Dobry rok dla Majstra

Ten rok sieć Majster Plus chce zamknąć z 20 nowymi sklepami na koncie.
Sklepy „Majster Plus” specjalizują się w sprzedaży – połączonej z usługą montażu – podłóg oraz drzwi wewnętrznych i zewnętrznych. Dodatkowo w ofercie znajdują się takie materiały wykończeniowe, jak np.: listwy przypodłogowe, panele ścienne, klamki, a w większości sklepów również m.in. terakota, oświetlenie, karnisze, stolarka okienna, materiały budowlane.
– Rynek wykończeniowy w Polsce nadal rośnie. Sprzedaż sieci we wszystkich grupach produktowych wzrasta o blisko 20 proc. w porównaniu z ubiegłym rokiem – podkreśla Marcin Zieleśkiewicz, dyrektor ds. sprzedaży hurtowej Majster Plus. – Generalnie nasza sieć od trzech lat notuje wzrosty sprzedaży powyżej średniej rynkowej. Można powiedzieć, że teraz jest idealny czas na uruchomienie sklepu z drzwiami i podłogami.
Obecnie pod szyldem Majster Plus działa 109 sklepów. W 2019 roku marka otworzyła lub przebudowała w sumie 16 placówek. Ten rok koncept chce w zamknąć liczbą 20 nowych sklepów.
– Sieć rozwijamy przede wszystkim poprzez włączanie do niej dotychczasowych sklepów niezależnych, kupujących towary od Grupy Vox (właściciela marki Majster Plus – przyp. red.), zlokalizowanych na terenie całej Polski – dodaje Marcin Zieleśkiewicz.
Minimalny wydatek, jaki nowy franczyzobiorca musi ponieść na starcie to ok. 40 tys. zł. Nie jest to jednak całkowita kwota inwestycji w sklep. Kompletny koszt wynosi ok. 80 tys. zł, ale część wydatków finansuje licencjodawca. Ostateczne koszty zależne są jednak od stanu lokalu, wielkości zatowarowania. Koncept wymaga od franczyzobiorców, aby lokal był dobrze oświetlony oraz miał pomalowane ściany, zgodnie ze standardami sieciowymi. Musi mieć min. 120-150 m2 powierzchni ekspozycyjnej oraz bezpośredni dostęp do parkingu dla klientów.
Jednorazowa opłata za przystąpienie do sieci to koszt 4 tys. zł. Opłaty marketingowe uzależnione są od lokalizacji i potrzeb promocyjnych danego sklepu. – Szkolimy franczyzobiorców zarówno z oferty produktowej, jak i zasad profesjonalnej obsługi klienta i montażu produktów. Dodatkowo organizujemy dedykowane szkolenia rozwojowe dla właścicieli sklepów, które cieszą się ogromnym zainteresowaniem – mówi Marcin Zieleśkiewicz.
Istotnym elementem oferty sklepów jest usługa montażu. A o fachowców, jak wiadomo, nie jest dziś łatwo znaleźć.
– Franczyzobiorcy często nie mają problemów ze zwiększeniem liczby zamówień, ale muszą kierować się swoimi możliwościami montażowymi – przyznaje Marcin Zieleśkiewicz. – Spora część ma swoje własne ekipy montażowe. To daje przewagę i pozwala na terminowe realizacje usług oraz optymalizację kosztów działania sklepów.
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Willisch
Lodziarnie

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej