W dobrym sąsiedztwie

Najnowszy franczyzobiorca marki Vox ma spore doświadczenie w branży wykończenia wnętrz. Otwierając salon z drzwiami i podłogami uzupełnił ofertę swoich dotychczasowych sklepów.
Najnowszy salon drzwi i podłóg Vox został otwarty w połowie listopada w Ostrowcu Świętokrzyskim. Jest połączony z salonem okien, po sąsiedzku działa także sklep z pokryciami dachowymi. Wszystkie należą do jednego właściciela.
– Zaczynaliśmy od salonu z ofertą pokryć dachowych, dzięki czemu poznaliśmy lokalny rynek i naszych klientów. Kolejnym krokiem było uruchomienie sklepu z oknami. Wtedy też doszliśmy do wniosku, że w naszym mieście brakuje miejsca z ofertą dobrej jakości podłóg i drzwi. Stąd pomysł otwarcia salonu franczyzowego Vox – mówi Damian Gruszka, franczyzobiorca Vox i właściciel pozostałych sklepów. – Dzięki współpracy z marką Vox teraz już nie tylko zapewniamy dach nad głową oraz wysokiej jakości okna, ale także dbamy o bezpieczeństwo i komfort wewnątrz domu. Naszym celem jest zaoferowanie mieszkańcom regionu możliwie szerokiego pakietu rozwiązań, przydatnych podczas prac budowlanych.
W ofercie salonu jest ponad 70 modeli drzwi oraz wybór różnego rodzaju podłóg kilkunastu marek. Podobnie jak w każdym sklepie Vox klienci mogą też liczyć na wsparcie profesjonalnych konsultantów, którzy doradzą podczas wyboru produktów. Firma dysponuje też siecią certyfikowanych ekip montażowych.
Podobne rozwiązanie jak w Ostrowcu – czyli połączenie sklepów z różnym asortymentem z branży wykończeniowej – zastosowano dwa miesiące wcześniej w Nysie. Otwarty tam sklep Vox został połączony z salonem wyposażenia łazienek innej marki.
Marka Vox chce otwierać sklepy w miastach liczących od 50 tys. mieszkańców. Szuka franczyzobiorców z doświadczeniem handlowym, zwłaszcza w branży drzwi, podłóg lub pokrewnej. Lokal na sklep najlepiej znaleźć w sąsiedztwie salonów z podobnym asortymentem: wyposażeniem łazienek, artykułami budowlanymi, wykończeniowymi. Dzięki temu powstają małe branżowe centra handlowe – podobne jak np. w Ostrowcu. Lokal powinien mieć minimum 200 m2 powierzchni ekspozycyjnej i kolejne 50 na magazyn. Przewidywana suma inwestycji to ok. 80 tys. zł. Umowę z franczyzodawca podpisuje się na minimum trzy lata.
Pracownicy salonów przechodzą szkolenia, które przygotowują ich do profesjonalnej obsługi klienta.
– Doradca klienta jest w naszej branży szczególnie istotny. W specjalistycznych salonach bez fachowej pomocy klientowi jest tu niezwykle trudno podjąć właściwą decyzję – tłumaczy Dariusz Hołowaty, dyrektor ds. sprzedaży detalicznej i rozwoju sieci Vox. – Dlatego prowadzimy szereg szkoleń produktowych oraz sprzedażowych, a szczególną wagę przykładamy do rozwoju kompetencji miękkich u doradców i kierowników sklepów.
Jak zapewnia franczyzodawca, z reguły sklepy stają się rentowne po 6-12 miesiącach od otwarcia.
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Willisch
Lodziarnie
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej