Lodziarnie przez cały rok

Mobilność na fali
Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

W poprzednim sezonie pod szyldem „u Lodziarzy” działało blisko 100 lodziarni. Jak podkreśla franczyzodawca, dużą popularnością cieszyły się szczególnie formaty mobilne (stylizowane riksze i ice-trucki). Można je było spotkać w 24 miastach.
Riksze świetnie sprawdzają się przy sprzedaży w parkach, na deptakach czy w centrach miast. Umożliwiają także zmianę lokalizacji w dowolnym momencie. Ale to nie wszystko. Wielu naszych franczyzobiorców wykorzystuje je nie tylko wiosną czy latem, ale również w innych porach roku, jako atrakcje podczas eventów, imprez firmowych czy wesel – mówi Paulina Daniłowicz, manager rozwoju sieci „u Lodziarzy”.

Przez cały rok

W nadchodzącym roku sieć zamierza nadal intensywnie poszerzać swoją mobilną flotę. Ale to nie jedyne plany. Dla obecnych i przyszłych partnerów przygotowuje także sporą zmianę w modelach współpracy – sprzedaż całoroczną. W tym celu opracowuje specjalne zimowe menu.
– Sprzedaż całoroczna nie jest niczym nowym w naszej sieci. Stacjonarne lodziarnie z częścią kawiarnianą lub wyspy w galeriach handlowych z powodzeniem mogą funkcjonować także w okresie jesienno-zimowym – tłumaczy Paulina Daniłowicz. – Z naszych obserwacji wynika jednak, że aby lodziarnia sprawnie działała w chłodniejszych miesiącach, powinna oferować specjalne menu, w którym lody są jedynie dodatkiem do kaw, deserów czy ciast. Obecnie trwają prace nad przygotowaniem tych zimowych propozycji. Wśród nich pojawią się karmelitki, czyli minigofry w rożku, gofry piernikowe (idealne nie tylko na święta) czy minipączki z dziurką. Deserów tych można już spróbować w niektórych punktach, np. w Białymstoku.

Format do wyboru

Franczyzobiorca Wytwórni Lodów Polskich „u Lodziarzy” ma do wyboru dwa modele lodziarni stacjonarnej, kilka możliwości współpracy mobilnej, albo otwarcie wyspy w galerii handlowej. Najdroższym rozwiązaniem jest lodziarnia połączona z wytwórnią, gdzie lody produkowane są na miejscu – to koszt w granicach 100 tys. zł netto. Koszt adaptacji lodziarni stacjonarnej (bez produkcji) wynosi ok. 25 tys. zł netto. Rikszę można wynająć już za 6 tys. zł netto. Natomiast inwestycja w wyspę lodową to wydatek od 20 tys zł netto. Nie ma opłaty za przystąpienie do sieci. Wysokość opłaty franczyzowej różni się w zależności od formatu. W przypadku lodziarni stacjonarnej wynosi 800 zł netto miesięcznie i jest płatna przez 6 miesięcy (kwiecień-wrzesień). Punkt mobilny wiąże się z kosztem 500 zł netto miesięcznie. Należność za wyspę lodową to wydatek rzędu 600 zł netto, przez cały rok. 
– Franczyza lodowa to biznes, w którym istnieje możliwość uzyskania bardzo szybkiego zwrotu z inwestycji. Wielu naszych partnerów osiąga go już po pierwszym sezonie, czyli zaledwie kilku miesiącach działalności – zapewnia Paulina Daniłowicz.

Wsparcie dla partnerów

Franczyzobiorcy „u Lodziarzy” mogą liczyć na wsparcie ze strony licencjodawcy, które obejmuje m.in. przekazanie wiedzy z zakresu zarządzania biznesem, sprzedaży lodów, obsługi klientów, prowadzania akcji marketingowych. 
– Dla osób, które zdecydują się na własną wytwórnię, oferujemy także specjalny autorski kurs, po którym będą mogły samodzielnie produkować lody – dodaje Paulina Daniłowicz. – Nasza pomoc obejmuje także indywidualny plan zagospodarowania lokalu, projekt reklamy zewnętrznej, wsparcie marketingowe, centralne zaopatrzenie i stałe dostawy.
W tym roku marka chce także kontynuować rozwijanie swojej aplikacji mobilnej, która zadebiutowała wiosną. W przeciągu kilku pierwszych miesięcy działalności skorzystało z niej 19 tys. użytkowników, którzy zrealizowali ponad 23 tysiące kuponów promocyjnych.
Naszym celem jest, aby aplikacja stała się głównym kanałem kontaktu z klientami. Za jej pośrednictwem mogą oni bowiem poznać aktualną ofertę ulubionej lodziarni, skorzystać z atrakcyjnych rabatów czy ocenić smak lodów. Mamy nadzieję, że aplikacja na trwałe zapisze się w świadomości naszych gości, jako przydatne narzędzie, ułatwiające dokonanie zakupu mówi Paulina Daniłowicz.

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200
Author
Monika Wojniak-Żyłowska
dziennikarz

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €