Z roślinnym menu

Lokale w sieci
Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Mihiderka to rodzinna polska marka gastronomiczna, która serwuje wyłącznie kuchnię roślinną. Pierwszy lokal otworzyła w 2015, a dziś ma siedem restauracji własnych i trzy franczyzowe. Trzy lokale otwarto w tym roku: w Katowicach, Krakowie i Tychach.

– Uważamy, że docelowo Mihiderka znalazłaby swoje miejsce w miejscowościach powyżej 50 tys. mieszkańców. Gdyby udało się zrealizować taki rozwój, to wówczas mielibyśmy w Polsce minimum 90 lokali. Jednak to trudne do zaplanowania i zrealizowania z dzisiejszej perspektywy – nie ukrywa Marcin Krysiński, współzałożyciel Mihiderki.

Centrala realizuje cały proces przygotowania lokalu, od znalezienia lokalizacji aż do otwarcia. Restauracje mieszczą się zarówno w galeriach handlowych, jak i przy ulicach. Optymalna powierzchnia w pierwszym przypadku to 60 m2 (plus 10-15 m2 magazynu), a w drugim 80-100 m2. Aranżacją i wyposażeniem zajmuje się franczyzodawca.

Standard z klimatem

– Staramy się trzymać ustalonego standardu, tak aby lokale miały wspólne elementy i klimat. Jednak restauracje nie są i nie muszą być identyczne – mówi Marcin Krysiński. – Franczyzobiorca może na każdym etapie realizacji zgłaszać swoje uwagi i pomagać w przygotowaniu lokalu do otwarcia. Jednak nie chcemy, aby działał na własną rękę.

Franczyzodawca szacuje, że koszt inwestycji to kwota rzędu 160 tys. zł netto. W trakcie, gdy trwają prace w lokalu, licencjobiorca przechodzi szkolenia, w już działających restauracjach marki. Właściciele konceptu nie wymagają od kandydatów na franczyzobiorców doświadczenia w gastronomii, ale mile widziane jest doświadczenie w prowadzeniu działalności gospodarczej. Partner powinien też osobiście angażować się w działalność restauracji.

– Nasz model współpracy jest tak pomyślany, aby franczyzobiorca mógł się skupić na fizycznym prowadzeniu swojego lokalu, czyli obsłudze klienta i pilnowaniu procesów oraz szkoleniu swojego zespołu – podkreśla Marcin Krysiński. – My zajmujemy się resztą. Opracowujemy menu, zapewniamy logistykę, szkolenia, rozwój bazy wiedzy itd.

Mihiderka nie pobiera od franczyzobiorców opłaty za przystąpienie do systemu, a ni opłat miesięcznych. 
– Zamiast nich, proponujemy podział zysku generowanego przez lokal – mówi Marcin Krysiński. – Szczegółowy model współpracy wypracowujemy wraz z kandydatami na franczyzobiorców.

Jak szybko lokal z kuchnią roślinną staje się rentowny?

– Potencjalni kandydaci na franczyzobiorców najczęściej zaczynają rozmowy właśnie od tego pytania. Oczywiście, rozumiemy że to dość kluczowa kwestia, jednak nie chcemy nikogo wprowadzać w błąd zbyt optymistycznymi założeniami czy obietnicami. Analiza dotychczasowych trendów pokazuje, że osiągnięcie progu rentowności może zająć 1 miesiąc, ale też i rok. Takie mamy do tej pory doświadczenia – nie ukrywa Marcin Krysiński.

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200
Author
Monika Wojniak-Żyłowska
dziennikarz

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €