Zdrowa Krowa się zmienia

– Nasz format ewoluuje: nie jesteśmy już burgerownią, ale restauracją – mówi Robert Kuc, franczyzodawca marki Zdrowa Krowa.
Jak się kończy ten rok dla marki Zdrowa Krowa?
Otworzyliśmy w tym roku cztery lokale i dzięki temu mamy już 12 działających placówek. Sądzę, że w 2020 roku osiągniemy liczbę 20 lokali. Jednak najważniejszą zmianą jest fakt, że nasz format ewoluuje – nie jesteśmy już burgerownią, ale restauracją. Zmieniła się aranżacja lokali, meble, kolorystyka, poszerzyliśmy także menu. Mamy np. większą ofertę steków, lunchy, wysokoprocentowych alkoholi. Rozbudowaliśmy kids menu, bo chcemy przyciągnąć rodziny z dziećmi. Dla najmłodszych klientów organizujemy w związku z tym kąciki zabaw w naszych restauracjach.
Rozumiem, że w związku z tym szukacie teraz większych powierzchni na lokale?
Tak, minimalna wielkość to 150 m2, a tak naprawdę rekomendujemy aby lokal miał 200 m2 powierzchni. Chcemy rozwijać nasz koncept już w miastach liczących 30 tys. mieszkańców. W mniejszych miejscowościach naprawdę drzemie duży potencjał. Każdą lokalizację dokładnie sprawdzamy i analizujemy, m.in. pod kątem istniejącej konkurencji, preferencji gastronomicznych mieszkańców, ich możliwości finansowych. Wspieramy franczyzobiorców w negocjacjach wysokości czynszu, w projektach aranżacyjnych, technologicznych.
Jakim budżetem trzeba dysponować, aby otworzyć restaurację Zdrowa Krowa?
Jeżeli mamy do czynienia z lokalem w stanie deweloperskim, to inwestycja wyniesie 250-300 tys. zł brutto. Warto zaznaczyć, że czasem właściciele nieruchomości, którzy wynajmują franczyzobiorcom lokal na restaurację, decydują się partycypować w niektórych kosztach remontowych. Zwłaszcza, jeśli mają do czynienia z doświadczoną i sprawdzoną marką. Jednorazowa opłata za przystąpienie do sieci to 21 tys. zł netto, a miesięczna opłata franczyzowa wynosi 6 proc. od obrotu.
Na jaką pomoc ze strony centrali może liczyć franczyzobiorca?
Wspominałem już o wsparciu przy poszukiwaniach i projektowaniu lokalu, negocjacjach czynszowych. Ale to nie wszystko. Udostępniamy kontakty do dostawców urządzeń gastronomicznych, doradzamy w wyborze odpowiedniego sprzętu, pomagamy w negocjacjach cenowych, kontaktach z sanepidem i innymi instytucjami, ubezpieczycielem, ochroną. Franczyzobiorca razem z personelem przechodzi szkolenia, przygotowujące do prowadzenia restauracji i pracy na poszczególnych stanowiskach. Do jego dyspozycji jest nasz dział marketingu i graficy. Franczyzobiorca przez cały czas jest również pod opieką dedykowanego menadżera regionalnego oraz regionalnego szefa kuchni.
Rozmawiała Monika Wojniak-Żyłowska
ZOBACZ W KATALOGU

Am Am Kebab

Atelier Herosima

Bafra Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem

Berlin Döner Kebap

Beza Krówka Lody rzemieślnicze

Bike Café

Browar Korona

BuBu Bubble Tea

Cafe Słodziak

Candy Pop

Carat Kebab

Chinkalnia

Cochise Burger

Cofix Poland

Crazy Bubble

Cudo Vegan Sushi

Cukiernia Sowa

Cukrem i Solą

Da Grasso

DG Restauracje

Dobra Pączkarnia

Domino’s Pizza

Donuterie

Doskoi

Express Pizza American Style

FABBRICA Italian Comfort Food

Falla

Felix Chicken

Fit Cake

Good Chicken

Gorąco Polecam. Smaki z Piekarni

Grande Pizza

Gruby Benek

Hotdogzna

Japanos

Kashka

Kiss Kim Chi

Koku Sushi

Krowa Mać Burgers

Kurcze Pieczone

Langos

Le Pain Quotidien

Lodolandia & Kołacz

Lody Bonano

Lody Lida

Lviv Croissants

Maxipizza

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Meron

Ministerstwo Śledzia i Wódki

Mniami Ice Cream

Mr. Kebab

New York Hot Dog

New York Pizza Department
Pizzerie

Niewinni Czarodzieje Trzyzero

Night Burger

Pączkownia Smak Sprzed Lat

Pijalnia Wódki i Piwa

Pijalnie Czekolady E.Wedel

Pizza Factory

Pizza Hut

Pizzeria Stopiątka

Prosiak Polski Kebab & Fast Food

Przybij Piątaka

Ramen Shop by Sushi Kushi

Sahar Kebab

Salsiccia Pizzeria Napoletana

Sayuri Sushi

So Coffee

Stava

Steiku Haoss

Subway

Sulaiman Kebab

Sushi Bistro

Sushi Burrito

Sushi Kushi

Sushiroll Bistro – restauracje sushi

Szaszłykowo

Taco Bar

Tawerna Pepe Verde

The White Bear Coffee

Tibesti 2Go

Totti Pizza Rzymska

U Lodziarzy Wytwórnia Lodów Polskich

United Chicken

Wendy’s

Willisch
Lodziarnie

Young Burger

Yum Yum Kebab

ZapieCKanki

Zapiekankarnia – Zapiekanki, Bajgle, Pizza, Pasta

ŻarWok
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Willisch
Lodziarnie

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej