Inwestycja w ubezpieczenia
Viviamo Ubezpieczamy działa na rynku od 20 lat. Jakie wymagania musi spełniać przyszły franczyzobiorca?
Franczyzobiorcy Viviamo zajmują się sprzedażą produktów ubezpieczeniowych dla osób fizycznych i i firm.
– Działamy na rynku od 20 lat. Sieć franczyzową rozwijamy od 2013 roku. W 2019 ruszyliśmy mocno z miejsca, jeśli chodzi o rozwój placówek licencyjnych. Obecnie mamy trzy oddziały własne i 37 franczyzowych. Takiej dynamiki spodziewamy się również w roku 2020. Mamy zamiar otworzyć kolejnych 13 placówek – mówi Rafał Walczak, odpowiedzialny za rozwój sieci biur Viviamo Ubezpieczamy. - Ale minione miesiące to nie tylko rozwój sieci, to również inwestycja w nowe technologie. W ubiegłym roku wprowadziliśmy także własną porównywarkę ubezpieczeń.
Koszty na start
Opłata za przystąpienie do sieci Viviamo wynosi 2 tys. zł. Oprócz tego franczyzobiorca musi dysponować kapitałem na przygotowanie lokalu. Licencjodawca szacuje, że inwestycja powinna zamknąć się w kwocie 10 tys. zł. Większość kosztów związanych z wystrojem biura i jego oznakowanie centrala bierze na siebie. Koncept nie pobiera także od franczyzobiorców żadnych miesięcznych opłat i nie narzuca planów sprzedaży.
– Chcemy pomagać w rozwoju biznesu i zarabiamy tylko wtedy, gdy zarabia franczyzobiorca – dodaje Rafał Walczak.
Franczyzodawca zapewnia szkolenia, które prowadzą regionalni dyrektorzy oraz menadżerowie z towarzystw ubezpieczeniowych.
– Partner otrzymuje także wsparcie merytoryczne od mobilnych dyrektorów, którzy są przydzieleni do różnych województw. Pomocą służy również call center, które jest dedykowane naszym agentom – podkreśla Rafał Walczak.
Przez cały czas trwania współpracy franczyzodawca wspiera partnerów marketingowo, m.in. poprzez pomoc w organizacji eventów i lokalnych działań reklamujących biuro.
Na czym zarabia franczyzobiorca?
Partnerzy Viviamo zarabiają na prowizji od sprzedanych produktów ubezpieczeniowych. Biorą też udział w programach lojalnościowych, a także promocjach i konkursach, wspierających w osiągnięciu wyższego poziomu sprzedaży. Partner nie musi mieć doświadczenia w branży, ale - jak podkreśla franczyzodawca - wiedza na temat rynku pozwoli szybciej zarabiać.
– Jeśli zaczynamy od zera, musimy mieć czas na zapoznanie się z biznesem i pozyskaniem nowych klientów. A to zajmuje trochę czasu – tłumaczy Rafał Walczak. – Jeśli natomiast potencjalny franczyzobiorca wywodzi się z branży ubezpieczeniowej, to zwrot z inwestycji może uzyskać już na samym początku współpracy z Viviamo.
W przypadku partnerów, którzy dopiero rozpoczynają przygodę z branżą ubezpieczeniową, inwestycja we franczyzę powinna zwrócić się między pierwszym a drugim rokiem działalności.
– Jest to oczywiście zależne od pomysłu na pozyskanie klienta, zaangażowania franczyzobiorcy oraz specyfiki lokalnego rynku – dodaje Rafał Walczak.
WIZYTÓWKA AGENCJI UBEZPIECZENIOWEJ VIVIAMO
Viviamo to ogólnopolska sieć biur, która zapewnia klientom dostęp do oferty 30 towarzystw ubezpieczeniowych.
- 37 placówek fracznyzowych
- 3 placówki własne
- minimalna kwota inwestycji 2 tys zł.
Wyróżnione franczyzy
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Nest Bank
Placówki bankowe
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Żabka
Sklepy typu convenience
So Coffee
Kawiarnie
Santander
Placówki bankowe
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Subskrybuj magazyn pomysłów na biznes
Rozważasz otwarcie firmy? Zrób sobie prezent na święta i zasubskrybuj magazyn "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się...
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...

