W dobrym sąsiedztwie

Szeroki wybór
Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Najnowszy salon drzwi i podłóg Vox został otwarty w połowie listopada w Ostrowcu Świętokrzyskim. Jest połączony z salonem okien, po sąsiedzku działa także sklep z pokryciami dachowymi. Wszystkie należą do jednego właściciela. 
– Zaczynaliśmy od salonu z ofertą pokryć dachowych, dzięki czemu poznaliśmy lokalny rynek i naszych klientów. Kolejnym krokiem było uruchomienie sklepu z oknami. Wtedy też doszliśmy do wniosku, że w naszym mieście brakuje miejsca z ofertą dobrej jakości podłóg i drzwi. Stąd pomysł otwarcia salonu franczyzowego Vox – mówi Damian Gruszka, franczyzobiorca Vox i właściciel pozostałych sklepów. – Dzięki współpracy z marką Vox teraz już nie tylko zapewniamy dach nad głową oraz wysokiej jakości okna, ale także dbamy o bezpieczeństwo i komfort wewnątrz domu. Naszym celem jest zaoferowanie mieszkańcom regionu możliwie szerokiego pakietu rozwiązań, przydatnych podczas prac budowlanych.
W ofercie salonu jest ponad 70 modeli drzwi oraz wybór różnego rodzaju podłóg kilkunastu marek. Podobnie jak w każdym sklepie Vox klienci mogą też liczyć na wsparcie profesjonalnych konsultantów, którzy doradzą podczas wyboru produktów. Firma dysponuje też siecią certyfikowanych ekip montażowych.
Podobne rozwiązanie jak w Ostrowcu – czyli połączenie sklepów z różnym asortymentem z branży wykończeniowej – zastosowano dwa miesiące wcześniej w Nysie. Otwarty tam sklep Vox został połączony z salonem wyposażenia łazienek innej marki.

Marka Vox chce otwierać sklepy w miastach liczących od 50 tys. mieszkańców. Szuka franczyzobiorców z doświadczeniem handlowym, zwłaszcza w branży drzwi, podłóg lub pokrewnej. Lokal na sklep najlepiej znaleźć w sąsiedztwie salonów z podobnym asortymentem: wyposażeniem łazienek, artykułami budowlanymi, wykończeniowymi. Dzięki temu powstają małe branżowe centra handlowe – podobne jak np. w Ostrowcu. Lokal powinien mieć minimum 200 m2 powierzchni ekspozycyjnej i kolejne 50 na magazyn. Przewidywana suma inwestycji to ok. 80 tys. zł. Umowę z franczyzodawca podpisuje się na minimum trzy lata.
Pracownicy salonów przechodzą szkolenia, które przygotowują ich do profesjonalnej obsługi klienta.
– Doradca klienta jest w naszej branży szczególnie istotny. W specjalistycznych salonach bez fachowej pomocy klientowi jest tu niezwykle trudno podjąć właściwą decyzję – tłumaczy Dariusz Hołowaty, dyrektor ds. sprzedaży detalicznej i rozwoju sieci Vox. – Dlatego prowadzimy szereg szkoleń produktowych oraz sprzedażowych, a szczególną wagę przykładamy do rozwoju kompetencji miękkich u doradców i kierowników sklepów.
Jak zapewnia franczyzodawca, z reguły sklepy stają się rentowne po 6-12 miesiącach od otwarcia.

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200
Author
Monika Wojniak-Żyłowska
dziennikarz

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €