Biuro podróży we franczyzie

Polacy masowo ruszyli na zagraniczne urlopy. Marka Travel Shops podpowiada, jak otworzyć własne biuro podróży i zacząć zarabiać w tej branży.
In this article you will learn
- Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
- Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
- Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
- The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
W 2018 roku wzrost liczby wyjazdów urlopowych z biurami podróży wyniósł 30 proc. (według raportu Polskiej Izby Turystyki). Rok 2019 nie był tak spektakularny, bo mowa jest już tylko o kilkuprocentowym wzroście, ale branżowi eksperci oraz touroperatorzy i tak są zadowoleni. Co istotne, Polacy podróżują nie tylko latem. „Klienci szturmują wręcz biura podróży, rezerwując wyjazdy na okres od jesieni do wiosny. Wzrost wynosi kilkadziesiąt procent, zaś wzrost rezerwacji najdroższych, egzotycznych imprez dobija do 20 proc.” – podaje Polska Izba Turystyki.
– Jesteśmy przekonani, biorąc pod uwagę chociażby przewidywany wzrost płac, że i w tym roku rynek turystyczny będzie jedną z branż, która utrzyma tendencje wzrostowe – mówi Katarzyna Ceran, kierownik działu marketingu marki Travel Shops, która rozwija sieć turystycznych biur sprzedaży.
Korzyści z bycia w sieci
Travel Shops ma ponad 50 franczyzowych biur podróży oraz siedem oddziałów własnych.
– W minionym roku uruchomiliśmy siedem nowych punktów sprzedaży, mocno przy tym skupiając się na wsparciu agentów już działających w naszej sieci – wyjaśnia Katarzyna Ceran. – Każdego kandydata traktujemy indywidualnie, mając przy tym na uwadze nasycenie lokalnego rynku i obecność konkurencji. Razem staramy się wybrać najlepszą możliwą lokalizację dla nowego biura. Na każdym etapie współpracy, począwszy od pierwszych rozmów z franczyzobiorcami, stawiamy na relacje partnerskie.
Większość nowo przyjmowanych franczyzobiorców Travel Shops otwiera biuro od podstaw. Nie oznacza to jednak, że są to osoby bez doświadczenia. Znaczna część nowych kandydatów to dotychczasowi pracownicy biur podroży, którzy chcą zacząć działać na swoim.
– Przystąpienie do sieci gwarantuje pełne wsparcie przez cały czas trwania współpracy. Oprócz szkoleń (wstępnych oraz okresowych) gwarantujemy partnerowi stałą opiekę biznesową i merytoryczną – zapewnia Katarzyna Ceran.
Stacjonarnie lub mobilnie
Współpracę z Travel Shops można nawiązać w dwojaki sposób. Pierwszy to tzw. office partner, czyli stacjonarne biuro podróży, a drugi mobile partner – czyli mobilny doradca turystyczny, dojeżdżający do klienta. Minimalny koszt inwestycji dla stacjonarnego biura podróży mieści się w kwocie ok. 10 tys. zł. Dla mobilnego doradcy to koszt poniżej 5 tys. zł.
– Oba modele współpracy cieszą się podobną popularnością, jednak to stacjonarne biura podróży wykazują przewagę konkurencyjną – uważa Katarzyna Ceran. – Ten model biznesowy daję dużo większe możliwości rozwoju w branży. Mobile Partner to wybór przede wszystkim osób pracujących na etacie, którzy w prosty sposób mogą tą drogą zwiększyć swój dochód. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby z czasem taka dodatkowa działalność mogła się przerodzić w prowadzenie stacjonarnego biura, do czego zawsze zachęcamy.
Franczyzobiorca zarabia na prowizji od sprzedanych wycieczek. Zdecydowana część przychodów pochodzi ze sprzedaży wycieczek samolotowych, na drugim miejscu są wyjazdy autokarowe i wczasy z dojazdem własnym. Pozostałe usługi turystyczne (noclegi, przejazdy, przeloty, ubezpieczenia turystyczne) stanowią uzupełnienie oferty.
Miesięczna opłata franczyzowa to 10 proc. od przychodów.
– Opłaty miesięczne ustaliliśmy na takim poziomie, aby razem z usługami zewnętrznymi nie przekroczyły przychodu z tytułu jednej rezerwacji – dodaje Katarzyna Ceran. – Z wieloletniego doświadczenia wiemy, że inwestycja, niezależnie od poniesionych nakładów, przy rzetelnym prowadzeniu biznesu zwraca się mniej więcej po roku. Należy mieć jednak świadomość, że biura podróży nie otwiera się na rok. Branża turystyczna to biznes, który wymaga stabilności i powtarzalności w kolejnych sezonach. Wówczas dopiero możemy osiągać nie tylko fajne zyski, ale i sporą satysfakcję.
WIZYTÓWKA MARKI TRAVEL SHOPS
Firma Travel Shops funkcjonuje na rynku turystycznym od 2007 roku. Działa jako multiagent.
TRAVEL SHOPS W 2019:
- 7 oddziałów własnych
- ponad 50 franczyzowych biur podróży
- min. koszt inwestycji 5 tys. zł (mobile partner)
Main conclusions
- Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
- The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
- With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
- Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
See in catalogue

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Featured franchises

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
News

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...