Jak przetrwać zimę w lodziarni

Carte d’Or Cafe zamierza otwierać lodziarnie w lokalach przyulicznych. Z czego wynika ta decyzja?
In this article you will learn
- Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
- Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
- Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
- The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
W ostatnim sezonie wiosenno-letnim Polacy zjedli w sumie 114,5 mln litrów lodów. Według ekspertów było to o ponad 5,5 mln litrów mniej niż rok wcześniej, za to pobity został rekord wartości sprzedaży, która wyniosła ponad 1,6 mld zł. Okazuje się jednak, że lody to nie tylko sezonowy przysmak. Z badania „Czy jemy lody zimą?” przeprowadzonego przez Instytut Kantar Public na zlecenie marki Bracia Koral wynika, że 64 proc. Polaków sięga po lody właśnie także zimą. Większość (blisko 80 proc.) lubi ten deser niezależnie od pory roku. Jak więc radzą sobie lodziarnie zimą?
– Na pewno zimą widać różnicę w poziomie sprzedaży lodów, lato jest pod tym względem lepsze – nie ukrywa Artur Czoska, dyrektor ds. franczyzy marki Cart d”Or Cafe. – Jednak nasze lodziarnio-kawiarnie mają bardzo szerokie menu, które dodatkowo modyfikujemy sezonowo. Na zimę wprowadzamy np. gorące czekolady, smakowe kawy i herbaty. Poza tym można u nas zjeść ciasta, w niektórych punktach też kanapki i sałatki.
Lodziarnie nie tylko w galerii
Sieć Carte d’Or Cafe miniony rok zamknęła liczbą 40 lodziarnio-kawiarni.
– W 2019 roku skupiliśmy się na rebrandingu naszych lokali, otworzyliśmy też jedną nową lodziarnię, w Tarnowie – informuje Artur Czoska. – Część umów najmu na placówki skończyła się i nie przedłużaliśmy ich. Niestety centra handlowe nie są skore do renegocjowania umów, pomimo tego, że w Polsce mamy niedziele niehandlowe, które znacząco wpłynęły na warunki prowadzenia biznesu.
Właśnie niehandlowe niedziele, które już na stałe wpisały się w handlowy krajobraz Polski spowodowały, że marka – która do tej pory lokowała lodziarnie wyłącznie w galeriach handlowych – teraz szuka innych możliwości.
– Zapewne w tym roku pojawią się nasze pierwsze lodziarnie w lokalizacjach przyulicznych – zapowiada Artur Czoska. – W naszym zainteresowaniu są lokale w centrach miast, na dużych osiedlach, w miejscach, gdzie ludzie mają czas na to, by wyjść na spacer, wpaść do kawiarni. Lokalizacje „miejskie” są o tyle atrakcyjniejsze, że po prostu łatwiej otworzyć tam lokal, nie ma tylu obwarowań i utrudnień, co w galeriach handlowych, prościej też w razie potrzeby rozwiązać umowę najmu. Co nie znaczy, że rezygnujemy całkowicie z otwarć w galeriach. Jednak ważnym czynnikiem będzie w tym przypadku wysokość czynszu.
Ile to kosztuje?
Optymalna powierzchnia, potrzebna na otwarcie lodziarni to 80 m2. Może to być lokal stacjonarny lub wyspa handlowa. Średnia wysokość inwestycji po stronie franczyzobiorcy to ok. 250 tys. zł netto. Centrala także ponosi wydatki związane z otwarciem nowego punktu, czyli np. pokrywa koszty sprzętu chłodniczego do lodów, obrandowania lokalu. Jednorazowa opłata za przystąpienie do sieci zależy mi.n. od wielkości lokalu i wynosi od 5 do 15 tys. zł. Od wielkości lodziarni i wysokości obrotów zależy również miesięczna opłata franczyzowa.
Pod szyldem Carte d”Or Cafe działają też punkty sezonowe, przyczepy i rowery.
– Jednak taki format to raczej „dodatek” do całorocznej, stałej placówki – wyjaśnia Artur Czoska.
WIZYTÓWKA CARTE D’OR CAFE
Kawiarnie marki lodowej Cart D’Or, sprzedają lody na całym świecie.
Carte d’Or Cafe w 2019 roku:
- liczba jednostek w Polsce – 40
- kwota inwestycji – 250 tys. zł netto
- opłata licencyjna – 5-15 tys. zł
Main conclusions
- Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
- The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
- With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
- Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
See in catalogue

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Featured franchises

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
News

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...