Sprzedaż internetowa na topie

Klienci Top Secret chętnie kupują produkty marki przez internet. Czy franczyzobiorcy mają się czego obawiać?
Obroty sieci modowej Top Secret w sierpniu wyniosły około 18 mln zł i były niższe o ok. 12 proc. niż w sierpniu ubiegłego roku. – Spadek obrotów związany był z planowanym mniejszym zakupem towarów. Naszym celem było natomiast wyprzedanie nadmiernego zapasu pozostałego z 2018 roku. Taka struktura zapasu spowodowała niższą sprzedaż towarów wakacyjnych i jesiennych, która nie została w pełni skompensowana wzrostem sprzedaży towarów z wiosny/lata oraz poprzednich sezonów. W rezultacie wypracowana marża była w br. niższa niż w roku poprzednim – podkreślił Bogusz Kruszyński, prezes zarządu Redan.
A jak ma się sprzedaż internetowa Top Secret? Marka już kilka miesięcy temu sygnalizowała, że stawia na rozwój segmentu e-commerce, co w dalszym rozrachunku okazało się opłacalne. Jak informuje franczyzodawca, sprzedaż za pośrednictwem strony internetowej Top Secret osiągnęła poziom 22 mln zł i była o 2 proc. wyższa niż w tożsamym okresie roku poprzedniego. Jak można się domyślić, na wzrost sprzedaży internetowej wpłynęło wprowadzenie niehandlowych niedziel. – W mniejszych miejscowościach, gdzie nie ma dużych galerii handlowych, da się zauważyć spadek sprzedaży także w soboty. Mieszkańcy wybierają się wtedy na zakupy do większych miast i większych galerii lub decydują się na zakupy przez internet. Sklepy franczyzowe otwierane są najczęściej w miastach liczących ok. 20 tys. mieszkańców. To gwarantuje zminimalizowanie ryzyka nierentowności salonu, zatem franczyzobiorcy mogą spać spokojnie – dodaje Kruszyński.
Jak i za ile?
W ramach pakietu franczyzowego franczyzodawca zapewnia pomoc wykwalifikowanej kadry pracowników Top Secret w bieżącym zarządzaniu sklepem, w tym m.in.: stałe wsparcie trenerów biznesu, pomoc visual merchandisera (aranżacja witryn oraz rozmieszczenie kolekcji i materiałów reklamowych w sklepie), bieżącą opiekę centrali i pomoc w dopasowaniu towaru do wielkości placówki, organizowanie kampanii reklamowych i okazjonalnych akcji marketingowych, wspieranie akcji reklamowych organizowanych przez franczyzobiorców na rynkach lokalnych. Optymalna wielkość lokalu powinna wynosić od 120 do 300 m2. Dla franczyzodawcy ważna jest lokalizacja salonu. Sklepy pod marką Top Secret najchętniej otwierane są w centrach handlowych lub przy ruchliwych ulicach. – Już podczas analizy opłacalności otwarcia sklepu Top Secret w konkretnej lokalizacji, poprzez negocjacje warunków umowy najmu, optymalizację kosztów otwarcia, dobranie odpowiedniego pakietu działań marketingowych, rekrutację i szkolenie personelu zakładamy osiągnięcie rentowności salonu od pierwszych miesięcy jego działalności – mówi Bogusz Kruszyński.
Obecnie sieć Top Secret liczy 165 placówek franczyzowych.
ZOBACZ W KATALOGU
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Willisch
Lodziarnie
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej