Roślinne burgery w kolejnych miastach

Krowarzywa właśnie otwiera swój 14. lokal. Jakie ma plany na kolejny rok?
Najnowszy lokal wegańskiej sieci burgerowni powstał przy ul. Piotrkowskiej w Łodzi. Oprócz niego w tym roku marka uruchomiła też placówki w Bydgoszczy, Poznaniu i Warszawie, a w najbliższych planach ma otwarcie w Szczecinie.
– Konsekwentnie dążymy do otwarcia 20 lokali we wszystkich dużych miastach w Polsce. W 2020 planujemy otworzyć do 5 kolejnych lokalizacji i już w tej chwili jesteśmy największą siecią wegańską na rynku gastronomicznym w tej części Europy – mówi Marcin Suski, menedżer ds. franczyzy Krowarzywa. – Obecnie szukamy partnerów i lokalizacji w Katowicach, Warszawie, Trójmieście, Wrocławiu.
Oferta Krowarzywa przewiduje trzy różne formaty lokali: od małego typu „okienko” z zamówieniami na wynos (może też być to foodtruck), przez niewielki, ale klasyczny lokal z miejscami siedzącymi po dużą, przestronną restaurację z ogródkiem letnim. W zależności od wybranego formatu wymagana powierzchni to od 30 do 130 m2. Generalnie franczyzobiorca sam szuka lokalu, ale licencjodawca może mu w tym pomóc lub ocenić potencjał wybranego miejsca.
– Znalezienie punktu, który będzie w najlepszej możliwej lokalizacji, ale również będzie generował jak najniższe koszty dla franczyzobiorcy jest dużym wyzwaniem – nie ukrywa Marcin Suski.
Minimalna kwota, potrzebna na inwestycję to 80 tys. zł. Opłata wstępna zależy od wielkości lokalu i zaczyna się od 9,9 tys. zł netto.
– W ramach wsparcia, nasi partnerzy mają dostęp do pakietu szkoleń, oprogramowania, projektu lokalu oraz podręcznika operacyjnego, w którym wszystko jest dokładnie i rzetelnie opisane, tak aby nasz partner mógł przejść przez cały etap przygotowania jak najsprawniej – podkreśla Marcin Suski.
– System szkoleń przygotowuje naszych partnerów do prowadzenia działalności biznesowej, ale również pokazuje pracę na każdym stanowisku, podczas bieżącej działalności lokalu, na naszym własnym przykładzie. Dodatkowo, jesteśmy z naszym partnerem w ciągłym kontakcie w trakcie przygotowań do otwarcia. To właśnie kontakt z żywą osobą, a nie z książką jest kluczem do sukcesu naszego i naszych partnerów.
Miesięczna opłata franczyzowa wynosi 5 proc. netto od obrotu (wyjątkiem jest Warszawa, gdzie stała opłata to 7 proc. netto od obrotu). Franczyzodawca twierdzi, że lokale osiągają rentowność w trzecim miesiącu funkcjonowania, natomiast okres zwrotu z inwestycji to ok. 18 miesięcy.
– Coraz więcej osób sięga po produkty roślinne i niekoniecznie jest to związane z radykalną zmianą diety, a raczej z chęcią spróbowania czegoś nowego, ciekawego, zdrowszego – mówi Marcin Suski.
– Bardzo nas to cieszy, ponieważ od samego początku nie chcieliśmy się zamykać tylko w kręgach wegańskich, ale wyjść z naszą ofertą do wszystkich.
ZOBACZ W KATALOGU

Am Am Kebab

Atelier Herosima

Bafra Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem

Berlin Döner Kebap

Beza Krówka Lody rzemieślnicze

Bike Café

Browar Korona

BuBu Bubble Tea

Cafe Słodziak

Candy Pop

Carat Kebab

Chinkalnia

Cochise Burger

Cofix Poland

Crazy Bubble

Cudo Vegan Sushi

Cukiernia Sowa

Cukrem i Solą

Da Grasso

DG Restauracje

Dobra Pączkarnia

Domino’s Pizza

Donuterie

Doskoi

Express Pizza American Style

FABBRICA Italian Comfort Food

Falla

Felix Chicken

Fit Cake

Good Chicken

Gorąco Polecam. Smaki z Piekarni

Grande Pizza

Gruby Benek

Hotdogzna

Japanos

Kashka

Kiss Kim Chi

Koku Sushi

Krowa Mać Burgers

Kurcze Pieczone

Langos

Le Pain Quotidien

Lodolandia & Kołacz

Lody Bonano

Lody Lida

Lviv Croissants

Maxipizza

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Meron

Ministerstwo Śledzia i Wódki

Mniami Ice Cream

Mr. Kebab

New York Hot Dog

New York Pizza Department
Pizzerie

Niewinni Czarodzieje Trzyzero

Night Burger

Pączkownia Smak Sprzed Lat

Pijalnia Wódki i Piwa

Pijalnie Czekolady E.Wedel

Pizza Factory

Pizza Hut

Pizzeria Stopiątka

Prosiak Polski Kebab & Fast Food

Przybij Piątaka

Ramen Shop by Sushi Kushi

Sahar Kebab

Salsiccia Pizzeria Napoletana

Sayuri Sushi

So Coffee

Stava

Steiku Haoss

Subway

Sulaiman Kebab

Sushi Bistro

Sushi Burrito

Sushi Kushi

Sushiroll Bistro – restauracje sushi

Szaszłykowo

Taco Bar

Tawerna Pepe Verde

The White Bear Coffee

Tibesti 2Go

Totti Pizza Rzymska

U Lodziarzy Wytwórnia Lodów Polskich

United Chicken

Wendy’s

Willisch
Lodziarnie

Young Burger

Yum Yum Kebab

ZapieCKanki

Zapiekankarnia – Zapiekanki, Bajgle, Pizza, Pasta

ŻarWok
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Willisch
Lodziarnie

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej