Otwieramy mydlarnię
Stara Mydlarnia chce zbudować sieć liczącą ponad 50 sklepów. Jest coraz bliżej celu.
Stara Mydlarnia od 2001 roku zajmuje się produkcją naturalnych kosmetyków do kąpieli, pielęgnacji ciała, twarzy i włosów. Od 2010 roku marka rozbudowuje sieć sklepów pod swoim szyldem. Obecnie ma ich 30, z czego tylko dwa własne.
– Docelowo na pewno chcemy mieć ponad 50 sklepów. Dostajemy sporo zgłoszeń od osób zainteresowanych nasza franczyzą, więc mamy nadzieję na kolejne otwarcia w najbliższym czasie – mówi Agnieszka Lisińska, starszy menedżer ds. eksportu marki Stara Mydlarnia. – Jesteśmy również bardzo aktywni jeżeli chodzi o rynki zagraniczne. Mamy w planach szybki rozwój eksportu, wierzymy, że z powodzeniem.
Koncept otwiera sklepy zarówno w galeriach handlowych, jak i w lokalizacjach przyulicznych. Zalecana wielkość lokalu to od 25 do 50 m2. Potrzebna jest duża witryna. – Zwracamy także ogromną uwagę na położenie lokalu względem innych sklepów, zarówno w galerii jak i na ulicy, mocno przyglądamy się ruchowi klientów i otoczeniu. Dobra lokalizacja jest jednym z kluczowych czynników wpływających na sukces sklepu – wyjaśnia Agnieszka Lisińska. – Lokalu w większości przypadków szukamy wspólnie z kandydatem na licencjobiorcę, jednak często potencjalny franczyzobiorca ma już własną propozycję. Wtedy dokonujemy analizy punktu i podejmujemy decyzję.
Oprócz sklepów możliwe jest też otwarcie wyspy handlowej. Który format jest bardziej atrakcyjny?
– Sklepy dają więcej możliwości stworzenia atmosfery charakterystycznej dla naszych punków sprzedaży i wykorzystania aromatyzacji dla podkreślenia walorów zapachowych naszej oferty – mówi Agnieszka Lisińska. – Ale oczywiście wyspy stanowią doskonałą alternatywę w miejscach wyjątkowo atrakcyjnych handlowo, gdzie lokal sklepowy nie jest możliwy do wynajęcia.
Koszty inwestycji, jak podkreśla licencjodawca, uzależnione są od wielu czynników: lokalizacji, powierzchni i stanu wyjściowego lokalu. Powinny zmieścić się w widełkach 70-120 tys. zł. Jednorazowa opłata za przystąpienie do sieci wynosi 5 tys. zł, obowiązuje też kwartalna opłata marketingowa.
W ramach pakietu franczyzowego licencjodawca oferuje m.in.: szkolenie z prowadzenia sklepu oraz produktowe, podręcznik operacyjny, opiekę regionalnych kierowników ds. franczyzy, wsparcie marketingowe, wsparcie w sprawach visual merchandisingu, strategie promocyjną.
– Wraz z podpisaniem umowy i podczas całego okresu współpracy przekazujemy franczyzobiorcy know-how, które wypracowaliśmy razem z obecnymi licencjobiorcami – podkreśla Agnieszka Lisińska.
Franczyzobiorcy zarabiają na marży od sprzedaży. Licencjodawca zapewnia, że są sklepy, które zaczynają być rentowne już po trzech miesiącach, ale przyznaje, że są i takie, które potrzebują na to więcej czasu.
– Rentowność każdego sklepu także zależy od wielu czynników, które omawiamy indywidualnie z każdym licencjobiorcom – zauważa Agnieszka Lisińska.
Wyróżnione franczyzy
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Żabka
Sklepy typu convenience
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Nest Bank
Placówki bankowe
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
So Coffee
Kawiarnie
Santander
Placówki bankowe
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Inne koncepty z branży kosmetyki, biżuteria, upominki
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Biznes na szkle, nie na plastiku
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski,...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.


