Orlen kupuje stacje w Niemczech
Prawdopodobnie w tym tygodniu zostanie sfinalizowana transakcja kupna przez PKN Orlen 440 stacji benzynowych w Niemczech.
Polski koncern kupi stacje, które obecnie należą do koncernu paliwowego BP - podaje Gazeta Wyborcza. Wartość transakcji jest oszacowana na 250-350 mln. dol. BP pozbywa się części stacji, bo w marcu tego roku kupiło część akcji Veba Oil, które jest właścicielem Arala, największego niemieckiego sprzedawcy detalicznego paliw. Koncern chce się pozbyć się częsci obiektów.
Wstępnie dublujące się stacje podzielono na dwa pakiety. Większy północny – min. okolice Hamburga i Pomorza, który ma kupić PKN, liczy 440 stacji, a mniejszy południowy liczy 370 obiektów. Tym ostatnim jest obecnie zainteresowany wstępnie koncern paliwowy OMV.
Dla PKN kupno sieci stacji byłoby pierwszą poważną inwestycją w Unii Europejskiej.
Więcej:Gazeta Wyborcza, Gospodarka, 10 grudnia 2002, str. 21Wyróżnione franczyzy
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Żabka
Sklepy typu convenience
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Nest Bank
Placówki bankowe
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
So Coffee
Kawiarnie
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Santander
Placówki bankowe
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Biznes na szkle, nie na plastiku
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski,...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.

