Biznes we włoskim stylu

Armani Exchange od roku rozwija sieć franczyzową w Polsce. Czy trzeba mieć doświadczenie w branży odzieżowej, żeby zostać franczyzobiorcą marki?
In this article you will learn
- Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
- Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
- Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
- The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
GPoland to wyłączny agent marek modowych z segmentu premium, denim, fast fashion oraz footwear & accessories, rozwijający ich systemy franczyzowe w Polsce. Działa na rynku już od 25 lat i posiada obecnie w swojej ofercie ponad 70 znanych brandów. Jednym z nich jest marka Armani Exchange, która od września 2018 roku rozwija swoją sieć franczyzową w Polsce. – Możemy dziś śmiało powiedzieć, że moda włoska odniosła spory sukces w Polsce. Zaledwie rok po wprowadzeniu marki, wraz z naszym partnerem, otworzyliśmy pierwszy salon A|X Armani Exchange w warszawskiej Galerii Mokotów. Wybór centrum handlowego był dla nas oczywisty, zwłaszcza w kontekście otoczenia jakie chcieliśmy stworzyć dla tej marki. Po ponad roku od otwarcia, na podstawie zebranego doświadczenia oraz rozmów z klientami jesteśmy w trakcie przygotowania kolejnych lokalizacji w największych miastach w Polsce – mówi Paweł Kalata, senior mrand menedżer w firmie GPoland.
Jak podkreśla od przyszłego franczyzobiorcy nie jest wymagane doświadczenie w prowadzeniu sklepu odzieżowego. – Nie trzeba być wielkim pasjonatem mody, aby odnieść sukces, ale nie ukrywam, że bez podstawowej wiedzy na temat branży i zaangażowania nie wyobrażam sobie przyszłej współpracy. Oczywiście idealną sytuacją jest, gdy franczyzobiorca posiada doświadczenie w prowadzeniu tego typie działalności – tłumaczy Paweł Kalata.
Marka zapewnia wsparcie partnerowi na każdym etapie współpracy, od pomocy w szukaniu odpowiedniej lokalizacji, kontakcie z centrum handlowym aż po wybór kolekcji i pomoc w samej sprzedaży. – Lata doświadczeń dają nam umiejętność oceny potencjału miejsca, wyboru kolekcji, dopasowania idealnej oferty do danego miasta, ale również negocjacji z producentem czy nadzorowania projektu i fizycznego powstawania sklepu – dodaje Paweł Kalata.
Ze względu na dużą liczbę produktów oferowanych w salonach Armani Exchange, marka preferuje lokalizacje o powierzchni sprzedaży nie mniejszej niż 100 m2. Franczyzodawca szuka potencjalnych partnerów głównie w miastach powyżej 200 tys. mieszkańców, ale również tam gdzie widzi potencjał na rozwój biznesu. Jak zaznacza Paweł Kaleta, jednym z najlepszych miejsc na otwarcie salonu pod marką Armani Exchange są centra handlowe. – Dziś w wielu mniejszych miejscowościach wciąż powstają nowe centra handlowe, które świetnie sobie radzą z budowaniem ciekawej oferty. Staramy się być tam gdzie widzimy zapotrzebowanie. Nie zmienia to jednak faktu, że na wybór odpowiedniej lokalizacji wpływa szereg dodatkowych czynników, które zawsze bierzemy pod uwagę – dodaje Paweł Kalata.
Marka oferuje wsparcie finansowe, ale również działania marketingowe na lokalnym rynku.– Każdy pakiet budowany jest indywidualnie w oparciu o wielkość inwestycji i związane z nią nakłady. Ponadto zapewniamy pełną opiekę visual merchendisera marki, jak i GPoland. Gwarantujemy także szkolenia, opiekę brand menedżera marki, wsparcie podczas zamówień kolekcji oraz możliwość rotacji towaru, a co za tym idzie, dopasowania oferty do potrzeb konsumentów – mówi Paweł Kalata.
Main conclusions
- Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
- The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
- With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
- Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
See in catalogue

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Featured franchises

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
News

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...