Biznes na paczkach

Dobre miejsce
Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Według „Raportu e-commerce w Polsce 2018”, ponad połowa Polaków robi zakupy on-line. Aż 78 proc. internautów przy zamawianiu produktów korzysta z opcji doręczenia przesyłki kurierem. Nic dziwnego, że rynek usług kurierskich rozwija się bardzo dynamicznie. Kurierska firma Epaka.pl ma obecnie ponad 200 placówek stacjonarnych w całej Polsce. Franczyzodawca nie stawia granicy, jeśli chodzi o wielkość miasta, w którym można otworzyć punkt kurierski.
– Z racji tego, że branża kurierska bardzo dynamicznie się rozwija, zapotrzebowanie na wysyłki kurierskie jest duże w każdym mieście – mówi Joanna Kuśmierczyk, menedżer ds. rozwoju sieci franczyzowej Epaka.pl.

Zapracowała na sukces

Sylwia Firek prowadzi oddziały franczyzowe Epaka.pl zarówno w małym, jak i w dużym mieście. Pierwszy, w Myślenicach, otworzyła pięć lat temu.
– Prowadziłam już wówczas własną działalność, związaną z branżą medyczną, miałam lokal i chciałam poszerzyć zakres usług – opowiada Sylwia Firek. – Po pierwsze, w poprzedniej branży nie widziałam już możliwości rozwoju. Po drugie, pracowałam sama, bo nie stać mnie było na zatrudnienie pracownika, co na dłuższą metę było uciążliwe i też męczące.
Franczyzobiorczyni przyznaje, że jednak nie od razu biznes wszedł na wysokie obroty, że trzeba było poświęcić trochę czasu na jego rozkręcenie.
– Ale szkoliłam się we franczyzowym punkcie w Zielonej Górze, gdzie w ofercie były wyłącznie usługi kurierskie i widziałam, jak świetnie może prosperować taki biznes. Miałam więc motywację do działania – mówi Sylwia Firek.
Z czasem zrezygnowała z prowadzonego wcześniej biznesu medycznego, bo klientów na usługi kurierskie przybywało. Dziś zatrudnia w myślenickim oddziale dwie osoby na etatach i stażystkę. Jak mówi, liczba paczek, które obecnie przechodzą przez ten punkt przekroczyła nawet założenia, jakie w tym zakresie robiła centrala.
– Na taki efekt trzeba po prostu ciężko pracować – podkreśla Sylwia Firek. – Ja przede wszystkim zawsze dbałam o profesjonalną obsługę. Dzięki temu, że w Myślenicach mam zaufanych pracowników, mogłam zdecydować o otwarciu kolejnego oddziału, tym razem w Krakowie. Wystartował na początku maja. To zupełnie inny rynek, duże miasto z silną konkurencją, ale myślę, że tutaj też sobie poradzę.
Na punkt kurierski potrzebny jest lokal o powierzchni 20-50 m2, na parterze, z dostępem do parkingu i łatwym dojazdem. Jak zapewnia franczyzodawca, na inwestycje trzeba przeznaczyć nie więcej niż 20 tys. zł brutto. Jest to koszt opłaty wstępnej, w której zawierają się też wszystkie narzędzia i wyposażenie niezbędne do prowadzenia działalności. Opłaty marketingowe naliczane są dopiero od siódmego miesiąca działalności i nie przekraczają 199 zł brutto.

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200
Author
Monika Wojniak-Żyłowska
dziennikarz

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €