównie tych intensywnie uprawiających sport, najczęściej pływanie bądź jazdę na rowerze. W sumie mężczyźni stanowią ok. 10 proc. naszych klientów.
Ile gabinetów franczyzowych zamierzacie otworzyć?
Do końca września 2019 chcemy otworzyć 10 salonów franczyzowych, później chcemy uruchamiać po 5 nowych punktów miesięcznie. Salon depilacji będzie rentowny w miejscowościach powyżej 30 tysięcy mieszkańców, w całym kraju planujemy mieć kilkaset punktów.
Rozmawiała Anna Smolińska
ZOBACZ W KATALOGU
Wyróżnione franczyzy
Nest Bank
Placówki bankowe
Żabka
Sklepy typu convenience
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Santander
Placówki bankowe
So Coffee
Kawiarnie
Inne koncepty z branży beauty i fitness
Body Evolution
Studia modelowania sylwetki
DepilConcept
Salony depilacji laserowej
EMS FitFactory
Studia treningu EMS
Estetic Point
Kliniki medycyny estetycznej
Fit+
Kluby fitness/siłownie
Fituro
Kluby fitness/siłownie
Gentlemen Barber Shop
Salony barberskie
Haircut Express
Salony fryzjerskie
In.Time
Studia treningu EMS
Jasmine Oriental Massage & Spa
Salony masażu orientalnego
Kosmetyczne Instytuty Dr Irena Eris
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Nano Gym
Kluby fitness/siłownie
Orient Massage & Thai Organic
Salony masażu orientalnego
Paradise Studio Solarium
Solaria
Perfect Look Clinic
Salony kosmetyczne
PILAT3S
Studia pilates
Platinum Active EMS
Studia treningu EMS
Studio Figura
Studia modelowania sylwetki
Studio Synergy
Studia treningu EMS
Świat Podologii
Centra podologiczne
Thai Bali Spa
Salony masażu tajskiego
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Xtreme KiDS
Sale zabaw dla dzieci
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...


