Biznes bez cukru

Słodko ale zdrowo
Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Marka Fit Cake powstała w 2016 roku. Dziś pod tym szyldem działa 13 placówek. Twórca konceptu, Rafał Kościuk, określa swój biznes jako "nie-cukiernia", gdyż do produkcji słodyczy nie używa się cukru ani glutenu. Lokal jest połączony z miejscem produkcji, gdzie wytwarza się wszystkie ciasta, torty, batony, przygotowuje desery, śniadania i inne gotowe dania. Do każdego produktu dołączana jest informacja o składzie, kaloryczności oraz rozkład zawartych makroskładników.

 Naszych klientów można podzielić na kilka grup  mówi Rafał Kościuk, właściciel i twórca marki Fit Cake. Pierwsza to osoby z alergiami, chorobami i nietolerancjami pokarmowymi, które tylko u nas bezpiecznie mogą zjeść np. rurkę z kremem. Do drugiej należą ludzie aktywni, dbający o sylwetkę, makroskład posiłków. Trzecia grupa to świadomi rodzice, którzy nasz produkt kupują dla dzieci.

Zarabiają na różne sposoby

Franczyzobiorcy FIt Cake mogą też dystrybuować swoje wypieki poprzez sklepy ze zdrową żywnością czy dostarczać je do siłowni. Franczyzobiorca, który ma już stacjonarną "nie-cukiernię" z zakładem produkcyjnym może też otworzyć dodatkowo wyspę w galerii handlowej dodaje Rafał Kościuk.

"Nie-cukiernie" Fit Cake działają z powodzeniem zarówno w mniejszych miastach, jak np. Skierniewice, a także dużych typu Warszawa. Do uruchomienia Fit Cake przyszły franczyzobiorca będzie potrzebował lokalu o wielkości ok. 70 m2, najlepiej w centrum miasta, z dostępem do parkingu. Wysokość inwestycji franczyzodawca szacuje na ok. 1 tys. zł z 1 m2 lokalu. Opłata za przystąpienie do sieci wynosi 30 tys. zł.

Biznes dla każdego

Licencjodawca zapewnia pomoc w projektowaniu lokalu, w przygotowaniu potrzebnej dokumentacji i odbiorze, zapewnia plan akcji marketingowej przed otwarciem oraz kampanie promocyjne przez cały czas trwania współpracy. Franczyzobiorcy przechodzą szkolenia, dostają receptury wszystkich pozycji z menu, ich dokładny skład, opis tego jak duże powinny być porcje, jak dekorować ciasta i torty  itd. Otrzymują również listę produktów, z jakich powinni korzystać. Franczyzobiorca nie ma obowiązku kupować produktów od centrali, korzysta jedynie ze wsparcia przy wyborze półproduktów nabywanych lokalnie lub centralnie

 Nie trzeba być wykwalifikowanym cukiernikiem, aby otworzyć naszą cukiernię – podkreśla Rafał Kościuk. Ciasta robi się według prostych receptur. To naprawdę biznes dla każdego, można go np. poprowadzić rodzinnie.

Miesięczna opłata franczyzowa wynosi 500 zł. W zamian franczyzobiorca otrzymuje m.in. dostęp do stale dodawanych nowych przepisów i produktów. Licencjodawca zapewnia, że biznes jest rentowny od pierwszego miesiąca działalności.

Fit Cake chce się rozwijać w Polsce i za granicą. Marka szuka masterfranczyzobiorców m.in. w Irlandii, Szwajcarii, we Włoszech oraz w Turcji.

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €