Smaczna franczyza
O rozwoju sieci pizzerii Stopiątka i Fitkurier, wyspecjalizowanej w cateringu dietetycznym, opowiada ich właściciel – Marcin Ciesielski.
Zbliża się koniec roku. Skusi się pan na jego biznesowe podsumowanie?
Sieć pizzerii Stopiątka skutecznie umocniła swoją pozycję na rynku. W tej chwili pod jej szyldem funkcjonuje 50 placówek, a do końca roku prawdopodobnie przybędzie jeszcze pięć pizzerii. Ponadto wdrażamy nowy koncept – Fitkurier, wyspecjalizowany w cateringu dietetycznym. Niedawno podpisaliśmy dwie umowy franczyzowe, natomiast w przyszłym roku planujemy uruchomienie 15 placówek Fitkurier.
Do kogo kierowana jest oferta Fitkurier?
Mamy trzy grupy docelowe. Ofertę kierujemy do osób, które się odchudzają, do osób z dolegliwościami zdrowotnymi, które wymagają specjalnych diet oraz do tych, które nie lubią gotować lub nie mają na to czasu.
Taka grupa klientów ma swoje specjalne potrzeby, wymagające profesjonalnego przygotowania dań. Do kogo należy to zadanie?
Wszystkie proponowane zestawy komponuje w centrali dietetyk i kucharz, którzy wspólnie dbają o walory odżywcze i smakowe. Franczyzobiorcy nie muszą więc posiadać umiejętności kucharskich. Placówki wyposażamy w piece konwekcyjno-parowe, które są codziennie programowane z centrali firmy w nowe receptury. Dzięki temu przygotowanie zestawów jest szybkie z zachowaniem właściwego smaku.
W jakich aspektach pomagacie jeszcze franczyzobiorcom?
Dużym ułatwieniem dla nowych franczyzobiorców jest lista klientów, którą franczyzobiorcy otrzymują zanim ruszą z biznesem. Zależy nam, żeby biorcy licencji prowadzili sprzedaż od pierwszego dnia działalności. Na ten cel przeznaczamy fundusz marketingowy skoncentrowany na działania promocyjne, które zaczynamy już w trakcie remontu lokalu. Kampanie reklamowe prowadzimy przede wszystkim w internecie, na znanych blogach i w mediach społecznościowych.
Gdzie powstają punkty Fitkurier i ile trzeba zainwestować w biznes?
Punkty Fitkuriera powstają w dużych i małych miastach od 20 tys. mieszkańców. Koncept nie wymaga drogich lokalizacji w centralnie położonych miejscach. Nie prowadzimy sprzedaży w placówkach, w związku z czym mogą znajdować się w mniej uczęszczanych dzielnicach, co znacząco obniża koszty najmu. Klient wskazuje miejsce i godzinę, o której chce otrzymać posiłek, a Fitkurier dostarczy świeży posiłek pod same drzwi.
Koszt inwestycji na start, bez remontu lokalu wynosi około 80 tys. zł. Tyle trzeba mieć w gotówce. Pozostałą część można sfinansować z kredytu i leasingu. Otwarcie placówki trwa zazwyczaj miesiąc, a czas zwrotu z zainwestowanej gotówki szacujemy na 12 miesięcy.
A kto może zostać franczyzobiorcą Stopiątki?
Stawiamy przede wszystkim na współpracę z franczyzobiorcami, którzy są zdeterminowani w osiąganiu wyznaczonych celów. Nie oczekujemy od naszych partnerów profesjonalnej wiedzy biznesowej, zwracamy większą uwagę na miękkie umiejętności. Wśród kandydatów jest sporo pracowników korporacji, którzy chcą zmienić życie zawodowe i rozpocząć własny biznes. Nie wymagamy też posiadania umiejętności kulinarnych od naszych partnerów, ani od pracowników pizzerii. Mamy w centrali profesjonalnych kucharzy, którzy komponują i testują nowe dania, aby ostatecznie trafiły do ogólnego menu Stopiątki.
Ile wynosi inwestycja w pizzerię Stopiątki?
Koszt aranżacji pizzerii Stopiątka to mniej więcej 120 tys. zł plus remont. Inwestycja zwraca się średnio po dwóch latach prowadzenia działalności. Placówki powstają w miastach od 20 tys. mieszkańców. Lokalizacje pomaga wyszukiwać centrala, która ma specjalny dział dedykowany do tego zadania. Wskazana jest też aktywność franczyzobiorcy, ale nasza wiedza i doświadczenie jest bardzo pomocne podczas całego procesu wyboru i najmu lokalu. Weryfikujemy potencjał lokalizacji pod względem natężenia ruchu, profilu mieszkańców oraz konkurencji. Pizzerie Stopiątka powstają tylko w najlepiej rokujących miejscach.
Kto jest najczęstszym klientem pizzerii Stopiątka?
Celujemy w młode rodziny z dziećmi. W każdej placówce jest kącik zabaw, bardzo często również z animatorem, oferujemy menu dla dzieci, organizujemy urodziny i warsztaty kulinarne dla maluchów. Chcemy wzbudzać sympatię wśród naszych klientów, dlatego też uświadamiamy naszych franczyzobiorców, że warto brać udział w lokalnych inicjatywach. Dbamy o wszystkie aspekty, które mogą wpłynąć na lojalność i zadowolenie klienta. Świadczy o tym chociażby rosnąca sprzedaż w poszczególnych pizzeriach, która w tym roku wzrosła o 30 proc. Przyszły rok będzie jeszcze lepszy. Mamy ambitne plany i dobrze przygotowany koncept, co oznacza tylko dalszy rozwój.
Rozmawiała Magdalena Kurda
ZOBACZ W KATALOGU
Wyróżnione franczyzy
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Nest Bank
Placówki bankowe
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Żabka
Sklepy typu convenience
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
So Coffee
Kawiarnie
Santander
Placówki bankowe
Inne koncepty z branży gastronomia
Am Am Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Bafra Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Berlin Döner Kebap
Restauracje szybkiej obsługi
Bestpresso
Automaty vendingowe do kawy i przekąsek
Beza Krówka Lody Rzemieślnicze
Lodziarnie
Bike Café
Mobilne kawiarnie rowerowe i lodziarnie
BuBu Bubble Tea
Bary z bubble tea
Burger King®
Restauracje szybkiej obsługi
Cafe Słodziak
Kawiarnie
Chinkalnia
Restauracje gruzińskie
Cochise Burger
Burgerownie
Cofix Poland
Kawiarnie
Costa Coffee
Kawiarnie
Cukrem i Solą
Bary/przyczepy z szybkim jedzeniem i kawą
Da Grasso
Pizzerie
DG Restauracje
Restauracje, bary, kawiarnie w wielu formatach
Dobra Pączkarnia
Cukiernie
Domino’s Pizza
Pizzerie
Doskoi
Restauracje japońskie
Express Pizza American Style
Pizzerie
FABBRICA Italian Comfort Food
Restauracje włoskie
Fit Cake
Cukiernie bez cukru, glutenu, laktozy
Fruitisimo
Bary z sokami
Gruby Benek
Pizzerie
Islak Burger
Burgerownie
KawoWiniarnia
Kawiarnie-winiarnie
Koku Sushi
Restauracje sushi
Krowa Mać Burgers
Burgerownie
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Le Pain Quotidien
Piekarnie-restauracje
Lody Bonano
Lodziarnie
Lviv Croissants
Piekarnie typu fast-food z croissantami
Maxipizza
Pizzerie
McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi
Migavka
Restauracje comfort food
Ministerstwo Śledzia i Wódki 2.0
Kluby z alkoholem i przekąskami
Mniami Ice Cream
Przyczepy gastronomiczne z lodami i deserami
Mokra Włoszka
Pizzerie
Mr. Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
New York Pizza Department
Pizzerie
Niewinni Czarodzieje Trzyzero
Restauracje-kluby eventowe
Night Burger
Burgerownie
OJOO
Kawiarnie samoobsługowe
Pączkownia Smak Sprzed Lat
Mobilne cukiernie
PapaGyros
Grecki street food
Pijalnia Wódki i Piwa
Agencje płatnicze
Pijalnie Czekolady E.Wedel
Kawiarnie
Pizza Hut
Pizzerie
Przybij Piątaka
Puby
Sahar Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Sayuri Sushi
Restauracje sushi
So Coffee
Kawiarnie
Stava
Dostawa posiłków i zakupów
Sulaiman Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Sushi Bistro
Restauracje sushi
Sushi Kushi
Restauracje sushi
Sushi Poke Go
Restauracje sushi
SushiRoll Bistro
Restauracje sushi
The Real Pizza Company
Pizzerie
The White Bear Coffee
Kawiarnie
Tibesti 2Go
Pizzerie
T-Pizza
Pizzerie
U Lodziarzy Wytwórnia Lodów Polskich
Lodziarnie
United Chicken
Restauracje szybkiej obsługi
Wendy’s
Restauracje szybkiej obsługi
Willisch
Lodziarnie
ZapieCKanki
Bary z zapiekankami
ŻarWok
Restauracje chińsko-amerykańskie
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...


