Spaghetti międzykontynentalnie

Otwarcia w Kalifornii i Dubaju – ten rok sieć Makarun Spaghetti and Salad może zaliczyć do udanych. Dla franczyzobiorców przygotowała też nowe możliwości współpracy.
Obecnie pod szyldem Makaruna działa 30 lokali. W tym roku powstało w sumie 13: 11 w Polsce i dwa za granicą. W październiku ruszył nowy Makarun w Kalifornii, a na początku grudnia w Dubaju.
– W kraju chcielibyśmy utrzymać dotychczasowy rozwój i w przyszłym roku uruchomić minimum 10 nowych punktów franczyzowych w Polsce oraz minimum 6 kolejnych lokalizacji własnych Makaruna w Krakowie – zapowiada Przemysław Tymczyszyn, współwłaściciel sieci Makarun Spaghetti and Salad. – Natomiast rozwój zagraniczny, zwłaszcza w Dubaju, Kalifornii oraz Algierii (bo na ten rynek marka też wkrótce wchodzi – przyp. red.) w dużej mierze zależy od tego, jak nasi tamtejsi partnerzy będą realizować swoje zobowiązania, wynikajace z umowy masterfranczyzy.
Z wyspy też można
Ostatnio sporo Makarunów otworzyło się w galeriach handlowych. Inne zalecane lokalizacje to biurowce oraz okolice deptaków, centrów miast czy dworców kolejowych (marka ma streetfoodowe korzenie). W przypadku spaghetterii „przy ulicy” najważniejsze jest duże natężenie ruchu pieszych, bliskość biur, szkół, przystanków i uczelni.
– Najlepsze są większe ośrodki miejskie, ale nie wykluczamy mniejszych miejscowości, które mogą wspierać swoją sprzedaż dzięki dowozom na całe miasto – mówi Przemysław Tymczyszyn. – W naszym zainteresowaniu na przyszły rok są Wrocław, Warszawa, a także północny zachód kraju: Trójmiasto, Szczecin, Zielona Góra.
W ofercie franczyzowej Makaruna dostępne są różne formaty prowadzenia biznesu. Pierwszy to tradycyjna spaghetteria (samodzielną albo w food courcie). Jest też wersja mobilna, czyli food truck. W tym roku marka opracowała też bardziej budżetowe rozwiązanie, czyli gotowe pawilony, które można postawić w wybranym miejscu, np. przy dworcach, stacjach metra, ruchliwych centrach handlowych. Ostatni format, który wprowadzono do oferty to wyspa handlowa, o powierzchni od 10 m2.
– W ten sposób chcemy pozyskać najatrakcyjniejszych miejscówki w centrach handlowych i biurowcach. Wyspę, zajmującą zaledwie 10 m2 da się w zasadzie postawić wszędzie. Mała powierzchnia oznacza oczywiście korzystny cenowo czynsz – przekonuje Przemysław Tymczyszyn.
W przypadku poszukiwania lokali w galeriach handlowych i biurowcach to zwykle franczyzodawca kontaktuje się z właścicielami i zarządcami budynków. Natomiast franczyzobiorcy są odpowiedzialni za znalezienie miejsca na spaghetterie w lokalizacjach przyulicznych.
Ile na start?
Minimalna kwota inwestycji w Makaruna to ok. 100 tys. zł w przypadku food trucka w leasingu lub pawilonu gastronomicznego. Inwestycja w lokal to zazwyczaj od 160 do 240 tys. zł. Wstępna opłata licencyjna wynosi 16 tys. zł, miesięczna opłata franczyzowa 800 zł plus 4 proc. od obrotu, a opłata marketingowa 333 zł miesięcznie.
– Franczyzobiorcy uzyskują pomoc w oszacowaniu kosztów adaptacji oraz projekt aranżacji wnętrza. Mają wsparcie w kwestiach formalnych, przygotowaniu dokumentów, pozwoleń itd. Mogą skorzystać z aplikacji i rozwiązań informatycznych proponowanych przez sieć. Przechodzą cykl szkoleń z zakresu przygotowania potraw, rekrutacji i obsługi klientów – wylicza Przemysław Tymczyszyn. – Całe know-how otrzymują w skondensowanej formie w podręczniku operacyjnym. Mogą liczyć na wsparcie marketingowe oraz merytoryczne. Jesteśmy do dyspozycji w sytuacjach kryzysowych, kiedy trzeba na bieżąco rozwiązywać pojawiające się problemy.
ZOBACZ W KATALOGU

Am Am Kebab

Atelier Herosima

Bafra Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem

Berlin Döner Kebap

Beza Krówka Lody rzemieślnicze

Bike Café

Browar Korona

BuBu Bubble Tea

Cafe Słodziak

Candy Pop

Carat Kebab

Chinkalnia

Cochise Burger

Cofix Poland

Crazy Bubble

Cudo Vegan Sushi

Cukiernia Sowa

Cukrem i Solą

Da Grasso

DG Restauracje

Dobra Pączkarnia

Domino’s Pizza

Donuterie

Doskoi

Express Pizza American Style

FABBRICA Italian Comfort Food

Falla

Felix Chicken

Fit Cake

Good Chicken

Gorąco Polecam. Smaki z Piekarni

Grande Pizza

Gruby Benek

Hotdogzna

Japanos

Kashka

Kiss Kim Chi

Koku Sushi

Krowa Mać Burgers

Kurcze Pieczone

Langos

Le Pain Quotidien

Lodolandia & Kołacz

Lody Bonano

Lody Lida

Lviv Croissants

Maxipizza

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Meron

Ministerstwo Śledzia i Wódki

Mniami Ice Cream

Mr. Kebab

New York Hot Dog

New York Pizza Department
Pizzerie

Niewinni Czarodzieje Trzyzero

Night Burger

Pączkownia Smak Sprzed Lat

Pijalnia Wódki i Piwa

Pijalnie Czekolady E.Wedel

Pizza Factory

Pizza Hut

Pizzeria Stopiątka

Prosiak Polski Kebab & Fast Food

Przybij Piątaka

Ramen Shop by Sushi Kushi

Sahar Kebab

Salsiccia Pizzeria Napoletana

Sayuri Sushi

So Coffee

Stava

Steiku Haoss

Subway

Sulaiman Kebab

Sushi Bistro

Sushi Burrito

Sushi Kushi

Sushiroll Bistro – restauracje sushi

Szaszłykowo

Taco Bar

Tawerna Pepe Verde

The White Bear Coffee

Tibesti 2Go

Totti Pizza Rzymska

U Lodziarzy Wytwórnia Lodów Polskich

United Chicken

Wendy’s

Willisch
Lodziarnie

Young Burger

Yum Yum Kebab

ZapieCKanki

Zapiekankarnia – Zapiekanki, Bajgle, Pizza, Pasta

ŻarWok
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Willisch
Lodziarnie

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Alior Bank Partner
Placówki bankowe
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej