Sprzedaż internetowa na topie
Klienci Top Secret chętnie kupują produkty marki przez internet. Czy franczyzobiorcy mają się czego obawiać?
Obroty sieci modowej Top Secret w sierpniu wyniosły około 18 mln zł i były niższe o ok. 12 proc. niż w sierpniu ubiegłego roku. – Spadek obrotów związany był z planowanym mniejszym zakupem towarów. Naszym celem było natomiast wyprzedanie nadmiernego zapasu pozostałego z 2018 roku. Taka struktura zapasu spowodowała niższą sprzedaż towarów wakacyjnych i jesiennych, która nie została w pełni skompensowana wzrostem sprzedaży towarów z wiosny/lata oraz poprzednich sezonów. W rezultacie wypracowana marża była w br. niższa niż w roku poprzednim – podkreślił Bogusz Kruszyński, prezes zarządu Redan.
A jak ma się sprzedaż internetowa Top Secret? Marka już kilka miesięcy temu sygnalizowała, że stawia na rozwój segmentu e-commerce, co w dalszym rozrachunku okazało się opłacalne. Jak informuje franczyzodawca, sprzedaż za pośrednictwem strony internetowej Top Secret osiągnęła poziom 22 mln zł i była o 2 proc. wyższa niż w tożsamym okresie roku poprzedniego. Jak można się domyślić, na wzrost sprzedaży internetowej wpłynęło wprowadzenie niehandlowych niedziel. – W mniejszych miejscowościach, gdzie nie ma dużych galerii handlowych, da się zauważyć spadek sprzedaży także w soboty. Mieszkańcy wybierają się wtedy na zakupy do większych miast i większych galerii lub decydują się na zakupy przez internet. Sklepy franczyzowe otwierane są najczęściej w miastach liczących ok. 20 tys. mieszkańców. To gwarantuje zminimalizowanie ryzyka nierentowności salonu, zatem franczyzobiorcy mogą spać spokojnie – dodaje Kruszyński.
Jak i za ile?
W ramach pakietu franczyzowego franczyzodawca zapewnia pomoc wykwalifikowanej kadry pracowników Top Secret w bieżącym zarządzaniu sklepem, w tym m.in.: stałe wsparcie trenerów biznesu, pomoc visual merchandisera (aranżacja witryn oraz rozmieszczenie kolekcji i materiałów reklamowych w sklepie), bieżącą opiekę centrali i pomoc w dopasowaniu towaru do wielkości placówki, organizowanie kampanii reklamowych i okazjonalnych akcji marketingowych, wspieranie akcji reklamowych organizowanych przez franczyzobiorców na rynkach lokalnych. Optymalna wielkość lokalu powinna wynosić od 120 do 300 m2. Dla franczyzodawcy ważna jest lokalizacja salonu. Sklepy pod marką Top Secret najchętniej otwierane są w centrach handlowych lub przy ruchliwych ulicach. – Już podczas analizy opłacalności otwarcia sklepu Top Secret w konkretnej lokalizacji, poprzez negocjacje warunków umowy najmu, optymalizację kosztów otwarcia, dobranie odpowiedniego pakietu działań marketingowych, rekrutację i szkolenie personelu zakładamy osiągnięcie rentowności salonu od pierwszych miesięcy jego działalności – mówi Bogusz Kruszyński.
Obecnie sieć Top Secret liczy 165 placówek franczyzowych.
ZOBACZ W KATALOGU
Wyróżnione franczyzy
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Żabka
Sklepy typu convenience
Nest Bank
Placówki bankowe
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
So Coffee
Kawiarnie
Santander
Placówki bankowe
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Inne koncepty z branży moda
4F
Stoiska depozytowe z odzieżą sportową
Blue Shadow
Sklepy z odzieżą damską
Bridal Space
Salony mody ślubnej
Cipo&Baxx
Sklepy z odzieżą casual
Gatta
Sklepy z bielizną i wyrobami pończoszniczymi
Greenpoint
Sklepy z odzieżą casual
Molton
Sklepy z odzieżą damską
Moodo
Sklepy z odzieżą damską
Pako Jeans
Sklepy z odzieżą męską
Reporter Young
Sklepy z odzieżą młodzieżową
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Biznes na szkle, nie na plastiku
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski,...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.


