Kurierzy z obiadem

Pieniądze na start
Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Stava to firma kurierska, świadcząca usługi dla gastronomii. Zajmuje się dowożeniem posiłków z lokali do klientów. W tej chwili działają już 22 oddziały, a w trakcie przygotowań do otwarcia są trzy kolejne.
– W ostatnich miesiącach uruchomiliśmy placówki w Toruniu, Krakowie, Częstochowie i Poznaniu – wylicza Paweł Aksamit, prezes firmy Stava. – Natomiast w przygotowaniu są oddziały w Gdańsku, Olsztynie i Nowym Sączu, zostaną uruchomione jeszcze w tym roku. Sądzę, że to nie będzie koniec tegorocznych otwarć, być może do końca 2019 roku uda nam się osiągnąć liczbę 30 oddziałów.
Kapitał potrzebny na start inwestycji licencjodawca szacuje na 50-80 tys. zł. W tej kwocie zawiera się już opłata licencyjna, która w zależności od wielkości miasta wynosi od 20 do 40 tys. zł. Wydatki początkowe to przede wszystkim zakup pojazdów oraz wyposażenia dla kierowców: smartfonów, terminali płatniczych, toreb termicznych oraz oczywiście wyposażenia biura. Potrzebne są też samochody, ale franczyzobiorca nie musi ich kupować, może skorzystać z opcji najmu długoterminowego.
Licencjodawca uprzedza, że docelowa kwota, jaką należy zainwestować w oddział, jest wyższa. Franczyzobiorcy są bowiem zobowiązani do rozbudowy placówki, poszerzania portfolio klientów, a co za tym idzie także floty i liczby kierowców. Całkowity potrzebny kapitał może wynieść nawet do 400 tys. zł.
Stava chce mieć swoje oddziały w miastach liczących powyżej 50 tys. mieszkańców. W Polsce jest ich ok. 90. 
– Ale liczba mieszkańców to nie wszystko – zastrzega Paweł Aksamit. – Zawsze dokładnie analizujemy lokalny rynek i sprawdzamy czy jest na nim potencjał dla naszej działalności. Rozwijamy współpracę z dużymi krajowymi i międzynarodowymi sieciami gastronomicznymi, co może sprawić, że nawet w mniejszych miastach ten biznes będzie dla naszych partnerów rentowny.
Franczyzobiorcy przechodzą szkolenia w centrali firmy. Poznają funkcjonowanie całego oddziału i uczą się, jak wygląda praca na poszczególnych stanowiskach: dostawcy, koordynatora, sprzedaż usług. Wspólnie z licencjodawcą odbywają też spotkania z restauratorami w swoim mieście i podpisują pierwsze umowy. Stava udostępnia im oprogramowanie, które w 100 proc. automatycznie rozdziela zlecenia kurierom i pozwala optymalizować ich pracę.

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200
Author
Monika Wojniak-Żyłowska
dziennikarz

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €