Wakacje w sieci

Szyld dla każdego
Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Sieć Wakacje.pl zarządza obecnie już blisko 380 stacjonarnymi biurami podróży. Na rynkowego giganta wyrosła m.in. dzięki przejęciom konkurencyjnych marek: najpierw My Travel, a w tym roku Wakacyjnego Świata. Teraz nadal rozwijane są wszystkie trzy brandy.
– Marki i placówki są lokowane tak, aby się wzajemnie nie kanibalizowały. Co do zasady, salony Wakacje.pl otwieramy przeważnie w miastach liczących powyżej 40 tys. mieszkańców, jednak nie zawsze jest to warunek konieczny. Rozpatrujemy każdy wniosek i za każdym razem oceniamy potencjał sprzedażowy danej lokalizacji – mówi Przemysław Ciesielski, dyrektor ds. rozwoju sieci Wakacje.pl. – Mamy salony Wakacje.pl w dużych i średnich miastach, ale też w niewielkich miejscowościach, np. Osielsku czy Podkowie Leśnej. Stawiamy na lokalizacje w centrach miast, przy ruchliwych ulicach i w centrach handlowych. Z kolei marki My Travel i Wakacyjny Świat mają większą reprezentację również w mniejszych miejscowościach.
Do sieci dołączają zarówno już funkcjonujące biura podróży, które chcą zmienić szyld na bardziej rozpoznawalny, jak i dopiero powstające. Franczyzodawca nie wymaga od kandydatów doświadczenia w branży. Warunkiem jest jednak, aby do pracy w placówce zatrudnili sprzedawców z doświadczeniem w turystyce.

Urządzić salon

Na inwestycję potrzeba ok. 30 tys. zł. To koszt aranżacji i wyposażenia biura oraz opłaty licencyjnej.
– Rozróżniamy trzy typy salonów. Najbardziej powszechny to klasyczny lokal usługowy, samodzielny lub w galerii handlowej. Jego optymalna wielkość to 20 m2 wyjaśnia Przemysław Ciesielski. – W galeriach handlowych nasi franczyzobiorcy prowadzą również wyspy handlowe w pasażach, a także pawilony na zewnątrz galerii. Każdy z tych formatów aranżowany jest zgodnie z projektem, który pozwala zachować spójność całej sieci: odpowiednią kolorystykę, meble, oświetlenie czy ekspozytory.
Franczyzobiorca może liczyć na pomoc m.in. w znalezieniu lokalizacji, stworzeniu projektu biura, działaniach marketingowych i PR na rynku lokalnym, w promocji marki w mediach ogólnopolskich oraz opiekę kierowników regionalnych i wsparcie helpdesku. Uzyskuje też dostęp do oferty kilkudziesięciu touroperatorów, do systemów CRM, pakiet szkoleń sprzedażowych, produktowych i marketingowych. Szkolenia są również prowadzone w trakcie trwania współpracy. Marka nie pobiera od franczyzobiorców żadnych opłat miesięcznych.

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200
Author
Monika Wojniak-Żyłowska
dziennikarz

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €