Spar odbuduje sieć?

Sklepów ubyło
Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

10 lutego Spar International, Spar Group i Spar Polska podpisały porozumienie, które potwierdza, że południowoafrykański Spar Group jest wyłącznym operatorem marki Spar na terenie Polski. Tym samym zakończył się spór ws. znaku Spar z grupą kapitałową Bać-Pol, która jako Spar Polska do 2019 roku odpowiadała za rozwój supermarketów pod szyldem Spar w Polsce. Z dniem 10 lutego spółka straciła prawo do jego użytkowania.

Tego samego dnia ruszyła strona internetowa spółki Wasz Sklep Spar (spółka zależna The Spar Group Ltd.), na której można znaleźć informacje na temat planów dynamicznego rozwoju sieci w Polsce. W tym celu sieć szuka partnerów biznesowych.

„Priorytetem i głównym celem Wasz Sklep Spar w Polsce jest stworzenie dobrowolnej sieci partnerskiej, w której największą wartością jest budowanie trwałych i uczciwych relacji biznesowych opartych na wspólnym zaufaniu i szacunku. Dlatego Wasz Sklep Spar chciałaby zaprosić wszystkich niezależnych przedsiębiorców zainteresowanych rozpoczęciem współpracy, do dołączenia do wielkiej rodziny SPAR. Wasz Sklep Spar zapewni atrakcyjne premie finansowe dla pierwszych 100 przedsiębiorców, którzy podpiszą umowę o współpracy” – czytamy na stronie internetowej spółki.

Jak powiedział nam Tomasz Syller, dyrektor zarządzający i członek zarządu Wasz Sklep Spar, Spar stawia na luźny system partnerski.
Jesteśmy dobrowolną organizacją handlową. Ludzie należą do Spar, ponieważ chcą – a nie dlatego, że są z nami związani umową. Jeśli są niezadowoleni, to nas opuszczają. To naprawdę jest tak proste. Zapewnia to równowagę w relacjach biznesowych. Wiemy, że naszym zadaniem jest dbanie o wzrost i  rentowność naszych partnerów detalicznych – ponieważ jeśli tego nie zrobimy, pójdą do kogoś innego. W typowym systemie franczyzy jest inaczej. Masz kajdanki, jesteś związany umową prawną i nie możesz nigdzie iść – więc bez względu na to, czy odniesiesz sukces, czy nie, tkwisz i żyjesz w tym. Uważamy, że idea dobrowolnej sieci partnerskiej jest szczególnie kusząca dla detalistów, ponieważ mogą oni do nas dołączyć, korzystać z naszego know how oraz infrastruktury, a jak im się nie spodoba – zawsze mogą się wycofać – mówi Tomasz Syller.

Chętni do wyboru mają trzy koncepty: Eurospar (format supermarketów o powierzchni sprzedaży od 1001 do 3000 m2.), Spar (od 201 do 1000 m2) oraz Spar Express (od 100 do 200 m2). Spar Group w swoim portfelu ma także koncept hipermarketowy Interspar, którego w Polsce wdrażać nie będzie.

Wasz Sklep Spar zakłada, że do sieci Spar rocznie będzie dołączać przynajmniej 50 nowych sklepów. Tym samym w ciągu czterech lat sieć obejmie ponad 400 placówek. Mają one być zaopatrywane z dwóch, a docelowo trzech rozbudowanych centrów dystrybucyjnych w całej Polsce.

Chcemy, aby nasz system logistyczny pozwalał skutecznie i po minimalnych kosztach zaopatrywać wszystkie placówki w całej Polsce. Magazyn w Koninku pod Poznaniem już przestał nam wystarczać. W 2020 roku rozbudujemy sieć o dwa duże centra logistyczne. Przygotowujemy do uruchomienia obiekt w Starych Gnatowicach pod Warszawą. W pasie między Krakowem a Katowicami pracujemy nad lokalizacją trzeciej bazy magazynowo-dystrybucyjnej. Taka infrastruktura pozwoli obsłużyć pięcioletni plan rozwoju sieci, który jawi się bardzo optymistycznie. Założenie 400 sklepów jest według nas umiarkowaną prognozą – mówi Tomasz Syller, dyrektor zarządzający, członek zarządu Wasz Sklep Spar.

Wasz Sklep Spar rozpoczął też współpracę z Omni Global Sourcing Solutions Inc. oraz Daymon Worldwide Inc. Celem współpracy ze strategicznymi partnerami jest pozyskiwanie produktów i wdrażanie marki własnej. W systemie logistycznym sieci jest dostępnych ponad 7,5 tys. produktów od prawie 500 dostawców.

Zgodnie z zapowiedzią, szyld na Spar zmienią też dotychczasowe sklepy sieci Piotr i Paweł, którą Spar Group przejęła w październiku 2019 roku. Obecnie jest ich 66, podczas gdy w 2018 roku było ich 141. Pionierem w tym procesie był supermarket w warszawskim centrum handlowym Blue City, który przeszedł rebranding na Eurospar w listopadzie 2019 roku. Kolejny sklep Spar Group w Polsce uruchomiony zostanie przy ul. Druskienickiej 12 w Poznaniu. Proces rebrandingu Piotra i Pawła ma potrwać maksymalnie 2-3 lata.

Z 250 placówek franczyzowych Spar w Polsce zostało około 130. W kwietniu 2019 roku było ich jeszcze 243, co oznacza, że w kilka miesięcy sieć skurczyła się o ponad 110 placówek.

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200
Author
Anna Smolińska
dziennikarz

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €