Stawiam na kurczaka
Szymon Myrlak wszedł w zupełnie nieznaną sobie branżę i zainwestował we franczyzę Chilli Mili. Efekt przekroczył jego oczekiwania.
Jedno jest pewne – talentu biznesowego Szymonowi Myrlakowi nie brakuje. Już na pierwszym roku studiów, 11 lat temu, otworzył sklep internetowy, który działa do dziś. Asortyment ma bardzo szeroki: od zabawek, przez akcesoria domowe, drobne sprzęty RTV i AGD, po akcesoria GSM. – Później poszerzyłem działalność i otwierałem kolejne sklepy online, np. z akcesoriami GSM typu premium – opowiada Szymon Myrlak. Jak wiadomo, e-commerce spowodował reaktywację i rozkwit branży kurierskiej. Ale nie tylko. Obserwując, jak dobrze kręci się internetowy handel, Szymon Myrlak dostrzegł kolejną biznesową szansę. Uruchomił firmę, produkującą folię bąbelkową, koperty bąbelkowe, kartony – czyli wszystko to, co jest potrzebne, aby zapakować i wysłać zamówienia, złożone online. – Żartowałem, że zacząłem zarabiać na internetowej konkurencji – śmieje się. Ciągle rozwijał swoje biznesy, ale też przez cały czas rozglądał się za nowymi pomysłami. – W Brzesku, gdzie mieszkam, powstawała właśnie nowa galeria handlowa. Zarezerwowałem tam wstępnie lokale, m.in. w food courcie – opowiada Szymon Myrlak. – I zacząłem się zastanawiać, jaki lokal gastronomiczny mógłbym otworzyć.
Szymon Myrlak zrobił rozeznanie rynku. W Brzesku – jak mówi – było wtedy kilkanaście pizzerii i świetnie prosperujący McDonald’s. – Zauważyłem, że brakuje dań z kurczaka, które sam uwielbiam. Zainteresowałem się więc marką KFC, ale okazało się, że oni nie udzielają franczyzy indywidualnym osobom – kontynuuje nasz rozmówca. – Zacząłem więc szukać alternatywy. Kupiłem dwa roczniki miesięcznika „Własny Biznes FRANCHISING” i przeglądałem franczyzy z gastronomii. Tak trafiłem na markę Chilli Mili, której menu opiera się na kurczaku w panierce.
Jak mówi, już sama nazwa wpadła mu w ucho, ale nie tylko tym kierował się przy wyborze konceptu. Porównywał różne franczyzy, sprawdzał koszty inwestycji, zakres wsparcia, udzielanego przez dawców licencji. Rok temu wybrał się do Warszawy na Targi Franczyza. – Tam poszedłem też na stoisko Chilli Mili, porozmawiałem z ludźmi z firmy. Umówiłem się na kolejne spotkanie – opowiada Szymon Myrlak. Tymczasem los spłatał mu figla. Okazało się, że lokal w food courcie, który miał wstępnie zarezerwowany, ostatecznie wynajął ktoś inny. – Ręce mi trochę opadły – przyznaje. – Na szczęście ówczesna narzeczona, a obecnie żona, podsunęła mi pomysł, aby wejść w spółkę z naszym wspólnym kolegą, który także prowadzi własny biznes i jest przedsiębiorcą z krwi i kości.
Szymon Myrlak najpierw zabrał kolegę do lokalu Chilli Mili, aby mógł spróbować serwowanego tam jedzenia. Koledze posmakowało i na umówione spotkanie z franczyzodawcą pojechali już razem. Nadal jednak pozostawała kwestia znalezienia lokalu. Zdecydowali, że poszukają w Tarnowie, gdzie mieszka wspólnik. – I znaleźliśmy duży, dwupoziomowy lokal, z bardzo ładną piwnicą – opowiada Szymon Myrlak. – Czynsz najmu był wysoki, ale uznaliśmy, że warto zaryzykować. Zwłaszcza że lokalizacja jest atrakcyjna: przy jednej z głównych ulic miasta, 200 metrów od rynku. Na dodatek w pobliżu są trzy szkoły i jedna uczelnia, co – jak się później okazało – mocno zaprocentowało.
Czy Szymon Myrlak nie bał się wchodzić w nową, zupełnie nieznaną sobie branżę?
– Fakt, nie znałem się zupełnie na gastronomii – nie ukrywa. – Ale za to znam się na prowadzeniu biznesu, zarządzaniu ludźmi, jestem specjalistą od bycia w kilku miejscach naraz. Dlatego nie bałem się nowej branży. No i miałem wsparcie franczyzodawcy. Wiedziałem, że dzięki franczyzie zyskuję spokój ducha, bo razem z licencją kupuję know-how i nie będę musiał po raz kolejny wymyślać czegoś, co ktoś już wcześniej wymyślił i sprawdził w praktyce.
Jednak nie wszystko szło jak po maśle. Umowę najmu lokalu wspólnicy podpisali w grudniu ubiegłego roku. Okazało się, że adaptacja potrwała aż siedem miesięcy. – Potrzebny był duży remont, dostosowanie pomieszczeń pod wymogi gastronomii. Najwięcej czasu i energii pochłonęło jednak uzyskanie wszystkich zgód i opinii w urzędach – opowiada franczyzobiorca Chilli Mili. – Niestety, urzędnicy nie byli przy tym zbyt pomocni. Przez te siedem miesięcy, oprócz tego, że wydawaliśmy pieniądze na inwestycję, to musieliśmy płacić pełny czynsz najmu, a lokal przecież nie zarabiał. No ale podpisaliśmy umowę najmu na pięć lat, więc trzeba było zagryźć zęby. Na szczęście mieliśmy zaplecze finansowe w postaci naszych firm.
Ostatecznie Chilli Mili w Tarnowie otworzyło się 14 sierpnia tego roku. – Mieszkańcy trochę się naczekali – śmieje się Szymon Myrlak. – Zainwestowaliśmy w reklamę na autobusach miejskich, które chyba już od lutego jeździły po mieście oklejone informacją, że wkrótce otwarcie Chilli Mili. Kiedy później nasze hostessy wyszły na ulice Tarnowa z degustacją i informacją, że ruszamy, to ludzie się śmiali: „No, nareszcie!”.
Dwupoziomowe Chilli Mili w Tarnowie ma ok. 230 m2 powierzchni. Szymon Myrlak nie ukrywa, że inwestycja była wysoka. Ale z drugiej strony jest przekonany, że to był opłacalny wydatek. – Obaj ze wspólnikiem jesteśmy przedsiębiorcami i wiemy, że mało który biznes zarabia od początku. Na zyski z reguły trzeba poczekać – mówi franczyzobiorca Chilli Mili. – Z taki założeniem podchodziliśmy też do Chilli Mili. Tymczasem, ku naszemu zaskoczeniu, zyski pojawiły się od pierwszego miesiąca. Szymon Myrlak jest przekonany, że po pierwsze zaprocentowała wspomniana wcześniej lokalizacja. Duża część klientów to uczniowie pobliskich szkół. Po drugie, właściciele tarnowskiego lokalu przywiązują bardzo dużą wagę do jakości obsługi.
Właściciele tarnowskiego lokalu dbają też o to, aby pracownicy na tyle znali zakres obowiązków na każdym stanowisku, aby w razie potrzeby mogli się nawzajem zastępować – czy to na sali, czy w kuchni. Pilnują jakości potraw i tego, aby serwowane porcje były odpowiednio duże. – Chcemy, żeby nasz lokal był miejscem spotkań dla młodzieży. Aby młodzi ludzie mówili do siebie: „To co, widzimy się w Chilli Mili?”. Już teraz mamy grupowe rezerwacje stolików, nawet na 20-30 osób – mówi Szymon Myrlak.
Wspólnicy zaczęli też starania o klientów biznesowych, oferując okolicznym firmom i instytucjom catering posiłków. Podzielili się obowiązkami – Szymon Myrlak zajmuje się sprzedażą i kontaktem z klientami, a wspólnik odpowiada m.in. za kuchnię, dostawy produktów. – Ustaliliśmy, że zysków z restauracji nie przejadamy, ale odkładamy je, aby otworzyć kolejny lokal. I będzie to kolejne Chilli Mili. Nie chcemy niczego innego – podkreśla franczyzobiorca.
ZOBACZ W KATALOGU
Am Am Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Bafra Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Berlin Döner Kebap
Restauracje szybkiej obsługi
Bestpresso
Automaty vendingowe do kawy i przekąsek
Beza Krówka Lody Rzemieślnicze
Lodziarnie
Bike Café
Mobilne kawiarnie rowerowe i lodziarnie
BuBu Bubble Tea
Bary z bubble tea
Burger King®
Restauracje szybkiej obsługi
Cafe Słodziak
Kawiarnie
Chinkalnia
Restauracje gruzińskie
Cochise Burger
Burgerownie
Cofix Poland
Kawiarnie
Costa Coffee
Kawiarnie
Cukrem i Solą
Bary/przyczepy z szybkim jedzeniem i kawą
Da Grasso
Pizzerie
DG Restauracje
Restauracje, bary, kawiarnie w wielu formatach
Dobra Pączkarnia
Cukiernie
Domino’s Pizza
Pizzerie
Doskoi
Restauracje japońskie
Express Pizza American Style
Pizzerie
FABBRICA Italian Comfort Food
Restauracje włoskie
Fit Cake
Cukiernie bez cukru, glutenu, laktozy
Fruitisimo
Bary z sokami
Gruby Benek
Pizzerie
Islak Burger
Burgerownie
KawoWiniarnia
Kawiarnie-winiarnie
Koku Sushi
Restauracje sushi
Krowa Mać Burgers
Burgerownie
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Le Pain Quotidien
Piekarnie-restauracje
Lody Bonano
Lodziarnie
Lviv Croissants
Piekarnie typu fast-food z croissantami
Maxipizza
Pizzerie
McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi
Migavka
Restauracje comfort food
Ministerstwo Śledzia i Wódki 2.0
Kluby z alkoholem i przekąskami
Mniami Ice Cream
Przyczepy gastronomiczne z lodami i deserami
Mokra Włoszka
Pizzerie
Mr. Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
New York Pizza Department
Pizzerie
Niewinni Czarodzieje Trzyzero
Restauracje-kluby eventowe
Night Burger
Burgerownie
OJOO
Kawiarnie samoobsługowe
Pączkownia Smak Sprzed Lat
Mobilne cukiernie
PapaGyros
Grecki street food
Pijalnia Wódki i Piwa
Agencje płatnicze
Pijalnie Czekolady E.Wedel
Kawiarnie
Pizza Hut
Pizzerie
Pizzeria Stopiątka
Pizzerie
Przybij Piątaka
Puby
Sahar Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Sayuri Sushi
Restauracje sushi
So Coffee
Kawiarnie
Stava
Dostawa posiłków i zakupów
Sulaiman Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Sushi Bistro
Restauracje sushi
Sushi Kushi
Restauracje sushi
Sushi Poke Go
Restauracje sushi
SushiRoll Bistro
Restauracje sushi
The Real Pizza Company
Pizzerie
The White Bear Coffee
Kawiarnie
Tibesti 2Go
Pizzerie
T-Pizza
Pizzerie
U Lodziarzy Wytwórnia Lodów Polskich
Lodziarnie
United Chicken
Restauracje szybkiej obsługi
Wendy’s
Restauracje szybkiej obsługi
Willisch
Lodziarnie
ZapieCKanki
Bary z zapiekankami
ŻarWok
Restauracje chińsko-amerykańskie
Wyróżnione franczyzy
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Żabka
Sklepy typu convenience
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Nest Bank
Placówki bankowe
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
So Coffee
Kawiarnie
Santander
Placówki bankowe
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Inne koncepty z branży gastronomia
Am Am Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Bafra Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Berlin Döner Kebap
Restauracje szybkiej obsługi
Bestpresso
Automaty vendingowe do kawy i przekąsek
Beza Krówka Lody Rzemieślnicze
Lodziarnie
Bike Café
Mobilne kawiarnie rowerowe i lodziarnie
BuBu Bubble Tea
Bary z bubble tea
Burger King®
Restauracje szybkiej obsługi
Cafe Słodziak
Kawiarnie
Chinkalnia
Restauracje gruzińskie
Cochise Burger
Burgerownie
Cofix Poland
Kawiarnie
Costa Coffee
Kawiarnie
Cukrem i Solą
Bary/przyczepy z szybkim jedzeniem i kawą
Da Grasso
Pizzerie
DG Restauracje
Restauracje, bary, kawiarnie w wielu formatach
Dobra Pączkarnia
Cukiernie
Domino’s Pizza
Pizzerie
Doskoi
Restauracje japońskie
Express Pizza American Style
Pizzerie
FABBRICA Italian Comfort Food
Restauracje włoskie
Fit Cake
Cukiernie bez cukru, glutenu, laktozy
Fruitisimo
Bary z sokami
Gruby Benek
Pizzerie
Islak Burger
Burgerownie
KawoWiniarnia
Kawiarnie-winiarnie
Koku Sushi
Restauracje sushi
Krowa Mać Burgers
Burgerownie
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Le Pain Quotidien
Piekarnie-restauracje
Lody Bonano
Lodziarnie
Lviv Croissants
Piekarnie typu fast-food z croissantami
Maxipizza
Pizzerie
McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi
Migavka
Restauracje comfort food
Ministerstwo Śledzia i Wódki 2.0
Kluby z alkoholem i przekąskami
Mniami Ice Cream
Przyczepy gastronomiczne z lodami i deserami
Mokra Włoszka
Pizzerie
Mr. Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
New York Pizza Department
Pizzerie
Niewinni Czarodzieje Trzyzero
Restauracje-kluby eventowe
Night Burger
Burgerownie
OJOO
Kawiarnie samoobsługowe
Pączkownia Smak Sprzed Lat
Mobilne cukiernie
PapaGyros
Grecki street food
Pijalnia Wódki i Piwa
Agencje płatnicze
Pijalnie Czekolady E.Wedel
Kawiarnie
Pizza Hut
Pizzerie
Pizzeria Stopiątka
Pizzerie
Przybij Piątaka
Puby
Sahar Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Sayuri Sushi
Restauracje sushi
So Coffee
Kawiarnie
Stava
Dostawa posiłków i zakupów
Sulaiman Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Sushi Bistro
Restauracje sushi
Sushi Kushi
Restauracje sushi
Sushi Poke Go
Restauracje sushi
SushiRoll Bistro
Restauracje sushi
The Real Pizza Company
Pizzerie
The White Bear Coffee
Kawiarnie
Tibesti 2Go
Pizzerie
T-Pizza
Pizzerie
U Lodziarzy Wytwórnia Lodów Polskich
Lodziarnie
United Chicken
Restauracje szybkiej obsługi
Wendy’s
Restauracje szybkiej obsługi
Willisch
Lodziarnie
ZapieCKanki
Bary z zapiekankami
ŻarWok
Restauracje chińsko-amerykańskie
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...


