Interes dobrze zaprogramowany

Założyciele Gigantów Programowania
Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Giganci Programowania to sieć szkół programowania, w której uczą się osoby zainteresowane nowymi technologiami i programowaniem komputerów. Szkoła została założona w 2015 roku przez czterech absolwentów Wydziału Elektroniki i Technik Informacyjnych Politechniki Warszawskiej.
Chcemy zarazić pasją do programowania jak najwięcej młodych osób, ponieważ nauka ta rozwija wiele umiejętności, które dają lepszy start w przyszłość – mówi Radosław Kulesza, współzałożyciel szkoły Giganci Programowania.

Radosław Kulesza zaznacza, że od potencjalnych franczyzobiorców nie jest wymagana wiedza IT. Najistotniejsze są umiejętności zarządzania biznesem.
W naszych szeregach są franczyzobiorcy, którzy nie mają wiedzy informatycznej, ale świetnie sobie radzą z prowadzeniem biznesu. Jeśli licencjobiorca nie posiada takiego doświadczenia, wówczas wspieramy go w kwestiach zarówno technicznych, jak i doboru kadry. W trakcie szkoleń przekazujemy informację, gdzie takiej kadry szukać. Franczyzodawca zamieszcza jedynie ogłoszenia na portalach i zbiera CV. My zaś przeprowadzamy rozmowę kwalifikacyjną. Dodatkowo franczyzobiorcy przekazujemy know-how, materiały dydaktyczne, reklamowe oraz dostęp do systemu CRM – mówi Radosław Kulesza.

Przyszły franczyzobiorca Gigantów Programowania powinien mieć na start 25-30 tys. zł. Wstępna opłata franczyzowa waha się od 8 do 20 tys. zł. Jej ostateczna wysokość zależy od wielkości miasta, w którym otwierana jest placówka. Ważne jest, aby potencjalny partner dysponował lokalem o powierzchni około 30 m2, w którym będzie prowadził zajęcia (możliwy jest także wynajem sali konferencyjnych na godziny). Franczyzodawca szacuje koszt wyposażenia sali na ok. 10 tys. zł.
Doradzamy, gdzie taki lokal powinien się znajdować. Ale franczyzobiorcy mają lepszą wiedzę na temat odpowiednich lokalizacji na swoim terenie. Nie narzucamy niczego na siłę. Kwestie związaną z wystrojem wnętrza również pozostawiamy franczyzobiorcom. Jednocześnie zaznaczamy, że wynajem lokalu na stałe nie jest warunkiem koniecznym. Jeśli na początku franczyzobiorca będzie czuł się niepewnie, może wynajmować salę konferencyjną tylko na godziny zajęć– zapewnia Kulesza.

Obecnie pod szyldem Gigantów Programowania działa 56 placówek własnych i 30 franczyzowych.
 W 2020 roku powstanie jeszcze kilka naszych jednostek własnych. Chcemy otwierać po kilka placówek w jednym mieście, aby nasi uczniowie nie tracili czasu na dojazdy. Oczywiście stawiamy również na rozwój biznesu za granicą. Niedawno otworzyliśmy naszą placówkę w Barcelonie, a w najbliższym czasie otworzymy pierwsze na Słowacji, Węgrzech, Cyprze i w Rumunii – podsumowuje Kulesza.

Franczyzodawca twierdzi, że inwestycja w biznes zwraca się średnio po pierwszym semestrze zajęć.

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200
Author
Maryla Pałasz
dziennikarz

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €