Urządzają i zarabiają
– Wzrost wynagrodzeń skłania konsumentów do podnoszenia standardu życia – mówi Paweł Soroka, dyrektor działu wsparcia sprzedaży DDD Dobre Dla Domu.
Jak z perspektywy DDD Dobre Dla Domu wygląda rynek?
Bardzo dobrze. Dane dotyczące budownictwa pokazują, że w okresie styczeń-wrzesień 2019 roku oddano do użytkowania 145,6 tys. mieszkań. To o 12,2 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2018 roku. Z dużą nadzieją można też patrzeć w przyszłość z uwagi na to, że wzrosła również liczba mieszkań, których budowę już rozpoczęto.
Polacy ruszyli po mieszkania?
Nie tylko to. Owszem buduje się więcej mieszkań, bo jest na nie popyt. Ogólny wzrost wynagrodzeń, wzrost pensji minimalnej, budzi naturalną skłonność polskich konsumentów, aby podnosić swój standard życia, a jednym ze sposobów jest inwestycja w dom lub mieszkanie – jego zakup, zmiana na inne lub metamorfoza, czyli po prostu remont. Poprawiająca się kondycja finansowa Polaków ma bezpośredni wpływ na to, jak kupują.
Która grupa klientów przeważa w sklepach DDD – urządzający czy remontujący?
W okresie boomu budowlanego zawsze przeważają klienci urządzający nowe domy i mieszkania. Obecnie te proporcje rozkładają się 65 do 35 proc.
Jak zasobność portfela przekłada się na preferencje klientów?
Polacy z coraz większą atencją podchodzą do urządzania swoich mieszkań lub ich remontów. Chcą, aby ich mieszkanie było ładne i modne, zgodne z najnowszymi trendami promowanymi przez projektantów i architektów wnętrz. Pokazuje nam to wzrosty sprzedażowe w segmencie droższych paneli podłogowych, podłóg drewnianych oraz drzwi. Nasi klienci nie chcą jakiejkolwiek podłogi czy po prostu drzwi. Jeden i drugi element stanowi część większej całości i oczekiwania są coraz wyższe i bardziej konkretne. Poza tym klienci przychodzą już do nas po sam towar. Oni chcą ładnego wnętrza, chcą podnieść swojego życia, a my mamy im w tym pomóc. Między innymi dlatego ok. 70 proc. naszych produktów sprzedajemy z usługą montażu.
Czy rynkowe trendy znajdują odbicie w wynikach salonów DDD?
Zdecydowanie tak. Nasi klienci chcą uzupełnić braki w swoich niedoinwestowanych wcześniej domach i mieszkaniach, co na pewno jest kołem zamachowym dla sprzedaży produktów oferowanych przez sklepy DDD.
Jako sieć specjalistyczna, o drzwiach i podłogach wiemy wszystko. Jesteśmy w stanie zaspokoić potrzeby i aspiracje nawet najbardziej wymagających klientów. Większość właścicieli sklepów DDD Dobre Dla Domu jest bardzo zadowolona z obrotów po III kwartałach 2019 roku. Satysfakcja jest tym wyższa, im bardziej franczyzobiorca zaangażowany jest swój biznes.
Rozmawiał Łukasz Michalak
Wypełnij poniższy formularz kontaktowy, jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji. Informacje zawarte w formularzu zostaną przekazane bezpośrednio do właściela marki Moodo.
ZOBACZ W KATALOGU
Wyróżnione franczyzy
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Nest Bank
Placówki bankowe
Żabka
Sklepy typu convenience
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
So Coffee
Kawiarnie
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Santander
Placówki bankowe
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Inne koncepty z branży dom i ogród
Aflamo
Salony z kominkami
Bricomarché (Grupa Muszkieterów)
Supermarkety dom i ogród
Carré Blanc
Sklepy z ręcznikami i pościelą
Dr Materac
Sklepy z wyposażeniem sypialni
Homla
Sklepy z artykułami wyposażenia wnętrz
Horizon Estate
Biura nieruchomości
Jesion Inwestycje
Urządzanie wnętrz
Komandor
Szafy, garderoby, kuchnie oraz meble na wymiar
Komfort
Sklepy z podłogami i drzwiami
Krishome
Sklepy ze stolarką okienną
PSB Mrówka
Sklepy DIY
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.

