Profity z ekologii
– Franczyzobiorca, który sprzeda 15 jednośladów elektrycznych jest w stanie wypracować ponad 5,5 tys. zł netto zysku miesięcznie – mówi Tomasz Przygucki, właściciel TrybEco.
Czym dokładnie zajmuje się marka TrybEco?
Zajmujemy się dostawą pojazdów i ich produkcją dla wypożyczalni, prowadzimy też działalność B2B. Od początku istnienia firmy koncentrowaliśmy się przede wszystkim na dostarczaniu pojazdów dla klientów prywatnych i detalicznych. W pierwszej kolejności skupialiśmy się na budowaniu sieci dealerskiej. W tej chwili mamy ok. 100 dealerów w całej Polsce.
TrybEco odpowiada na potrzeby rozwijającego się ekologicznego rynku transportowego?
Tak. Staraliśmy się połączyć innowacyjność z ekologią. Mając na względzie ochronę środowiska, w 2015 roku podjąłem decyzję o założeniu firmy TrybEco.
TrybEco to nowość na rynku franczyzowym. Jak chcecie rozwijać ten biznes?
Planujemy otworzyć stoiska wyspowe, które nie zabierają dużo miejsca, ale z drugiej strony pozwalają na bardzo dobre wyeksponowanie towaru. My dostarczamy franczyzobiorcy wiedzę o produktach, materiały reklamowe oraz sprzęt ekspozycyjny (cztery rowery albo trzy rowery i hulajnoga oraz skuter). Partner zajmuje się obsługą stoiska samodzielnie lub zatrudnia do pomocy pracownika. Po jego stronie leży również znalezienie odpowiedniego miejsca. Dlatego szukamy osób otwartych, z dobrym podejściem handlowym, które chcą towarzyszyć w budowaniu innowacyjnych i ekologicznych rozwiązań. Jesteśmy gotowi na współpracę z franczyzobiorcami z całej Polski.
Na początku współpracy dajecie sporo swobody franczyzobiorcom?
Projekt jest dopiero w fazie wstępnej, istnieje wiele kwestii, które na początku współpracy z klientem będzie ustalanych indywidualnie. Zarówno marża, jak i sprawy dotyczące sprzedaży sprzętu czy jego wypożyczenia. Jesteśmy otwarci na różne formy współpracy. Zakładam, że mogą się pojawić partnerzy, chętni na współpracę jedynie kilkumiesięczną, ale znajdą się i tacy, którzy będą chcieli zainwestować w stabilny biznes.
Jak wygląda popyt na tego typu usługi?
Rynek jednośladów elektrycznych rozwija się bardzo dynamicznie. W Polce jest to około 300 proc. wzrostu rok do roku. Według badań TNS OBOP za 2018 rok, 75 proc. ankietowanych chciałoby mieć rower elektryczny, a 85 proc. zamieniłoby środki komunikacji miejskiej na rower elektryczny. Widać zatem, że popyt na ekologiczne jednoślady rośnie. Społeczeństwo jest coraz bardziej świadomie i wie, że wybór elektrycznych pojazdów to nie tylko inwestycja w siebie, swoje zdrowie, ale też w ochronę środowiska.
Ile kosztuje sprzęt TrybEco?
Za rower hybrydowy TrybEco klient detaliczny będzie musiał zapłacić od 2,7 tys. zł do 4,9 tys. zł brutto, natomiast za skuter elektryczny od 4,9 tys. zł do 8,9 tys zł brutto. Cena hulajnóg elektrycznych kształtuje się od 1,49 tys. zł do 2,4 tys. zł brutto.
Ile franczyzobiorca jest w stanie zarobić?
Marże handlowe kształtują się na poziomie 15-20 proc. Jak szacujemy, przy sprzedaży 15 sztuk sprzętu franczyzobiorca jest w stanie wypracować ponad 5,5 tys. zł zysku miesięcznie. Natomiast przy sprzedaży 30 sztuk – ponad 16 tys. zł netto miesięcznie.
Rozmawiała: Maryla Pałasz
WIZYTÓWKA MARKI TRYBECO
TrybEco to polska marka rowerów i skuterów elektrycznych.
- 1 jednostka własna;
- 67 jednostek partnerskich;
- od 2,7 tys. zł do 4,9 tys. zł brutto – tyle trzeba zapłacić za rower hybrydowy TrybEco.
ZOBACZ W KATALOGU
AgencjaTlumaczen.pl
Biura tłumaczeń i przygotowanie dokumentów
Citybox24.pl
Magazyny samoobsługowe
epaka.pl
Usługi kurierskie
Extra Services
Przeprowadzki, sprzątanie, naprawy, konserwacja
Fashion Laundromat
Pralnie samoobsługowe
Furgonetka Punkt
Usługi kurierskie
Kobieta i Rozwód
Centra wsparcia w trakcie rozwodu
Mail Boxes Etc.
Usługi kurierskie
Pralnia EBS
Pralnie samoobsługowe
Quick Ride
Wynajem hulajnóg, taksówki i dostawy jedzenia
Ship Center
Usługi kurierskie
Speed Queen
Pralnie samoobsługowe
Upadłości - Ekspert
Oddłużania i obrót nieruchomościami
Wyróżnione franczyzy
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Żabka
Sklepy typu convenience
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Nest Bank
Placówki bankowe
Santander
Placówki bankowe
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
So Coffee
Kawiarnie
Inne koncepty z branży usługi dla konsumentów
AgencjaTlumaczen.pl
Biura tłumaczeń i przygotowanie dokumentów
Citybox24.pl
Magazyny samoobsługowe
epaka.pl
Usługi kurierskie
Extra Services
Przeprowadzki, sprzątanie, naprawy, konserwacja
Fashion Laundromat
Pralnie samoobsługowe
Furgonetka Punkt
Usługi kurierskie
Kobieta i Rozwód
Centra wsparcia w trakcie rozwodu
Mail Boxes Etc.
Usługi kurierskie
Pralnia EBS
Pralnie samoobsługowe
Quick Ride
Wynajem hulajnóg, taksówki i dostawy jedzenia
Ship Center
Usługi kurierskie
Speed Queen
Pralnie samoobsługowe
Upadłości - Ekspert
Oddłużania i obrót nieruchomościami
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...


