Franczyza w stylu fit

Fitnezja chce zbudować sieć oddziałów franczyzowych we wszystkich dużych polskich miastach.
Pomysł na catering dietetyczny Fitnezja wziął się z zainteresowania sportem i zdrowym trybem życia.
– Oboje ze wspólniczką skończyliśmy Akademię Wychowania Fizycznego – opowiada Mateusz Podolski, franczyzodawca Fitnezji. – Ja pracowałem jako trener, rozpisywałem plany dietetyczne swoim podopiecznym. I ciągle słyszałem, jak mówią pół-żartem: ale fajnie byłoby, jakby nam to ktoś jeszcze przygotował… I tak narodził się pomysł na catering dietetyczny.
Firma wystartowała ponad dwa lata temu. Siedzibę ma w Gliwicach, ale w swoim zasięgu ma ponad 50 miejscowości w aglomeracji śląskiej. Teraz pomysłodawcy Fitnezji chcą wyjść w Polskę i zbudować sieć franczyzową.
– Niewiele firm cateringowych startuje z franczyzą. Pomyśleliśmy, że to nisza, w którą warto wejść – mówi Mateusz Podolski. – Chcemy zbudować sieć oddziałów w miastach wojewódzkich. W każdym chcielibyśmy mieć po jednym franczyzobiorcy. Być może inaczej potraktujemy np. Trójmiasto, gdzie oddzielnie mogłyby powstać placówki w Gdańsku, Gdyni i Sopocie. Podobnie Toruń i Bydgoszcz, bo obydwa są dużymi miastami i w każdym można otworzyć niezależną franczyzę.
Swoim zasięgiem każdy oddział obejmowałby też najbliższe okolice miasta, w promieniu 15-20 km.
Lokal, auto, szkolenia
Do otwarcia cateringu potrzebny jest lokal o powierzchni min. 80 m2. Nie musi być w centrum, w końcu klienci nie będą tu bywać. A lokal np. na przedmieściu na pewno będzie miał niższy czynsz najmu. Według szacunków licencjodawcy wydatki na remont, adaptację i zakup sprzętu to kwota rzędu 80 tys. zł. Trzeba też kupić lub wyleasingować auto, aby móc dowozić gotowe pakiety posiłków. Wstępna opłata licencyjna wynosi 2 tys. zł. Co miesiąc licencjobiorca płaci także opłatę franczyzową, w wysokości 7 proc. od obrotu netto.
Franczyzobiorcy przechodzą szkolenia, obejmujące zarówno przygotowywanie, pakowanie, dostarczanie posiłków, jak i z zakresu logistyki pracy, obsługi systemu informatycznego.
– Jako franczyzodawca bierzemy na siebie pełną obsługę marketingową i reklamową punktów franczyzowych, także promocję przed ich otwarciem – dodaje Mateusz Podolski. – Oczywiście nasi licencjobiorcy mogą też lokalnie podejmować działania, które pozwolą im na poszerzanie bazy klientów, np. brać udział w imprezach związanych ze sportem, dietetyką, ekologią.
ZOBACZ W KATALOGU

Am Am Kebab

Atelier Herosima

Bafra Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem

Berlin Döner Kebap

Beza Krówka Lody rzemieślnicze

Bike Café

Browar Korona

BuBu Bubble Tea

Cafe Słodziak

Candy Pop

Carat Kebab

Chinkalnia

Cochise Burger

Cofix Poland

Crazy Bubble

Cudo Vegan Sushi

Cukiernia Sowa

Cukrem i Solą

Da Grasso

DG Restauracje

Dobra Pączkarnia

Domino’s Pizza

Donuterie

Doskoi

Express Pizza American Style

FABBRICA Italian Comfort Food

Falla

Felix Chicken

Fit Cake

Good Chicken

Gorąco Polecam. Smaki z Piekarni

Grande Pizza

Gruby Benek

Hotdogzna

Japanos

Kashka

Kiss Kim Chi

Koku Sushi

Krowa Mać Burgers

Kurcze Pieczone

Langos

Le Pain Quotidien

Lodolandia & Kołacz

Lody Bonano

Lody Lida

Lviv Croissants

Maxipizza

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Meron

Ministerstwo Śledzia i Wódki

Mniami Ice Cream

Mr. Kebab

New York Hot Dog

New York Pizza Department
Pizzerie

Niewinni Czarodzieje Trzyzero

Night Burger

Pączkownia Smak Sprzed Lat

Pijalnia Wódki i Piwa

Pijalnie Czekolady E.Wedel

Pizza Factory

Pizza Hut

Pizzeria Stopiątka

Prosiak Polski Kebab & Fast Food

Przybij Piątaka

Ramen Shop by Sushi Kushi

Sahar Kebab

Salsiccia Pizzeria Napoletana

Sayuri Sushi

So Coffee

Stava

Steiku Haoss

Subway

Sulaiman Kebab

Sushi Bistro

Sushi Burrito

Sushi Kushi

Sushiroll Bistro – restauracje sushi

Szaszłykowo

Taco Bar

Tawerna Pepe Verde

The White Bear Coffee

Tibesti 2Go

Totti Pizza Rzymska

U Lodziarzy Wytwórnia Lodów Polskich

United Chicken

Wendy’s

Willisch
Lodziarnie

Young Burger

Yum Yum Kebab

ZapieCKanki

Zapiekankarnia – Zapiekanki, Bajgle, Pizza, Pasta

ŻarWok
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Willisch
Lodziarnie
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej