Oczekiwana zmiana barw
To nie róż, to magenta – mówi o nowych barwach swojego biznesu Karolina Kaczmarek, franczyzobiorczyni Eurobanku, która od listopada działa pod marką Banku Millennium.
Karolina Kaczmarek była franczyzobiorczynią Eurobanku przez cztery lata. Swoją pierwszą placówkę uruchomiła w Łomiankach w listopadzie 2015 roku, drugą w styczniu 2017 w Markach. Współpraca układała się bardzo dobrze, kiedy w połowie 2018 roku pojawiły się pierwsze informacje o możliwym przejęciu banku.
– Dla partnera bankowego wiadomość o fuzji to najczęściej lęk przed nieznanym – mówi franczyzobiorczyni. – Najbardziej baliśmy się, że przejmie nas bank, który ma już sieć partnerską, i część lokalizacji się pokryje, co dla wielu z nas oznaczałoby wypowiedzenie umowy. Dlatego z niemałą ulgą przyjęłam wiadomość, że to Bank Millennium przejmie Eurobank.
Nie taka fuzja straszna…
Franczyzobiorczyni wspomina, że w okresie łączenia banków praca w jej placówce w zasadzie się nie zmieniła. Każdy robił swoje: centrale uzgadniały szczegóły fuzji, czekały na zgody UOKiK i KNF, ona zaś realizowała plany i rozwijała swój biznes. Dla Karoliny Kaczmarek (oraz innych partnerów Eurobanku) kluczowym momentem fuzji był weekend 9-10 listopada. W ciągu tych dwóch dni w oddziałach i placówkach partnerskich Eurobanku pojawiła się kompletna wizualizacja Banku Millennium. W pierwszy roboczy dzień po weekendzie wszystkie te lokalizacje rozpoczęły działalność operacyjną w systemie informatycznym Banku Millennium. Prace rebrandingowe w sieci franczyzowej samodzielnie przeprowadzili partnerzy, według wskazówek centrali i przy użyciu materiałów otrzymanych od nowego właściciela. Proces współfinansował Bank Millennium.
Franczyzobiorczyni zajęła się odświeżeniem lokali, montażem frontów mebli w nowych barwach oraz nowej wizualizacji na zewnątrz i wewnątrz placówek. Wszystkie te elementy dostarczył jej (oraz innym franczyzobiorcom) Bank Millennium.
– W sobotę zajęliśmy się placówką w Łomiankach, a w niedzielę tą w Markach. To była znakomicie zaplanowana i przeprowadzona operacja, do której zostaliśmy szczegółowo przygotowani – mówi Karolina Kaczmarek. – Otrzymaliśmy niezbędne materiały oraz instrukcje. Odpowiednio wcześniej wszyscy przeszliśmy szkolenia produktowe, sprzedażowe oraz szkolenie z obsługi systemu bankowego. Zostaliśmy też przeszkoleni w zakresie obsługi klienta – zarówno dawnego klienta Eurobanku, jak i klienta Banku Millennium.
W ramach wsparcia franczyzobiorcy otrzymali kontakty do pracowników oddziałów i centrali Banku Millennium.
– W razie potrzeby my również będziemy telefonicznie wspierać pracowników Banku Millennium w obsłudze klientów Eurobanku, posiadających produkty sprzed fuzji – mówi franczyzobiorczyni.
Start w nowych barwach
We wtorek, 12 listopada, oba oddziały Karoliny Kaczmarek ruszyły już w nowych barwach Banku Millennium. Łomianki i Marki to dwie z około dwustu nowych miejscowości, w których po fuzji po raz pierwszy pojawiło się logo Banku Millennium. W większości znajdują się w mniejszych miejscowościach, gdyż na takie lokalizacje stawiał Eurobank w rozwoju swojej franczyzy.
Dotychczasowi klienci Karoliny Kaczmarek otrzymają dostęp do pełnej oferty produktów i usług Banku Millennium. Jednocześnie, mogą korzystać ze swoich obecnych produktów, które będą utrzymane w systemie Banku Millennium. Kilka dni po połączeniu operacyjnym obu banków ruszyła kampania wizerunkowa, nawiązująca do połączenia banków. W reklamie występują Piotr Adamczyk, który przez wiele lat pojawiał się w reklamach Eurobanku, oraz Radek Kotarski, występujący w spotach Millennium.
Zapytana o pierwsze reakcje klientów, franczyzobiorczyni mówi, że pozytywnie przyjmują oni nowy brand, choć z sentymentem wspominają Eurobank. Dodaje też, że od pierwszych godzin po rebrandingu w jej placówce zaczęli się pojawiać klienci Banku Millennium.
– Byłam mile zaskoczona, że pierwszego dnia pracy pod nowym logo poznałam tylu nowych ludzi. Szczególnie przyjemna była świadomość, że wszyscy to moi klienci – mówi franczyzobiorczyni. Dodaje, że z jej perspektywy to ogromna zaleta połączenia.
Powodem do zadowolenia, według Karoliny Kaczmarek, jest również fakt, że nowy właściciel korzysta z doświadczeń przejętego banku i wdrożył w swoim systemie sprawdzone w Eurobanku rozwiązania.
– Bardzo cieszy możliwość przejęcia z Eurobanku procesu szybkiego uruchomienia kredytu gotówkowego. Zgodnie z tym mechanizmem, doradca, wspomagany systemem, samodzielnie przeprowadza wniosek klienta przez proces kredytowy. Krótko mówiąc, jeśli system na to pozwala, doradca może podpisać z klientem umowę praktycznie od ręki.
Z punktu widzenia franczyzobiorcy, Karolina Kaczmarek pozytywnie ocenia proces zmiany. Dodaje, że czeka jeszcze na nową umowę partnerską z nowymi warunkami współpracy, ale mówi, że jest dobrej myśli.
Wyróżnione franczyzy
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Nest Bank
Placówki bankowe
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Żabka
Sklepy typu convenience
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
So Coffee
Kawiarnie
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Santander
Placówki bankowe
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Inne koncepty z branży finanse i bankowość
Alior Bank Partner
Placówki bankowe
Bank Pekao S.A.
Placówki bankowe
DG - Inwest Broker Finansowy
Leasing, kredyty, faktoring
Dom Ubezpieczeniowy Spectrum
Multiagencje ubezpieczeniowe
Eurofinance
Multiagencje ubezpieczeniowe
Extrakantor.pl
Kantory wymiany walut
Generali
Agencje ubezpieczeniowe
Millennium Bank
Placówki bankowe
Monetia
Agencje płatnicze
Nest Bank
Placówki bankowe
PKO Bank Polski S.A.
Placówki bankowe
Quark Kantory Bitcoin
Kantory wymiany kryptowalut
Santander
Placówki bankowe
Santander Consumer Bank
Placówki bankowe
VeloBank
Placówki bankowe
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...


