Zarabiamy na szyciu garniturów na miarę

Bułgarska marka Brutale szuka franczyzobiorców w Polsce. Ile trzeba mieć pieniędzy na inwestycję?
In this article you will learn
- Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
- Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
- Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
- The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Bułgarska marka Brutale specjalizuje się w szyciu garniturów i koszul na miarę.
– Nasze produkty są wytwarzane przez profesjonalnych krawców z Unii Europejskiej, którzy mają ponad 10-letnie doświadczenie w branży. Mężczyzna, który dba o swój wygląd zdaje sobie sprawę z tego, że nic nie może się równać z dobrze skrojonym garniturem – zapewnia Nikolay Kostadinov, specjalista ds. kontaktu z franczyzobiorcami Brutale. – Olbrzymią wagę przywiązujemy do jakości, która narzuca również dość wysoką cenę. Używamy wyłącznie włoskich materiałów, dlatego cena garniturów Brutale wynosi od 5 do 7 tys. zł – dodaje Nikolay Kostadinov.
Smykałka do mody
Marka Brutale poza Bułgarią ma ambicje rozwoju sieci również w innych krajach Europy. Obecnie działa również w Londynie oraz Mediolanie. Niedawno postanowiła rozwinąć sieć franczyzową na polskim rynku.
– Jeśli mamy szczegółowo scharakteryzować klientów marki Brutale, to są to mężczyźni, którzy noszą garnitur na co dzień: biznesmeni, architekci, prawnicy, urzędnicy, politycy, bankierzy, pracownicy korporacji itp. A w Polsce te grupy zawodowe są bardzo liczne – tłumaczy Nikolay Kostadinov.
A jakie konkretne wymagania stawia franczyzodawca przyszłym partnerom? Jak podkreśla Nikolay Kostadinov, odpowiednimi kandydatami do współpracy z marką są osoby zainteresowane modą.
– Doświadczenie w krawiectwie nie jest konieczne. Dużą uwagę przywiązujemy natomiast do umiejętności sprzedażowych – tłumaczy Nikolay Kostadinov.
Zadaniem franczyzobiorcy jest bowiem zachęcenie klienta do kupna koszuli czy garnituru i pobranie miary. Wykonaniem zlecenia zajmuje się już centrala firmy w Bułgarii. Po mniej więcej czterech tygodniach gotowy garnitur lub koszula trafiają do klienta w Polsce.
Obsługi klientów i przyjmowania zleceń franczyzobiorcy będą mogli nauczyć się w trakcie szkolenia. –Zdajemy sobie sprawę, że działamy na konkurencyjnym rynku, ale nie obawiamy się tego, ponieważ mamy duże doświadczenie w marketingu. Partnerzy zostaną przeszkoleni w zakresie sprzedaży i promocji. Na każdym etapie będziemy im doradzać, jak być bardziej widocznym na lokalnym rynku – mówi Kostadinov.
Pieniądze na biznes
Brutale nie wymaga od swoich franczyzobiorców otwarcia sklepu lub atelier. Franczyzobiorcy mogą umawiać się na indywidualne spotkania w domu klienta lub innym dogodnym dla niego miejscu. Partnerzy marki Brutale mogą świadczyć usługi z zakresu tylko szycia garniturów lub dodatkowo koszul na miarę. Koszt inwestycji zaczyna się od 20 tys. euro (86 tys. zł), jeśli franczyzobiorca zdecyduje się sprzedawać tylko garnitury. Nieco więcej – 25 tys. euro (107,5 tys zł) – trzeba przeznaczyć na inwestycję, gdy w ofercie znajdą się dodatkowo niestandardowe koszule.
– Kwoty te pokrywają wszystkie koszty opłat franczyzowych, próbek materiałów na garnitury i szkoleń. Z naszej strony nie ma żadnych innych ukrytych kosztów, a franczyzobiorcy nie będą musieli płacić stałych opłat miesięcznych, ani opłat marketingowych – wyjaśnia Kostadinov.
Jak zapewnia franczyzodawca, model biznesowy Brutale jest dochodowy, ale franczyzobiorca musi pracować zgodnie z wytycznymi marki.
– Okres zwrotu z inwestycji zależy od kilku czynników: inwestycji początkowej, kosztów eksploatacji i obrotów. Nasz model biznesowy jest opłacalny, ale franczyzobiorcy powinni starać się przestrzegać zalecanych przez nas wytycznych – zauważa Kostadinov.
Brutale chce się rozwijać przede wszystkim w dużych miastach, w których na tego typu usługi jest zapotrzebowanie.
Main conclusions
- Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
- The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
- With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
- Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
See in catalogue

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Featured franchises

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
News

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...