Zyski z logistyki

Franczyzobiorca Northgate Logistics nie musi mieć własnej floty samochodów transportowych. Czym więc będzie się zajmował i ile potrzebuje pieniędzy na inwestycję?
Northgate Logistics zajmuje się spedycją międzynarodową i krajową. Firma ma obecnie sieć placówek własnych, które obsługują ponad 8 tys. klientów rocznie w całej Polsce i Europie. Główna siedziba firmy w Polsce mieści się w Pruszczu Gdańskim. Oddziały znajdują się zarówno na północy – w Gdańsku i Gdyni – jak i na południu Polski w Oławie, Ząbkowicach Śląskich i Świdnicy.
– Na rynku franczyzowym jesteśmy od niedawna. Nie możemy jednak narzekać na zainteresowanie naszym system partnerskim – mówi Ewa Kozłowska, specjalista ds. rozwoju sieci partnerskiej Northgate Logistics
Franczyzodawca w ubiegłym roku uczestniczył jako odwiedzający w Targach Franczyza, a w tym roku zdecydował się wystąpić w roli wystawcy. – Nasze stoisko spotkało się ze sporym zainteresowaniem. Potencjalni partnerzy pytali przede wszystkim na czym polega współpraca z nami, czy trzeba posiadać własną flotę i w jakim czasie można uzyskać zwrot z inwestycji. Podczas targów zdobyliśmy wiele kontaktów od zainteresowanych naszym systemem partnerskim – dodaje Ewa Kozłowska.
Franczyzobiorcy Northgate Logisitcs nie muszą inwestować we flotę samochodów transportowych. Powinni natomiast zbudować zespół profesjonalnych handlowców. – Szczególny nacisk kładziemy na kompetencje sprzedażowe partnera oraz umiejętność budowania i zarządzania zespołem. W pozostałych obszarach wsparcie zapewnia centrala Northgate Logistics. Oferta współpracy skierowana jest głównie do osób posiadających wyżej wymienione umiejętności, a znajomość branży TSL (Transport-Spedycja-Logistyka) nie jest wymagana – podkreśla Ewa Kozłowska.
Franczyzobiorca powinien zorganizować biuro i zatrudnić tzw. spedytorów, których zadaniem będzie zdobywanie klientów na usługi spedycyjne, a później znalezienie podwykonwaców (czyli firm transportowych), którzy zajmą się realizacją tych usług.
Na początku współpracy franczyzobiorca przechodzi szkolenia. – Skróciliśmy czas ich trwania z 40 do 20 dni, a co za tym idzie, obniżyliśmy koszty związane z rozpoczęciem działalności placówki partnerskiej – podkreśla Ewa Kozłowska.
Jeszcze przed przystapieniem do szkolenia wstępnego licencjobiorca jest zobowiązany wnieść opłatę wdrożeniową, która teraz wynosi 15 tys. zł. Po pozytywnym ukończeniu szkolenia uiszcza z kolei opłatę licencyjną w wysokości 15 tys. zł. – Dzięki obniżce opłat koszty, które trzeba ponieć na starcie spadły z 50 tys. zł do 30 tys. zł. Partner ma więc teraz szansę na szybszy zwrot zainwestowanych pieniędzy – dodaje Ewa Kozłowska.
Jak zaznacza franczyzodawca, w trakcie trwania współpracy nie są pobierane żadne dodatkowe opłaty.
ZOBACZ W KATALOGU
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Willisch
Lodziarnie

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Alior Bank Partner
Placówki bankowe
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej