Eurocash stawia na technologię

Zamówienia w sieci
Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Według danych firmy badawczej PMR udział sklepów małoformatowych w całym rynku FMCG w Polsce wynosi 44 proc. Jego aktualna wartość to ok. 128 mld zł brutto. Luis Amaral, prezes zarządu Grupy Eurocash uważa, że mija już czas hipermarketów i dyskontów, natomiast nadchodzi era małych niezależnych sklepów.
– Dla dzisiejszego konsumenta cena nie jest już najważniejszym czynnikiem. Bardziej liczą się takie aspekty, jak bliskość sklepu, wygoda robienia zakupów, jakość produktów – podkreśla Luis Amaral. – Pojawił się nowy trend: konsumenci są dziś w stanie wydać więcej, na produkt odpowiadający ich potrzebom. Rośnie również wartość budżetu, którym rozporządzają klienci, a z drugiej strony społeczeństwo się starzeje i spada średnia liczba osób w jednym gospodarstwie domowym. To także czynniki, które mają wpływ na wzrost trendu robienia mniejszych zakupów w najbliższym sklepie.

Od września 2019 roku Eurocash udostępnił właścicielom sklepów małoformatowych platformę marketplace  eurocash.pl Market. Znajdą się na niej produkty m.in. niszowe, ekologiczne, lokalne, od dużych i małych producentów, limitowane, nie tylko spożywcze, ale także przemysłowe, jak. np. zabawki czy agd. Jak podkreślają przedstawiciele Eurocashu, na platformie będzie mógł się zarejestrować każdy, kto ma do sprzedania dobry produkt. 
– Wyobraźmy sobie, że do tej pory przedsiębiorca mógł zamówić do swojego sklepu ok. 11 tys. produktów. Teraz, dzięki eurocash.pl Market, ich liczba docelowo wzrośnie nawet do pół miliona – podkreśla Luis Amaral. – Poza tą znaczącą zmianą w zakresie oferty, jest jeszcze inna, według mnie dużo istotniejsza. Dyskonty w Polsce w większości swoich placówek sprzedają takie same produkty. Na półkach mają ich średnio ok. 2 tys. Oznacza to, że mają jedną, uniwersalną ofertę i strategię dla każdego konsumenta, w każdym miejscu w Polsce. Jednak przyszłość w handlu będzie należeć do tych, którzy będą potrafili dostosować się do konsumenta indywidualnie. Widać to już po rosnącym znaczeniu rynku e-grocery i zakupów w internecie. Chcemy kupować to, czego naprawdę potrzebujemy i kiedy chcemy. Eurocash.pl Market pozwoli detalistom stworzyć własną strategię, w pełni dopasowaną do konsumentów z ich lokalnego otoczenia. Będą mogli zamówić za jej pośrednictwem te towary, których życzą sobie ich klienci.

Przyszłość w technologii

Jak działa platforma? Eurocash.pl Market to platforma typu marketplace, która połączy bezpośrednio producentów towarów z ok. 10 tys. klientów Grupy Eurocash (docelowo 80 tys.), działających w ramach sieci takich jak Lewiatan, abc, Gama, Euro Sklep, Duży Ben czy Groszek. Z platformy będą mogli korzystać również przedsiębiorcy niezrzeszeni, którzy kupują towar w hurtowniach Eurocashu. Użytkownicy eurocash.pl Market będą mogli zamawiać produkty spoza bieżącej oferty hurtowej Eurocashu, z dostawą albo bezpośrednio od producenta (czy dystrybutora), albo razem z zamówieniem realizowanym z hurtowni Grupy Eurocash.
Przypomnijmy, że rok temu Grupa Eurocash uruchomiła platformę e-commerce B2B eurocash.pl, skierowaną do właścicieli sklepów, zaopatrujących się w hurtowniach Eurocash. Aktualnie korzysta z niej ok. 10 tys. przedsiębiorców. 
– Dzięki wdrożeniu tego rozwiązania, wartość sprzedaży w kanałach elektronicznych w Grupie Eurocash wzrośnie do końca 2019 roku o ok. pół miliarda złotych, czyli do 3,5 mld zł versus 3 mld w 2018 roku – mówi Tomasz Polański, dyrektor generalny Eurocash Dystrybucja. – Ewenementem jest wzrost wartości sprzedaży poprzez kanał mobilny. W zeszłym roku właściciele sklepu kupili towar o wartości 350 mln zł przy użyciu smartfona. Do końca 2019 roku ten wynik się podwoi i wartość sprzedaży sięgnie ok. 700 mln zł. Myślę, że wzrost ten najlepiej pokazuje zmianę świadomości detalistów, ich coraz większą otwartość na nowe technologie. Prognozujemy, że do 2022 roku z naszej platformy eurocash.pl będzie korzystać już jedna czwarta całego rynku małoformatowego w Polsce. Wówczas wartość sprzedaży kanałami elektronicznymi powinna wynieść ok. 6,5 mld zł.

Eurocash chce dalej inwestować w nowe technologie, w przygotowaniu jest m.in. mobilna wersja platformy eurcash.pl Market. Zakładane wydatki na rozwój technologiczny to kwoty rzędu 20-30 mln zł rocznie.

 

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200
Author
Monika Wojniak-Żyłowska
dziennikarz

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €