Franczyza na wsi
Grene zmienia wygląd swoich sklepów. Zapewnia też franczyzobiorcom korzystne warunki finansowania inwestycji.
Marka Grene, rozwijająca sieć sklepów z asortymentem rolniczym, zamyka rok z liczbą 166 placówek: 76 własnych i 90 franczyzowych.
– W tym roku otworzyliśmy dziewięć nowych sklepów. Poza tym aż 13 placówek własnych przekazaliśmy do prowadzenia franczyzobiorcom – podkreśla Joanna Poniedziałek, kierownik sprzedaży detalicznej marki Grene. – Proces transformacji sklepów własnych we franczyzowe przeprowadzamy systematycznie i tak też będzie w nadchodzącym roku. Liczymy, że w 2020 roku 15-20 placówek przejdzie w ręce partnerów. Planujemy też podobną liczbę nowych otwarć.
Sklep na nowo podzielony
W kończącym się roku marka zaczęła też zmieniać format swoich sklepów. Do tej pory ok. 70 proc. zajmowała w nich część ekspozycyjna, reszta była przeznaczona na magazyn. Teraz część magazynowa ulega likwidacji i całą powierzchnię zajmuje ekspozycja produktów. Oprócz tego pojawiły się nowe regały, wyposażenie, a produkty są pogrupowane na trzy części: profesjonalną, uniwersalną i promocyjną.
– Systematycznie wprowadzamy te zmiany do naszych sklepów. Wszystkie nowe są otwierane już w nowym formacie. Także własne, które przekazujemy w ręce franczyzobiorców, są już po przebudowie – dodaje Joanna Poniedziałek.
Franczyza na wsi
Grene otwiera otwiera sklepy poza dużymi miastami, w małych i średnich miejscowościach, głównie o charakterze typowo wiejskim. Najważniejsza jest obecność w pobliżu produkcji rolniczej. Dobrze sprawdzają się punkty położone blisko innych sklepów zaopatrzenia rolniczego, stacji kontroli pojazdów, warsztatów samochodowych, marketów budowlanych, stacji benzynowych czy targowisk miejskich. Wielu franczyzobiorców Grene łączy prowadzenie sklepu z innym biznesem okołorolniczym, np. handlem maszynami, paszami, nawozami.
Lokal na sklep powinien mieć minimum 250 m2 na halę sprzedażową, choć – jak podkreśla franczyzodawca – większość placówek ma przynajmniej 350 m2. Przy tej wielkości na wyposażenie trzeba przeznaczyć 200-250 tys. zł, a na zatowarowanie 350-400 tys. zł. Nie trzeba jednak dysponować całą kwota już na starcie.
– Franczyzobiorcom oferujemy długie termin płatności. W przypadku wyposażenia to nawet do trzech lat, a zatowarowania do roku. Oczekujemy przy tym 25 proc. przedpłaty – wyjaśnia Joanna Poniedziałek.
Obowiązki franczyzobiorcy
Jednorazowa opłata wstępna wynosi 20 tys. zł netto. Miesięcznie na marketing licencjobiorca płaci 1 proc. od obrotu. Franczyzobiorca przynajmniej w połowie musi zatowarowywać sklep, korzystając z autoryzowanych źródeł, czyli kupować towar od franczyzodawcy lub wskazanych przez niego dostawców.
– Im więcej towaru kupują z tych źródeł, tym mniejszą wnoszą miesięczną opłatę franczyzową – informuje Joanna Poniedziałek. – Jeśli jest to ponad 80. proc. całego zatowarowania sklepu, opłty franczyzowej nie ma wcale.
Grene szuka licencjobiorców w całej Polsce. Obecnie marce szczególnie zależy na otwarciach w południowej części kraju. Według szacunków franczyzodawcy inwestycja w sklep zwraca się po 2-3 latach działalności.
ZOBACZ W KATALOGU
Aflamo
Salony z kominkami
Bricomarché (Grupa Muszkieterów)
Supermarkety dom i ogród
Carré Blanc
Sklepy z ręcznikami i pościelą
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Dr Materac
Sklepy z wyposażeniem sypialni
Homla
Sklepy z artykułami wyposażenia wnętrz
Horizon Estate
Biura nieruchomości
Jesion Inwestycje
Urządzanie wnętrz
Komandor
Szafy, garderoby, kuchnie oraz meble na wymiar
Komfort
Sklepy z podłogami i drzwiami
Krishome
Sklepy ze stolarką okienną
PSB Mrówka
Sklepy DIY
Wyróżnione franczyzy
Żabka
Sklepy typu convenience
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Nest Bank
Placówki bankowe
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
So Coffee
Kawiarnie
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Santander
Placówki bankowe
Inne koncepty z branży dom i ogród
Aflamo
Salony z kominkami
Bricomarché (Grupa Muszkieterów)
Supermarkety dom i ogród
Carré Blanc
Sklepy z ręcznikami i pościelą
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Dr Materac
Sklepy z wyposażeniem sypialni
Homla
Sklepy z artykułami wyposażenia wnętrz
Horizon Estate
Biura nieruchomości
Jesion Inwestycje
Urządzanie wnętrz
Komandor
Szafy, garderoby, kuchnie oraz meble na wymiar
Komfort
Sklepy z podłogami i drzwiami
Krishome
Sklepy ze stolarką okienną
PSB Mrówka
Sklepy DIY
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.


